זמן קצר אחרי שנחת כאן סובארו XV המעודכן (למבחן לחצו כאן) מתחילה היבואנית בשיווק סובארו פורסטר המחודש (הוצג בתערוכת טוקיו האחרונה). כרגיל אצל סובארו השינויים אינם רבים ומתמקדים בעיקר בקוסמטיקה חיצונית. מדובר בעדכונים לחזית לטובת הופעה אגרסיבית יותר, וליחידות התאורה מלפנים ומאחור. שינוי בפגושים הביא להאחדה באורך הכללי בין גרסאות הטורבו לרגילות וגם החישוקים השתנו. גם בתוך תא הנוסעים עבר הרכב עדכון קל עם שדרוג לחומרים ולמערך המולטימדיה - עתה זו מערכת מולטימדיה מקורית, בניגוד לזו שהותקנה בארץ בדגמי העבר; גודל המסך גדל ל-"7.

בנוסף נעשו שינויים גם בצד המכאני - סובארו טוענת כי בזכות חיזוקי מרכב ועדכונים לכיול המתלים וההיגוי, חל שיפור בהתנהגות ובנוחות. באופן מוזר, עם הצגת מתיחת הפנים בטוקיו דיווחה סובארו על עדכונים קלים בחטיבת הכח ששיפרו את צריכת הדלק, אך הנתונים הרשמיים שפורסמו בארץ נותרו ללא שינוי.
סובארו פורסטר מתיחת פנים
צילום: מנהל
סובארו פורסטר מתיחת פנים. הוצג בתערוכת טוקיו

יחד עם זאת, נראה שבארץ עיקר השינוי נוגע לרמת הציוד של גרסת ה-X הבסיסית בהיצע. היא מקבלת את מערכת ה-X-MODE - מערכת המשנה את כיול המנוע, תיבת ההילוכים, מערכת ההנעה והבלמים לטובת נהיגת שטח, וכוללת גם בקרת ירידה במדרון. כמו כן נוספה מערכת SI-דרייב לבחירת מצבי ניהוג ("ספורט" ו"אינטיליגנט" חסכונית). כמו כן, כעת כולל המפרט הבסיסי גם בקרת אקלים מפוצלת (רגילה בעבר), אפשרות לכיוון זווית המשענת האחורית, משענת יד עם תא בין המושבים ועוד פרטים שמצמצמים את הפער בינה לבין גרסת ה-XS. זו האחרונה תיבדל מה-X בעיקר בגג זכוכית, תפעול חשמלי למושב הנהג וחישוקים קלים ("17).

המחירים של סובארו פורסטר לא השתנו. גרסאות ה-X וה-XS יעלו 190,000 ו-215,000 שקלים בהתאמה, וה-XT טורבו (240 כ"ס) יעלה 265,000 שקלים. כמו כן, כרגע לא מיובאת גרסה ידנית של הפורסטר המעודכן, לפחות עד לגמר המלאי של הגרסה הידנית הנוכחית.
סובארו פורסטר המחודש כאן
צילום: מנהל