יגואר הודיעה על תחילת שיווק ה-XF החדשה בישראל, אחרי שהוצגה מוקדם יותר השנה (מרץ). זהו הדור השני של יגואר XF, שנחשפה לראשונה בשנת 2007 (אחרי שירשה את מקומה של ה-S טייפ) והציגה כיוון עיצובי חדש עבור היצרנית - סגנון המלווה אותה עד היום. הדור השני עושה שימוש בפלטפורמה חדשה, אותה הוא חולק עם האחות הקטנה במשפחה – יגואר XE.

יגואר XF החדשה מגיעה אלינו עם שני מנועים לבחירה. הראשון בהיצע הוא מנוע טורבו-בנזין בנפח 2.0 ליטר. זה מספק 240 כ"ס ו-34.7 קג"מ ומשודך לתיבת הילוכים אוטומטית עם שמונה יחסי העברה. ההנעה אחורית, התאוצה ל-100 קמ"ש מסתיימת כעבור 7 שניות וצריכת הדלק הממוצעת המוצהרת עומדת על 13.3 ק"מ לליטר. המנוע הבכיר הוא ה-3.0 ליטר V6 (מגדש-על) המוכר של היצרנית, כאן בגרסת ה-S המציעה 380 כ"ס ו-45.9 קג"מ. גם כאן התיבה היא אוטומטית עם שמונה יחסי העברה. בגרסה זו ה-XF מסיימת את המיאוץ ל-100 קמ"ש ב-5.3 שניות וצריכת הדלק הממוצעת עומדת על 12 ק"מ לליטר.
יגואר XF החדשה עכשיו בישראל
צילום: מנהל

מנוע ה-2.0 ליטר יוצע עם שתי רמות גימור – פרסטיג' (450,000 שקלים) ופרסטיג' פלוס (499,000 שקלים). הראשונה מצוידת בחיישני חניה קדמיים ואחוריים, מצלמת נסיעה לאחור, גג פנורמי חשמלי, בקרת אקלים מפוצלת, חיישני גשם ותאורה, חישוקי 18",ריפוד עור למושבים, מערכת מולטימדיה עם מסך בגודל "12 מושבים חשמליים, מערכת בלימה אוטומטית בעיר, בקרת סטייה מנתיב ועוד. גימור "פלוס" יוסיף בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת ניטור שטחים מתים, מערכת ניטור ערנות לנהג, כניסה ללא מפתח ועוד.

עבור גרסת ה-S הבכירה דורשים ביגואר 650,000 שקלים. מלבד המנוע, גרסה זו נהנית גם מחישוקי "19, פגושים שונים, מערך חיישני חניה היקפי, חניה אוטומטית ועוד.
יגואר XF החדשה עכשיו בישראל
צילום: מנהל