אמרה מפורסמת, גם אם לא בהכרח נכונה, אומרת שמרוץ המכוניות הראשון התרחש ברגע שנבנתה המכוניות השנייה בעולם. אנחנו, רומנטיקנים שכמונו, רוצים להאמין שזה נכון ומוסיפים אמרה משלנו: השאלה מי יותר מהיר – מכונית או אופנוע – עלתה מיד כאשר השניים נפגשו לראשונה.

לאורך ההיסטוריה נעשו מספר ניסיונות לקבוע מי הכלי המהיר ביותר – מכונית או אופנוע. בשניים מהקרבות הבולטים שהתרחשו בשנתיים האחרונות האופנועים הותירו אותנו, חובבי הרכב, עם אגו פגום – במאוץ דראג בין הקוואסאקי H2R לבוגאטי ווירון האימתנית האחרונה חזרה עם הספוילר מקופל בין הרגליים, ובעימות בין הדוקאטי 1198 סופרלג'רה למקלארן P1 ופורשה 918 האופנוע אומנם סיים במקום השני (בפער של 5 מאיות השנייה בלבד!) אחרי המקלארן, אך זה נבע מיחס העברה קצרה שקבע לו מהירות מרבית של 307 קמ"ש "בלבד". עד אשר הגיע לתקרת הזכוכית הזו הוא פשוט מחץ את המתחרות על ארבע גלגלים.

כעת מגיע סבב נוסף בסאגה הארוכה הזו, כאשר הפעם העמידו את המיטב שיש לעולם הרכב להציע – מכונית פורמולה 1. הנציגה שנבחרה כבר לא כך חדשה, אבל עם צליל כמו שלה אפשר לסלוח לה בקלות – זוהי ה-RB8 מבית רדבול הכוללת מנוע V8 בעל צליל אלוהי, טרום עידן ה-V6 המוגדשים אותה ינהג דייויד קולטהארד – נהג פורמולה 1 בדימוס. מול המכונית העמידו הפעם את ה-ב.מ.וו 1000RR של קבוצת המרוצים Tyco BMW Motorrad והרוכב המוכר גיא מרטין (שהשתתף מספר פעמים במרוץ המופרע באי מאן). במקרה (או שלא), גם הנהג וגם הרוכב הוזכרו כמנחים פוטנציאלים לתוכנית טופ גיר, אך לבסוף המהלך לא הבשיל.

רוצים לדעת מי ניצח בקרב האחרון? בבקשה: