מאז שסיאט הורידה את מחירה של האיביזה ל-80,000 שקל, הפך הדגם בגרסת AM5 ללהיט הגדול של הסופרמיני בישראל. לא פחות מ-6000 יחידות של גרסה זו נמכרו מאז. סיאט מתחילה בימים אלה בשיווק האיביזה המחודשת – חזקה ומאובזרת יותר, וגם יקרה יותר.

סיאט איביזה: מבחן דרכים (מתיחת פנים, השקה)

עיקרי השינויים
השינוי העיקרי באיביזה המחודשת הוא בגרסה הנמכרת ביותר שלה. מנוע ה-1.2 ליטר הוותיק הוחלף במנוע חדש: 1.0 ליטר, 3 צילינדרים, מגדש, 110 כ"ס ו-20.4 קג"מ (מול 105 כ"ס בקודם ו-17.5 קג"מ בעבר). המנוע החדש, כך מבטיחים בסיאט, חסכני מקודמו ב-8%. עם תיבת DSG ו-7 הילוכים מאיצה האיביזה המחודשת ל-100 קמ"ש ב-9.3 שניות (9.7 שניות עם ה-1.2 ליטר).
הגרסה המחודשת תגיע עם אבזור רב יותר מאשר עד היום. רמת הגימור סטייל כוללת בקרת שיוט, מערך מולטימדיה עם מסך מגע, שליטה מההגה ובלוטות', כמו גם דיפון עור להגה ולבורר ההילוכים.
צילום: מנהל
החדשות הפחות חיוביות הן בתחום המחיר. המחיר הרשמי של הרכב יעמוד על 87,000 שקלים (עלייה של 1000 שקלים, 1.1%). מחיר האיביזה במבצע הנמשך שלה, שאין לו תאריך סיום כרגע, הוא 84,000 שקלים (עלייה של 4000 שקלים, 5%).
תוספת של 7000 שקלים תקנה ללקוחות את חבילת "קולור פק", עם חישוקים קלים וגדולים יותר, ואפשרות בחירת צבעים שונים לבתי המראות, למסגרת השבכה ולחישוקים כמו גם לחלקים בסביבת הנהג. בנוסף, תוצע רמת הגימור FR, הכוללת גם תאורת לד מלאה מלפנים ומאחור, גג זכוכית פנורמי, חישוקים קלים ועוד.
סיאט איביזה עם מנוע ה-1.0 ליטר תוצע גם בגרסאות 3 דלתות וסטיישן. גרסה ידנית של האיביזה תוצע ברמת הגימור רפרנס, עם מנוע 1.2 ליטר 90 כ"ס, אך כאן רק עם 3 ו-5 דלתות. מחיר הגרסה הידנית הוא 76,000 שקלים, אך כעת היא מוצעת במחיר מבצע של 70,000 שקל.
צילום: מנהל