קטגוריה: משפחתית

גרסה: פולקסווגן גולף, 1.4 ל' TSI, תיבה רובוטית דו-מצמדית, טרנדליין

מתחרות: אופל אסטרה, הונדה סיוויק, טויוטה אוריס, יונדאי i30, מאזדה 3, סיאט לאון, סיטרואן C4, פורד פוקוס, פיג'ו 308, קיה סיד, רנו מגאן, שברולט קרוז

מחיר גרסה נבחנת: 134,500 שקלים (מחיר ללא תוספות: 133,000 שקלים)


עיצוב ונראות
הגולף הזו, כמו כל גולף שבאה לפניה, נראית, ובכן... כמו גולף. ובדגם הזה, דור שביעי לגולף, הקווים רק מעט יותר מחודדים מבעבר. התוצאה סולידית למדי ולא תסובב אף ראש ברחוב, ועם זאת נאה ועדכנית. כבר אמרנו, גולף.
לחיוב נציין את החישוקים הקלים הנאים בקוטר 16" שמוצעים בתוספת תשלום צנועה יחסית (1500 שקלים) ומוסיפים קצת עניין למראה. אומנם אלו לא חישוקים מקוריים, אך קשה להבחין בכך וזו בהחלט מחמאה.
פולקסווגן גולף
צילום: מערכת אוטו
פנים הרכב
כל מי שישב בתא הנוסעים של אחת ממכוניות קונצרן פולקסווגן מהשנים האחרונות ירגיש כאן בבית: הכל מוכר ודומה. איכות החומרים טובה ברובה (דיפונים רכים בחלק העליון, נוקשים למטה) העיצוב פשוט, נקי וללא התחכמויות והנדסת האנוש נכונה.
המרחב לנוסעים מלפנים טוב, ורק מרווח קטן מדי בין רגל ימין של הנהג ובין הקונסולה המרכזית הרחבה עלול להפריע. גם מאחור המרווחים טובים, אך הנוסע שישב באמצע עשוי להתלונן על צפיפות יתר לרגליים בגלל פתח המיזוג במרכז. המושבים עשו רושם טוב בתחילת היום, אך לאחר נסיעה ממושכת הורגש מחסור בתמיכה לגב התחתון. תא המטען גדול למדי (380 ל'), דו-מפלסי, מציע מבנה שימושי אם כי הוא פחות נוח להטענה בגלל סף הטענה מעט גבוה.

לייעוץ חינם עם מומחי אוטו על כל דגמי פולקסווגן חייג ל-3262* או לחץ כאן

החדשות העיקריות בכל הקשור לפנים הרכב, נוגעות לתוספת האבזור במקביל להורדה במחיר. בשעה שבעבר הוצעה גולף 7 עם רשימת אבזור דלה, הרי כיום היא מיישרת קו עם המתחרות ומציעה בגרסה הנבחנת לא מעט.
בין השאר כולל האבזור מסך מגע מקורי בגודל 6.5" (5.8" ב-1.2 ל'), שליטה מגלגל ההגה ודיבורית בלוטות'; בקרת אקלים מפוצלת וכאמור פתח מיזוג ליושבים מאחור – ובנוסף גם: בקרת שיוט, מחשב דרך, גלגל הגה מצופה עור וקיפול חשמלי למראות. תקנית, מגיעה הגולף עם חישוקים קלים מקוריים בקוטר 15" אך כאמור רכב המבחן צויד בחישוקי 16" אופציונליים בהתקנה מקומית.
פולקסווגן גולף
צילום: מערכת אוטו

נוחות נסיעה
נוחות הנסיעה בגולף היא טובה למדי. הבולמים מכוילים בצד הנוקשה של הסקאלה, ואלה מצליחים לטפל ביעילות בשיבושים קטנים ולספוג את הגדולים בכרך – גם אם הדבר נעשה באופן לא מושלם; למשל, היא קצת מתקשה עם שברים חדי שפה. גם מחוץ לעיר הגולף ממשיכה לספק רמת נוחות טובה לנוסעים ומוסיפה ריסון טוב של המרכב בכביש גלי.

