יונדאי חשפה היום (רביעי) באופן רשמי את מחליפת ה-i35. החשיפה הרשמית מתרחשת קצת פחות מחודש מאז שנחשפו לראשונה האיורים של הדגם החדש – וכשבוע לפני פתיחת תערוכת הרכב בפרנקפורט.

למרות ההצהרות, ניכר כי לא מדובר בדגם חדש מן היסוד, והמכונית החדשה מתבססת על הפלטפורמה הקיימת. גם כך, מדובר בתזמון מוקדם מהצפוי – עברו פחות מחמש שנים מאז הצגת הדור הקודם, וכשנתיים מאז מתיחת הפנים של הדור הנוכחי, ב-2013. גם מהבחינה המכאנית, לפחות בהקשר הישראלי, לא מציעה ה-i35 החדשה מהפכות או שינוי משמעותי.

לייעוץ חינם עם מומחי הרכב של אוטו על כל הדגמים חייג ל-3262* או לחץ כאן

העיצוב החיצוני מעט יותר מוצק ופחות ראוותני מבעבר. יחידות התאורה קטנות יותר, בהתאם לאופנה הנוכחית, הן מלפנים והן מאחור. השבכה הקדמית מעוצבת הפעם כיחידה אחת, אך עדיין בתצורת ההקסגון האופיינית למותג. עיצוב הזנב זכה לעדכון גם הוא, וקו הגג משתפל פחות בחדות מעל המושב האחורי – אך ניכר דמיון ל-i35 הנוכחית.

ההבדלים בתא הנוסעים בולטים יותר. גם כאן העיצוב פחות ראוותני מאשר בדור הנוכחי, ויונדאי טוענים לנוחות תפעול משופרת. לוח המחוונים רבוע ו"שגרתי" יותר למראה, ומוצב זקוף מבעבר – בניגוד לזה המקומר והמתאמץ-משהו של הדגם היוצא. יונדאי מצהירים גם על איכות חומרים משופרת (אחת מנקודות החולשה של ה-i35 הנוכחית) ובידוד רעשים משופר.
תא נוסעים יונדאי I35 החדשה
צילום: מנהל

ה-i35 מודל 2016 תהיה מעט גדולה יותר מהדור הנוכחי – ארוכה יותר ב-2 ס"מ, רחבה יותר ב-2.5 ס"מ אבל נמוכה יותר בחצי ס"מ. לא נמסרו פרטים לגבי המרחב הפנימי, אך לאור בסיס הגלגלים הזהה, כנראה שאין שינוי משמעותי בתחום. אפשר לקוות כי מרווח הראש במושב האחורי השתפר בזכות קו הגג החדש. תא המטען קטן מעט מ-485 ל-458 ל'.

באגף ההנעה אין שינויים מהותיים. מנוע ה-1.6 ליטר המוצע אצלנו, יחד עם התיבה האוטומטית-פלנטרית בת ששת ההילוכים, ימשיכו גם לדגם המעודכן. השינוי המשמעותי ביותר נוגע לגרסת הדיזל, הפחות רלוונטית לשוק הישראלי, אשר זוכה לתיבה רובוטית דו-מצמדית (שבעה הילוכים).

שיפור משמעותי נרשם בסעיף הבטיחות האקטיבית, בזכות היצע של מערכות בטיחות אקטיביות חדשות לדגם. בין השאר יכלול המפרט מערכת בלימה אוטומטית, מערכת לניטור שטחים מתים, מנגנון אורות גבוהים אוטומטי והתרעה על תנועה חוצה מאחור. יחד עם זאת, טרם ידוע מה מבין המערכות תגענה לישראל, אם בכלל.

בינתיים כל שידוע הוא שיונדאי i35 החדשה תגיע לישראל באמצע 2016 (בסוף הרבעון השני), ולא ברור עדיין אם תמשיך להיקרא i35 או שתחזור לשם אלנטרה.
יונדאי I35 החדשה
צילום: מנהל