מכשירי תנועה, יבואני קרייזלר וג'יפ לישראל, החלה לשווק רמת אבזור חדשה לצ'ירוקי תחת השם Sport. גרסה זו תעלה 218,000 שקל, לעומת 270,000 שקל שנדרשו עבור הצ'ירוקי הזול ביותר עד היום (Longitude). מעבר להבדל ברמת האבזור, מהדורת ה-Sport נבדלת משאר ההיצע גם במערכת ההנעה – ועל כך בהמשך.

אומנם האבזור של ה-Sport צנוע מזה של הגרסאות ששווקו עד כה, אך הוא עדיין כולל גג פנורמי, בקרת אקלים ומערכת מולטימדיה (בעלת מסך קטן יותר, בגודל "5 לעומת "8.4 בגרסאות האחרות). ההבדל הבולט ביותר לעין מבחינת האבזור הוא הוויתור על חישוקי הסגסוגת לטובת חישוקי ברזל (בקוטר "17), היעדר פנסי ערפל, כמו גם פסי הגג אורכיים לגגון.

לייעוץ חינם עם מומחי הרכב של אוטו על ג'יפ צ'ירוקי חייג ל-3262* או לחץ כאן

אבל ההבדל המשמעותי ביותר נסתר מהעין – מנוע ה-3.2 ל', V6, עם 271 כ"ס הוחלף במנוע 2.4 ל', ארבעה צילנדרים, המפיק 186 כ"ס; וההנעה הכפולה פינתה את מקומה לטובת הנעה קדמית בלבד. תיבת ההילוכים נשארה אוטומטית עם תשעה הילוכים. כזכור, פגשנו כבר את יחידת ההנעה הזו (וכתבנו עליה, גיליון 356) בגרסה שמגיעה ביבוא מקביל דרך אוטומקס, ומאז גם איילון מוטורס החלו להציע את הצ'ירוקי עם יחידת ההנעה הזו (אך ברמות אבזור גבוהות יותר).

המחיר החדש מציב את הצ'ירוקי בנישה ייחודית, כמעט ללא מתחרים. מצד אחד הוא זול משמעותית מהמתחרים ממותגי הפרימיום, מצד שני הוא יקר יותר מרכבי הפנאי הקומפקטיים של המותגים העממיים, וקטן יותר מהגדולים (כגון סורנטו) שמקבילים לו במחיר. עכשיו נשאר לראות האם התדמית של המותג 'ג'יפ' חזקה ויוקרתית מספיק כדי לשכנע את הלקוחות שפער המחיר מוצדק.