סבסטיאן פטל, פרננדו אלונסו, רוברט קוביצה, דניאל ריקארדו, הייקי קובליינן – זו רק רשימה חלקית, גם אם מפוארת מאוד, של בוגרי אליפות פורמולה 3.5 ליטר – אליפות שנחשבת, יחד עם פורמולה 2, כשניה רק לפורמולה 1 – שזרחו לאחר מכן באליפות הפורמולה 1.
ולמה אנחנו מספרים לכם את כל זה? כי רוי ניסני, נהג המרוצים הישראלי שמתחרה כבר מספר שנים בליגות פורמולה בחו"ל – הוחתם על ידי קבוצת לוטוס לעונה הקרובה באליפות רנו 3.5 ליטר.

זו עונתו השנייה של רוי ניסני באליפות פורמולה רנו 3.5 (נקראת גם אליפות פורמולה 3.5 וגם אליפות 3.5 V8). בעונת 2015 התחרה ניסני בקבוצת טק 1 ועמה עלה אף לפודיום (מקום שלישי) בסבב האוסטרי. את עונת 2015 סיים במקום ה-13 הכללי. בעקבות ביצועיו בעונה החולפת, לוטוס ששמה עין על ניסני והזמינה אותו למבחני החורף שלה, שם הפגין מהירות ויכולת גבוהים, ולכן בסיומם הוחלט להחתימו.
רוי ניסני מגיע ללוטוס
צילום: מנהל
ניסני על הפודיום בסבב האוסטרלי
לוטוס נחשבת לקבוצה חזקה בתחרות. בשנה החולפת הגיעה למקום השלישי בדרוג הקבוצות, כשאחד מנהגיה, מתיו וקסוויה, מסיים את העונה במקום השני בדרוג הכללי. את המושב השני בקבוצה, לצד ניסני, יאייש הנהג האוסטרי רנה בינדר. וותיקי הקוראים אולי זוכרים את השם בינדר – סבו של רנה, האנס בינדר, התחרה בעונות 1976-78 במרוצי הפורמולה 1.

השנה רוי ניסני צפוי להתחרות ב-18 המירוצים, שיתקיימו בתשעה סבבים, כאשר בכל סוף שבוע נערכים שני מירוצים על אותו מסלול. מערכת 'אוטו' מאחלת לניסני הצלחה ופודיומים בשפע, לו ולכל נציגינו העוטים סרבל/חליפת מירוצים לא רק בחג הפורים.
רוי ניסני מגיע ללוטוס
צילום: מנהל
ניסני במדי קבוצת לוטוס