מזה כמה שנים מסתובבות ברשת שמועות על רכב פנאי חדש שיצטרף להיצע הדגמים של סקודה. כעת מודיעה היצרנית הצ'כית באופן רשמי כי היא תציג רכב פנאי קומפקטי בעל שבעה מושבים, אבל זה ייקח זמן. בינתיים, כדי להכין את השטח ולבחון את תגובת הקהל, סקודה תציג רכב תצוגה שעונה לשם "ויז'ן S (ה-S כאן משום שמדובר ב-SUV, כך סקודה) וירמוז על מראה רכב הפנאי העתידי.

הקונספט החדש ממשיך בשם ובמראה את קונספט ויז'ן C שהוצג בשנת 2014 והציג את קו העיצוב החדש של היצרנית, הקו עליו מתבסס עיצוב סקודה סופרב הנוכחית. עיצוב הויז'ן S מאופיין בקווים ישרים שמקנים לו מראה קשוח ו"שטחי", כאשר בחזית בולטות יחידות התאורה הצרות (כל לד) והסבכה המוכרת של סקודה שזוכה כאן למסגרת כסופה בולטת מבעבר. מבט מהצד יגלה חישוקים גדולים באופן מופרך (כיאה לרכב תצוגה), קו גג שמתחיל לרדת מוקדם וכנף אחורית שמקנים לרכב מראה דינאמי. יחידות התאורה הזוויתיות מאחור משלימות לקונספט הופעה בולטת למדי, בטח ביחס למה שהתרגלנו לראות מסקודה.
סקודה ויזן אס
צילום: מנהל

כמו שכבר אמרנו, סקודה מספרת כי לקונספט, ולדגם הסדרתי כמובן, יהיו שבעה מקומות ישיבה וזה מסתדר היטב עם מידות המרכב של הרכב. לויז'ן S מרכב באורך 470 ס"מ, ברוחב של 191 ס"מ וגובה של 168 ס"מ. למעט מידת הרוחב המופרכת (עניין מקובל בקרב רכבי תצוגה) אלו מידות הגיוניות שמציבות אותו ברף העליון של קטגוריית רכבי הפנאי הקומפקטיים – קרוב לכלים כמו מיצובישי אאוטלנדר וניסאן X-טרייל, שגם להם שבעה מקומות, ורחוק מכלים קטנים יותר דוגמת יונדאי טוסון וקיה ספורטאז'.

סקודה תחשוף רשמית את הויז'ן S במסגרת תערוכת ז'נבה הקרובה שתפתח את שעריה בתחילת חודש מרץ הקרוב.
סקודה ויזן S
צילום: מנהל