הגולף מצטיינת בהשקטת רעשי רוח ומנוע בשיוט; המנוע נשמע תחת עומס אך הדבר אינו מפריע. עם זאת חודרים לתא הנוסעים לא מעט רעשי מתלים בעת מעבר על שיבושים ורעשי כביש מרימים את ראשם כבר במהירות נמוכה יחסית – אולי "תודות" לצמיגים הרחבים יותר ( 205 מ"מ מול 195 מ"מ).
התנהגות ובטיחות
התנהגות כביש היא תחום נוסף בו הגולף מתנהגת כמו... גולף. זה אומר התנהגות רהוטה, צפויה, בטוחה וניטראלית. לגולף אחיזה גבוהה באספלט תודות לצמיגים הרחבים (מישלן פרימסי 3), והנטייה היא לתת-היגוי קל לתיקון. ההגה מעביר תחושה מעט אלסטית ואינו חד במיוחד, אך מעבר לכך משקלו סביר והוא מדויק למדי. לבלמים עוצמה ראויה אך כמו במכוניות רבות מבית המותג מהלך דוושה לא לינארי (בתחילת המהלך עוצמה חלשה, ולאחר מכן מורגש תגבור מוחשי בבלימה).
פולקסווגן גולף
צילום: מערכת אוטו

הגולף מגיעה עם ציוד הבטיחות המקובל הכולל 7 כריות אוויר והיא מצוידת גם במערכת התרעה על עייפות נהג. היא זכתה בחמישה כוכבים במבחני הריסוק של יורו NCAP.

מנוע וביצועים

הגולף שהתייצבה למבחן מצוידת במנוע ה-1.4 ל' המוגדש (TSI) המוכר של הקונצרן המשודך לתיבה רובוטית דו-מצמדית (DSG) בת שבעה יחסי העברה. מנוע זה מפיק 125 כ"ס ו-20.4 קג"מ הזמינים כבר מ-1400 סל"ד נמוכים – וכל היכולת הזאת מורגשת בכביש (ולאחר השהיית טורבו קלה). בזכות נתון המומנט הבריא שמגיע מוקדם הגולף מעניקה לנהג תחושת כוח ממכרת ומאפשרת התנהלות זריזה ב"חצי דוושה" ללא הרגשת מאמץ. המנוע במיטבו במרכז הסקאלה, כאשר בסל"ד גבוה (מעבר ל-5500 סל"ד) הוא מאבד מעט מהדחף שלו ואין צורך ממשי למשוך אותו למחוזות אלו.

התיבה תפקדה היטב כפי שלמדנו לצפות מה-DSG של פולקסווגן – החלפות הילוכים מהירות וחלקות ותגובה זריזה לפקודות רגל ימין. נציין כי לעיתים רחוקות, ורק במהירויות נמוכות, היא התבלבלה וחבטה קלות, ומדי פעם נתקלנו ביציאה חדה מדי מהמקום.
פולקסווגן גולף
צילום: מערכת אוטו

צריכת הדלק הממוצעת בימי המבחן החמים והמאומצים עמדה על 11.9 ק"מ לליטר – נתון לא רע בהתחשב בתנאים. בשיוט מהיר כיסינו עם הגולף 14.3 ק"מ לליטר.

סיכום ותמורה
הגולף של פולקסווגן לא הפתיעה אותנו, והיא הייתה בדיוק מה שציפינו שתהיה. למעט רעשי הכביש, שחלקם אולי באשמת הצמיגים הגדולים יותר שהותקנו ברכב המבחן. מעבר להערה הזו מדובר במשפחתית קומפקטית איכותית ונעימה. וכיאה לאמת המידה של הקטגוריה, היא מבצעת בצורה טובה מאוד את מטלות הנהיגה והנסיעה. וכעת: גם עם תוספת כוח מורגשת בזכות מנוע ה-1.4 ל' החזק.

אבל גם אלה אינם דברים חדשים. כי גם לפני מבחן זה לא היו לנו תלונות על איכויות הגולף ויכולותיה; כן הייתה לנו ביקורת על המחיר.

ובעניין הזה בדיוק טיפלה היבואנית עם התמחור החדש שקיבלה גרסת ה-1.4 ל' שמקבילה במחירה לגרסאות ה-1.6 ל' המאובזרות של המתחרות. יחד עם תוספת האבזור ושנת האחריות השלישית (שהתווספה כבר קודם) מדובר ביישור קו בתחומים אחדים ובהרמת רף משמעותית באחרים (מנוע, בעיקר) עבור הגולף אל מול הדגמים המקבילים, כזה שעשוי לגרום לא מעט כאבי ראש למתחרותיה הישירות.
פולקסווגן גולף – מבחן דרכים (1.4 ל', DSG)
צילום: מערכת אוטו