בדאצ'יה ישראל מציינים שנה מוצלחת לתחילת יבוא המותג, ומצהירים על תכניות שיביאו לגידול במכירות בשנה הבאה. היבואן, קרסו מוטורס, הצהיר שהוא "מופתע לטובה מהתוצאות שהשיג דאצ'יה, עם נתון מסירות של כמעט 2500 יחידות". נתון זה מהווה 10.6% מכלל המכוניות הידניות שנמכרו בישראל. הדגם הנמכר של דאצ'יה הוא רכב הפנאי דאסטר ועם 1000 יחידות אחראי ל-40% ממכירות המותג.
שיווק ומכירה ייחודיים
מכלל העסקאות, 20% נעשו בשיטת "שלם וקח", המאפשרת ללקוח לצאת מהסוכנות עם המכונית תוך שעה מרגע העברת התשלום. היבואן מאפשר גם רכישה מלאה של מכונית דרך האינטרנט, אך ציין כי מעטים הלקוחות שניצלו אופציה הזו.

בדאצ'יה גאים בכך שהם מוכרים מכוניות ללא הנחות או מבצעים והטבות; "אפילו קודן לא ניתן כאן במתנה, הכל במחיר מחירון" הצהיר רועי שחורי, מנכ"ל דאצ'יה ישראל. לטענת אנשי קרסו מוטורס כלל זה תקף גם לחברות ליסינג וכל המכוניות נמכרו במהלך השנה במחיר הרשמי המלא.

תוכניות ל-2016
בדאצ'יה ישראל מתכוונים להמשיך לצמוח גם ב-2016. אנשי קרסו מוטורס לא נקבו ביעד מכירות, אבל ברור שהציפייה היא לעלייה של ממש בשיעור של עשרות אחוזים. לשם כך יוקם אולם תצוגה גדול באזור חיפה, וזה יצטרף לאולם התצוגה המרכזי בפתח תקווה ולאולם הקטן שכבר פועל בבאר שבע.
דאצ'יה מחדשת ב-2016
צילום: מנהל
אבל עיקר החדשות הוא בדגם חדש ושתי גרסאות המצטרפים להיצע. המשותף לכולם הוא רמת המחירים הזולה יחסית ביחס לדגמים האחרים באותם סגמנטים בהם הם פעילים, וכמובן התיבה הידנית. בעניין זה יצוין כי היבואן בוחן הבאת גרסאות רובוטיות בעתיד.

ולחדשות בהרחבה
הראשון להצטרף להיצע הוא הסופרמיני דאצ'יה סנדרו; עד היום נמכרה רק גרסת סטפווי המעט מוגבהת. לסנדרו מנוע 1.2 ליטר המספק 75 כ"ס ומשודך לתיבה ידנית עם 5 הילוכים. הסנדרו יוצע ברמת אבזור אחת במחיר המציב אותו כזול בקטגוריה: 55,000 שקלים. רמת האבזור מפתיעה לטובה וכוללת 4 חלונות חשמליים, בקרת שיוט, בלוטות' מקורי ושליטה מההגה על מערכת השמע.

סנדרו סטפווי, אותה סופרמיני מעט מוגבהת, תוצע עם גרסת מנוע נוספת שתצטרף ל-0.9 ליטר טורבו בנזין, 90 כ"ס; מדובר במנוע טורבו-דיזל בנפח 1.5 ליטר המייצר 90 כ"ס ו-20.4 קג"מ (ב-1750 סל"ד) ומשודך לאותה תיבה ידנית בת חמישה היל'. מחיר סטפווי הוא 75,000 שקלים, מה שמציב גרסה זו כרכב הדיזל הזול בישראל. רמת האבזור זהה לזו שבגרסת הבנזין של סטפווי, וכוללת חישוקי "16, מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך מגע הכוללת ניווט, בקרת שיוט, חיבורי USB למערכת הקול ועוד.

היצע גרסאות דאצ'יה דאסטר מתרחב עם גרסת 4x4 שתוצע מעכשיו גם עם מנוע בנזין – 1.2 ליטר טורבו, 125 כ"ס, 6 הילוכים – המצטרף לדיזל. גרסת הבנזין כפולת ההנעה תוצע החל מ-100,00 שקלים ברמת הגימור Laureate, והחל מ-107,500 ברמה המאובזרת יותר, Prestige. במפרט של רמת הגימור היקרה נוספים חישוקים קלים, חלונות שחורים, הגה מצופה עור, בקרת שיוט ומערכת שמע משודרגת. מחירים אלה משקפים פער של 20,000 שקלים מגרסאות הדיזל המקבילות. בשעה שסוזוקי ג'ימני – כפול-הנעה במחיר זהה של 100,000 שקלים – הוא רכב שטח של ממש, מחירו הבסיסי של הדאסטר, מציב אותו כרכב הפנאי כפול ההנעה הזול בארץ.

דאצ'יה מחדשת ב-2016
צילום: מנהל