קטגוריה: משפחתיות גדולות

גרסה: סקודה סופרב, 1.4 ל' טורבו, תיבה רובוטית דו-מצמדית (DSG) סטייל

מתחרות בולטות: יונדאי סונטה, מאזדה 6, סובארו B4, פולקסווגן פאסאט ועוד

מחיר גרסה נבחנת: 185,000 שקלים (160,000 ברמת גימור אמבישן)
תחום המשפחתיות הגדולות איבד גובה בשנים האחרונות כאשר כלי הפנאי הבינוניים ומכוניות היוקרה הקומפקטיות נגסו בו ללא רחם. ובכל זאת בסקודה ישראל בטוחים שהם יצליחו להעיר את התחום עם הסופרב החדשה שנחתה כאן כחצי שנה לאחר השקתה בתערוכת ז'נבה. המשפחתית הגדולה החדשה מסתערת על השוק המקומי עם שפע גרסאות ורמות גימור, כאשר המטרה היא להתמקם גבוה בטבלת המכירות ולהצליח אפילו יותר מאשר הדגם הפורש, שזכה מצדו להצלחה נאה למדי.
סקודה סופרב
צילום: בני דויטש

עיצוב ונראות
הסופרב החדשה נראית טוב מקודמתה בייחוד בגלל פרופורציות הרבה יותר נכונות בין חלקה הקדמי לאחורי. היא נראית סלונית וגדולה, מרשימה ומאוד מכובדת כאשר קווי דופן הרמוניים וחרטום מפוסל בתלת ממדיות מסייעים ליצירת נוכחות ברורה. המופע שלה ימשוך קהל שמחפש תחושה מכובדת וגדולה שקצת נעלמה מעולם הרכב.

פנים הרכב
תא הנוסעים נעים אך אין בו הפתעות. הסופרב מציעה מרחב גדול והגימור רק מעט פחות יוקרתי ממה שפגשנו בפאסאט.

הגרסה שהתייצבה למבחן הייתה ברמת הגימור סטייל (השנייה בדירוג) – והיא שופעת כל טוב. הרשימה עשירה, החל ממערך מולטימדיה עם בלוטות' ותצוגת קרבה היקפית (וחניה אוטומטית), דרך מפתח חכם ופיצול בקרת האקלים גם לאחור, ועד אפשרות בחירה של גווני תאורת האווירה הפנימית ופנסי קסנון.
סקודה סופרב
צילום: בני דויטש
המושבים עם ריפוד אלקנטרה ותפעול החשמלי נוחים, וכך גם תנוחת הנהיגה. עם זאת היתרון העיקרי של הסופרב היה ונותר מרחב הפנים הגדול מאחור, עם מרווח רגליים עצום. התחושה היא כמעט לימוזינית ורק "מנהרת גל ההינע" הבולטת ברצפה תפריע לנוסע שלישי. תא המטען הענק גדל (584 ל') והוא שימושי בזכות דלת חמישית שכאן נפתחת חשמלית.

נוחות נסיעה
גרסת הסטייל שלנו צוידה במערך המתלים האדפטיבי הכוללת אפשרויות בחירה בין מצבי ניהוג. בסך הכל איכות הנסיעה נעימה, התחושה רכה אך קצת חסרת ריסון במצבים רגילים. מצד שני נראה היה שהמכונית מתקשה דווקא בסינון רצף שיבושים קטנים וכי רחש המתלים אינו מוחרש מספיק. זה לא נורא אבל לעיתים נוצרת תחושה מעט עסוקה.
סקודה סופרב תא מטען
צילום: בני דויטש

התנהגות ובטיחות
הסופרב גדולה והדבר מורגש גם בהתנהגות הכביש שלה. היא מאוד צפויה ואוחזת ומסוגלת לייצר קצב מפתיע בפניות. מצד שני היא אינה יוצרת תחושה של מכונה דינמית, בייחוד ודווקא במצבי נהיגה רגילים; במצבים אלה היא רוכנת ואינה מרוסנת מספיק. בחירה במצב ספורט (הפחות נוח) מתקנת זאת, אך עדיין אינה מביאה הנאה רבה.

בצד הבטיחותי מציעה גרסה זו מעבר לשבע כריות אוויר גם התרעה על עייפות נהג ושמירת מרחק, ניטור לחץ אוויר בצמיגים, שינוי תאורה אוטומטי ומניעת תאונה עירונית. הסופרב נבחנה במבחן הריסוק העדכני (2015) של יורו NCAP, וזכתה לציון מלא של 5 כוכבים.

מנוע וביצועים
כמו בפולקסווגן פאסאט, גם כאן גרסת הבסיס המקומית מוצעת עם מנוע ה-1.4 ליטר טורבו אשר מייצר 150 כ"ס ומשודך לתיבה דו-מצמדית עם שבעה הילוכים. אלא שכאן המנוע חמוש במנגנון ה-ACT שמנתק בעת הצורך שני צילינדרים לטובת החיסכון.
סקודה סופרב
צילום: בני דויטש

על פניו, מנוע בנפח כזה נראה מעט קטן עבור מכונית כה גדולה, אבל בפועל הביצועים טובים למדי, כמו שטוען המפרט הטכני המדבר על 220 קמ"ש מרביים והאצה ל-100 קמ"ש ב-8.8 שניות. בתחילת הדרך המנוע מפתיע בהעברת כוח מיידית, אבל בהמשך התחושה אינה שרירית וההאצה הדרגתית ומתונה לתחושה. אופי זה מסתיר את הקצב הטוב שהמכונית מסוגלת לייצר. צריכת הדלק טובה ונעה סביב 11 ק"מ לליטר למסלול מגוון עם קטעים מאומצים, ועד ל-17 ק"מ/ל' בשיוט רגוע.

תמורה
לסופרב יש הקלפים הנכונים והיא יכולה למשוך גם לקוחות חדשים לתחום הדועך. בניגוד למשפחתיות גדולות אחרות, שבחרו באפיקים ספורטיביים-אופנתיים והצניעו מידות, הסופרב סלונית באופייה – וגאה בכך.

סקודה סופרב גדולה ונראית מכובדת, מציעה מרחב מצוין ומאובזרת היטב. ייתכן וברמת הגימור סטייל, שעולה 185,000 שקלים, תיראה לאחדים יקרה עבור גרסת 1.4 ליטר, אבל המנוע מספר שיש לו את היכולת. בנוסף, אפשר בהחלט לוותר על חלק מהאבזור העשיר ולהסתפק ברמת הגימור אמבישן (160,000 שקלים) שמציעה חבילה מצוינת, אם כי ללא המתלים האדפטיביים.
צילום: בני דויטש