אחרי שהציגה מנוע טורבו ראשון בעידן המודרני בבאלנו החדשה (בנפח 1.0 ל') מרחיבה סוזוקי את היצע מנועי הטורבו שלה, והפעם עם מנוע 1.4 ל' שיותקן בויטארה החדשה. כדאי לציין שעד לאחרונה היצרנים היפניים העדיפו לא להצטרף למגמת הטורבו, שהתחילו היצרנים האירופאים. אולם בשנה האחרונה נראה שינוי בעניין – הונדה הציגה מנועי טורבו במספר דגמים, טויוטה הציגה מנוע טורבו באוריס באירופה (ובדגמים שונים של לקסוס), מאזדה הציגה מנוע טורבו ב-CX-9, סובארו משווקת מנוע טורבו 1.6 ל' ביפן – וכמובן סוזוקי. לאור השמרנות הטכנולוגית שבדרך כלל מאפיינת את היפנים, אפשר לראות בהצטרפות היצרנים היפנים לעגלת הטורבו חותמת אישור כי הטכנולוגיה הזו כבר בשלה ובדוקה. או שדרישות תקינות זיהום האוויר פשוט לא משאירות ליצרנים שום ברירה אחרת.
סוזוקי ויטארה טורבו
צילום: מנהל
וחזרה לחתן השמחה - מדובר במנוע טורבו הזרקה ישירה ("BOOSTERJET" בשפת סוזוקי), המפיק 140 כ"ס (5500 סל"ד) ו-22.4 קג"מ (בטווח שבין 1400 ל-4000 סל"ד). הוא יוצע בשידוך לתיבת הילוכים ידנית או אוטומטית (6 יחסי העברה בשני המקרים) ועם הנעה כפולה בלבד. בסעיף הביצועים מנוע הטורבו מציג שיפור של ממש ביחס ל-1.6 ל' המוכר – התאוצה ל-100 קמ"ש קוצרה ל-10.2 שניות (לידנית או אוטומטית) לעומת 13 שניות בגרסת ההנעה הכפולה האוטומטית עם מנוע ה-1.6 ל'. צריכת הדלק המוצהרת עומדת על 18.2 ק"מ לליטר – שיפור קל ביחס לגרסת ה-1.6 ל' המקבילה, שמציגה נתון ממוצע של 17.5 ק"מ לליטר.
סוזוקי ויטארה S
צילום: מנהל

סוזוקי ויטארה יוצע עם מנוע הטורבו בגרסה חדשה שתכונה "S" הכוללת גם כמה שינויים קוסמטיים. החזית קיבלה מראה אגרסיבי יותר עם שבכה שונה וחיפוי מובחן יותר לבתי פנסי הערפל. בפרופיל ניתן להבחין בחישוקי 17" שנצבעו בשחור והינם ייחודיים לגרסה זו, ובחיפויים שחורים לדלתות; מאחור מקבלת ה-S כנף קטנה . כמו כן, ה-S תוצע בצבעי מרכב חדשים וייחודיים לה.

סוזוקי שינתה קלות גם את תא הנוסעים והוסיפה מספר נגיעות ספורטיביות כמו תפירה אדומה בגלגל ההגה ובמושבים. גם לוח המחוונים קיבל שפריץ של אדום וכך גם פתחי המיזוג, שקיבלו חיפוי פלסטיק אדום.

בשלב זה טרם התקבלה תגובה מסוזוקי ישראל לגבי הגעת גרסת הטורבו של סוזוקי ויטארה ארצה.
סוזוקי ויטארה עם מנוע טורבו או שעדיף להישאר עם האטמוספרי המוכר? ספרו לנו מה דעתכם בתגובות

סוזוקי ויטארה S
צילום: מנהל