באיחור מה לעומת התכנון המקורי (וההשקה בעולם) מגיע אלינו האח הגדול של הקשקאי, ניסאן אקס-טרייל. הדגם החדש, אשר בעולם הוצג עוד לפני הקשקאי, שונה מאוד מהאקס-טרייל הקודם, ששווק גם בישראל. כעת הוא מחליף לא רק את את האקס-טרייל היוצא אלא ובייחוד את הקשקאי שבעה מקומות.

האקס-טרייל ארוך ב-27 ס"מ מהקשקאי החדש (ואורכו דומה לשל האאוטלנדר), ובסיס הגלגלים שלו גדול ב-6 ס"מ. בשלב הראשון הוא יגיע ארצה רק עם מנוע דיזל 1.6 ליטר 130 כ"ס ותיבה רציפה (כמו שפגשנו בקשקאי דיזל). ההנעה קדמית בלבד. מנוע הבנזין, 2.5 ליטר עם 173 כ"ס, איתו הוא מוצע בארה"ב, לא יגיע ארצה בשלב זה. עם מנוע הדיזל המהירות מרבית היא 180 קמ"ש והאצה למאה קמ"ש אורכת 11.4 שניות.
ניסאן X טרייל
צילום: מנהל
האקס-טרייל יוצע בשתי רמות גימור: 'אסנטה' שתעלה 185,000 שקלים ו'טקנה' במחיר של 200,000 שקלים. לשתיהן מערכת מולטימדיה עם מסך מגע, בלוטות', מצלמה וחיישני חנייה היקפיים, בקרת אקלים מפוצלת, גג זכוכית פנוראמי. בדומה לקשקאי, האקס-טרייל יציע אבזור בטיחות מתקדם כבר בגרסת הבסיס (מניעת תאונה עירונית, התרעה על סטייה מנתיב), ומערך עשיר יותר בטקנה (שטח מת, זיהוי הולכי רגל, עייפות נהג ועוד).
לטקנה גם מצלמות היקפיות, מפתח חכם, חניה אוטומטית, תא מטען נפתח חשמלית, ריפודי עור, תפעול חשמלי לכיוון מושבים קדמיים, פנסי לד וחישוקי 19" במקום 17" בדגם הרגיל.
ניסאן X טרייל
צילום: מנהל