פורד מחדשת, פי ארבעה - אוטו

פורד מחדשת, פי ארבעה

משפחתית מחודשת וחזקה, רכבי פנאי חדשים ומחודשים והרבה גרסאות ורמות גימור

פורד הודיעה היום (שני) על תחילת שיווקם של ארבעה דגמים חדשים ומחודשים בשפע גרסאות ורמות אבזור. אנחנו דיווחנו על תוכניותיה אלה של פורד ישראל, שפעילותה בחודשים האחרונים הייתה מצומצמת למדי, והיום החל מה שבפורד מצפים שיהיה תחילתו של מסע התעוררות עבור המותג.
פוקוס
החידוש הגדול והחשוב מתרחש במרכז השדה, כאשר פורד פוקוס שנעלמה מהזירה חוזרת להתחרות בתחום החשוב ביותר בשוק הרכב הישראלי. הגרסה המחודשת למשפחתית של פורד נוחתת אצלנו כמעט שנתיים לאחר הצגת בתערוכת ג'נבה.
הפוקוס, שבעבר הייתה המכונית הנמכרת ביותר בישראל, חוזרת עם פנים חדשות ואגרסיביות בהרבה – וחשוב יותר: חטיבת כוח עדכנית. העיקר בדגם החדש הוא מנוע 1.5 ליטר טורבו חדש המייצר 150 כ"ס. בסיוע תיבה אוטומטית 6 הילוכים, הפוקוס החדשה מאיצה ל-100 קמ"ש ב-9.2 שניות, בדרך ל-208 קמ"ש מרביים. עם נתונים כאלה, הפוקוס היא מהמשפחתיות-הרגילות החזקות בישראל - שנייה רק לאופל אסטרה ברלינה (180 כ"ס).
שינוי חשוב נוסף הוא החלפתה של התיבה הרובוטית הדו-מצמדית באוטומטית פלנטרית עם שישה הילוכים. עם זאת התיבה הדו-מצמדית תוצע כאן גם היא, כאשר היא משרתת בגרסת דיזל חדשה עם מנוע בנפח 1.5 ליטר ו-120 כ"ס. הביצועים טובים: 10.9 שניות ל-100 קמ"ש ו-193 קמ"ש מרביים.
בכל הקשור למחירים, אין הפתעות. גרסאות הסדאן וההאצ'בק תעלינה 128,000 שקלים ברמת הגימור טרנד, ואילו הסטיישן תעלה 130,000 שקלים. רמת הגימור טיטניום – הכוללת גם חישוקים קלים במידה "18 ולחצן התנעה – תייקר את המחירים ב-5000 שקלים. גרסת הדיזל תוצע ברמת הגימור טרנד ב-136,000 שקלים לסדאן או 138,000 שקלים לסטיישן. כל גרסאות הפוקוס יצוידו במערכת למניעת תאונה עירונית, מערך דימום/התנעה ובמולטימדיה בהתקנה מקומית. מערך זה מבוסס אנדרואיד וכולל מסך מגע ("9), בלוטות', מצלמה ואפליקציית ניווט של ווייז.
גם אדג'
יחד עם שיווק הפוקוס, יחל כאן גם שיווק פורד אדג' החדש, ולמרות הדמיון לדגם היוצא מדובר ברכב חדש לגמרי שמבוסס על פלטפורמת מונדיאו; הקודם נשען על זו של מאזדה 6. הרכב יוצע כאן עם מנוע אקובוסט - 2.0 ליטר טורבו, 245 כ"ס – או עם מנוע V6 בנפח 3.5 ליטר המייצר 285 כ"ס. גרסת אקובוסט תעלה ברמת הגימור טרנד 265,000 שקלים ו-295,000 שקלים בטיטניום. מחירי גרסת ה-V6 כפולת ההנעה יחלו ב-279,000 שקלים ויגיעו ל-315,000 שקלים ברמת טיטניום-פלוס. כמו-כן תוצע גרסת הנעה קדמית עם מנוע ה-V6 ברמת הגימור טיטניום במחיר של 299,500 שקלים.
ברוב רמות הגימור פתיחה חשמלית לדלת אחורית ומפתח חכם, ובכולן חישוקים קלים, תפעול חשמלי למושבים הקדמיים, ריפוד עור לכל המושבים, מערך מולטימדיה מקורי ומצלמה אחורית. רמת הגימור טיטניום-פלוס תכלול חבילת בטיחות – התרעות ותיקון סטייה מנתיב, שטח מת וכו' – מצלמות היקפיות, חניה אוטומטית, אוורור למושבים, גג פנורמי וחגורות בטיחות אחוריות מתנפחות; בטיטניום יהיה חלק קטן מרשימה זו. בהמשך תוצע גם גרסת דיזל.
חידושים גם לאקספלורר וקוגה
גם פורד אקספלורר המחודש, שקיבל חזית ואחוריים עדכניים, נוחת בארץ והפעם ברמת הגימור לימיטד המהודרת יותר. הרכב יגיע עם מנוע 3.5 ל' V6 ו-290 כ"ס, אליו משולבת תיבה אוטומטית עם 6 הילוכים – טוב להאצה של 8.1 שניות ל-100 קמ"ש. גרסת ההנעה הקדמית עולה 299,500 שקלים וכוללת ריפוד עור לכל המושבים, כוונון חשמלי לקדמיים, כיוון דוושות חשמלי, בקרת אקלים מפוצלת לאחור ופתיחה חשמלית לדלת האחורית. תפריט הבטיחות כולל מערכת לניתור שטחים מתים ותנועה צולבת מאחור וגם מצלמות היקפיות.
חבילת לקשרי, הכוללת גם גג פנורמי ומערכת למניעת תאונת חזית, תוסיף למחיר 29,000 שקלים, ל-328,500 שקלים; מחיר הנמוך ב-10,000 שקלים מאשר עד כה. גרסת ההנעה הכפולה בשילוב חבילת פרמיום תעלה 359,000 שקלים. בגרסה זו, בנוסף, גם חניה אוטומטית, חגורות בטיחות אחוריות מתנפחות, בחירת מצבי נהיגה בשטח ועוד.
חדשה חשובה לא פחות היא גרסת הנעה קדמית מוזלת לרכב הפנאי פורד קוגה. לגרסה זו מנוע 1.5 ליטר מוגדש המייצר כאן 182 כ"ס, לטובת 9.9 שניות ל-100 קמ"ש ו-200 קמ"ש. גרסה זו תעלה 160,000 שקלים, 33,000 שקלים פחות מהקוגה כפולת ההנעה המצוידת באותו מנוע. שילוב זה יעשה את הקוגה לרכב הפנאי הקומפקטי/עממי החזק ביותר.
בכל גרסאות הקוגה בקרת שיוט, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחים מאחור וחישוקים קלים ("17). לרמת הגימור טיטניום גג פנורמי, ריפוד משולב עור, תפעול חשמלי לכיוון מושב הנהג, חישוקי "18 ועוד והמחיר כאן עומד על 173,000 שקלים. גם בקוגה תוצע מערכת מולטימדיה מקומית כמו זו המורכבת בפוקוס.
     

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות