בקיה ישראל רק סיימו את החגיגות על ההישג בשנת 2015 (קיה הפכה למותג הרכב הנמכר בישראל), וכבר הם מתפנים להשקת הדור הרביעי של קיה ספורטאז'. בקיה תולים תקוות בספורטאז' החדש ומקווים כי זה יעזור להם לשמור על ההובלה גם ב-2016.

עם השקת גרסת ה-1.6 ל' של הספורטאז' בשנה שעברה, יצרה קיה ישראל תת-קטגוריה חדשה שהפכה לחשובה ומרכזית בשוק המקומי – רכבי פנאי קומפקטיים במחיר גבוה רק במעט מזה של משפחתית ממוצעת. היא גררה אחרי את פיג'ו עם ה-3008, יונדאי עם הטוסון החדש וניסאן עם הקשקאי להוריד מחירים. למעשה הספורטאז' נוחת בארץ כחודשיים בלבד לאחר השקתו של הטוסון החדש מבית יונדאי. וזה אומר שהקרב בין שני המותגים האחים מתעצם.
קיה סופרטאז' החדש – עכשיו בישראל
צילום: מנהל
כמו הטוסון גם הספורטאז' גדל. הדגם החדש ארוך מקודמו ב-4 ס"מ (448 ס"מ) ובעל בסיס גלגלים גדול ב-3 ס"מ (267 ס"מ). קיה מספרת על מרחב משופר לנוסעים כאשר גם תא המטען צמח בנפחו (מ-465 ל' ל-503 ל'). בזכות מרכב קשיח יותר וכיול מתלים חדש, טוענים אנשי קיה שהדגם החדש מעודן, נוח וכמובן גם בטוח מקודמו.
הגרסה המעניינת ביותר היא כמובן זו שמצוידת במנוע ה-1.6 ל' המוכר (כעת עם 132 כ"ס) ובתיבה אוטומטית עם שישה הילוכים (הנעה קדמית) - הגרסה שהיתה אחראית לרב המכירות בשנה החולפת. גרסה זו תוצע ברמת אבזור 'אורבן' הכוללת חישוקים קלים ("16), שליטה מההגה על מערכת השמע, מראות מתקפלות חשמלית ומערכת מולטימדיה בהתקנה מקומית הכוללת דיבורית בלוטות', מצלמת נסיעה לאחור וויז. בנוסף, הספורטאז' יוצע עם שלל מערכות בטיחות מתקדמות כבר מגרסת זו – מערכת עמעום אוטומטית של האורות הגבוהים, מערכת שמירה על נתיב הנסיעה (ולא רק התרעה על סטיה מהנתיב) ומערכת בלימת חירום אוטונומית (מסוגלת לפעול בעיר ומחוצה לה עד למהירות של 180 קמ"ש).

מחירה של גרסת ה-1.6 ל' מתחיל ב-138,000 שקלים – מחיר גבוה רק במעט מזה הרשמי של הספורטאז' היוצא - וזול ב-5000 שקלים מהטוסון המקביל. ללא ספק, מחיר המציב את הספורטאז', שוב, בעמדה תחרותית מאוד בקטגוריה.
קיה סופרטאז' החדש – עכשיו בישראל
צילום: מנהל

בנוסף, תוצע גם גרסת 2.0 ליטר עם 155 כ"ס (166 כ"ס בדור היוצא) ותיבה אוטומטית. מנוע זה, כמו ה-1.6 ל', יוצע עם הנעה קדמית בלבד. בגרסה זו יוצעו שלוש רמות גימור: הראשונה, 'אורבן', מוסיפה באבזור על זה של גרסת ה-1.6 ל' גם חישוקי "17, בקרת שיוט ובחירה בין שלושה מצבי ניהוג, ומחירה 153,000 שקלים.

רמת גימור LX תוסיף (בעיקר) בקרת אקלים מפוצלת (מזגן רגיל באורבן), גג זכוכית פנורמי נפתח וחיישני גשם, ותעלה 168,000 שקלים. גרסת ה-EX מוסיפה ריפוד עור למושבים וחישוקי "19 ומחירה נקבע על 177,000 שקלים.

קיה ספורטאז' יוצע גם עם מנוע טורבו בנפח 1.6 ליטר שמייצר 177 כ"ס. בניגוד למנועים האחרים, כאן נמצא תיבה דו-מצמדית עם שבעה הילוכים. גרסה זו מצוידת בהנעה כפולה ומגיעה אך ורק ברמת גימור 'פרמיום' הכוללת, בנוסף לאבזור של גרסת ה-EX, חיישני חנייה מאחור ומלפנים, מפתח חכם, מושבים מתכווננים חשמלית ועוד. מחירה של זו עומד על 185,000 שקלים.
קיה סופרטאז' החדש – עכשיו בישראל
צילום: מנהל