לואיס המילטון ומרצדס שלטו ללא עוררין במירוץ הגרנד-פרי הבלגי שנערך במסלול ההיסטורי של ספא – והפעם, בניגוד למירוץ הקודם, בגרנד פרי ההונגרי (26.7), לא רק במקצה הדירוג אלא גם במירוץ עצמו.

המילטון, שהיה המהיר בהקפות הדירוג, הוביל בבטחה אחרי ניסיון עקיפה מפתיע של סרג'יו פרז (פורס אינדיאה) בהקפה הראשונה; מה שהלך לפטל טוב בפעם הקודמת לא עבד בבבלגיה. עבור ניקו רוזברג, חברו לקבוצת מרצדס שסיים שני, זה לא היה מירוץ כה פשוט. זינוק מהוסס עלה לו בירידה למקום חמישי. אבל רוזברג הצליח להתקדם חזרה ולסדר למרצדס ניצחון כפול.
פורמולה 1, בלגיה: המילטון חוזר לנצח
צילום: מנהל
דרמה, לפני סיום
מאחור היו קרבות רבים אבל הרגע הדרמטי ביותר התרחש שתי הקפות לסיום. היה זה בשיאו של הקרב בין רומן גרוז'אן בלוטוס שרדף אחרי סבסטיאן פטל בפרארי בקרב על המקום השלישי. בפרארי, שהיו נחושים לסיים בשלישיית הצמרת, הימרו על החלפת צמיגים אחת בניגוד לשתיים אצל רוב הקבוצות. שתי הקפות לסיום נראה היה שההימור משתלם; גרוז'אן אמנם סגר על פטל בקצב מרשים אך נראה היה שיתקשה לעקוף.

אולם העומס על צמיגי פירלי היה כנראה גבוה מדי. שתי הקפות לסיום התפוצץ הצמיג האחורי-ימני ופטל נאלץ להסתפק במקום ה-12, וגרוז'אן סיים במקום השווה פודיום. רביעי היה דניל קוויאט בזכות מתקפה של הרגע האחרון ברד-בול שהפגינה שוב שיפור. חברו לקבוצה, דניאל ריקרדו, פתח היטב ואף הגיע למקום השלישי, אבל פרש באמצע המירוץ בשל תקלה.
פורמולה 1, בלגיה: המילטון חוזר לנצח
צילום: מנהל
פרז שהפתיע כאמור עם זינוק מצוין סיים לבסוף במקום החמישי, לפני פיליפה מאסה (וויליאמס), קימי ריאקונן (פרארי), מקס וורסטפן (טורו-רוסו) ואטרי בוטאס (וויליאמס) ומרקוס אריקסון (סאובר).

גרנד פרי בלגיה
1. לואיס המילטון- מרצדס
2. ניקו רוזברג- מרצדס
3. רומן גרוז'אן- לוטוס
4. דניל קוויאט-רד-בול
5. סרג'יו פרז- פורס אינדיאה
6. פיליפה מאסה-וויליאמס
7. קימי ריאקונן-פרארי
8. מקס וורסטפן-טורו-רוסו
9. ואטרי בוטאס-וויליאמס
10. מרקוס אריקסון- סאובר

אליפות העולם לנהגים
1. לואיס המילטון – 227 נק'
2. ניקו רוזברג- 199 נק'
3. סבסטיאן פטל- 160 נק'
4. קימי ראיקונן – 82 נק'
5. פיליפה מאסה – 82 נק'

אליפות העולם ליצרנים
1. מרצדס – 426 נק'
2. פרארי – 242 נק'
3. וויליאמס- 161 נק'
4. רד-בול – 108 נק'
5. לוטוס – 50 נק'

פורמולה 1, בלגיה: המילטון חוזר לנצח
צילום: מנהל