תורת הגילוח הפרטית שלי עוברת, כמו אצל ישראלים רבים, דרך צבא ההגנה לישראל. בטירונות, כתותחן בדרך, הגילוח היה חלק מרוטינת הבוקר הצבאית. כך קיבלתי את מכונת הגילוח הראשונה שלי, פיליפס.

אחריה, המשכתי להתגלח במהלך השנים עם מכונות כאלה ואחרות. תמיד היו להן שלשה ראשים ובכל אחת הוסיפו פונקציות חדשות. הגילוח היה אפקטיבי ויעיל אך לא תמיד הכי יסודי. בנוסף, סבלתי מאדמומיות קלה באזור מאוד ספציפי של הלחי השמאלית. רופאי עור מסבירים כי אדמומיות זאת מופיעה בגלל שמכשיר הגילוח קרוב מדי לעור; וכן, השערות שלי שם נוקשות במיוחד.

לפני שנתיים הוזמנתי למסיבת עיתונאים בברצלונה בנוכחות הפרזנטור החדש של חברת סכיני גילוח מסוימת, שבמקרה היה גם הכדורגלן הטוב בעולם (רמז, ברצלונה). וכך מצאתי את עצמי מתגלח בשנתיים האחרונות עם הסכין שקיבלתי באותו אירוע. הגילוח בסכין אמנם פחות יעיל, אבל אהבתי את התחושה הרעננה והשימוש בקצף.

כשהוצע לי, שמחתי לקבל למבחן בן שבועיים את מכונת הגילוח החדשה של פיליפס מסדרה 7000. לפי פיליפס זוהי מכונה אפקטיבית ועם זאת עדינה על העור, כזו שמונעת את תופעת האדמומיות של אזור הפנים והצוואר. כמו כן, המכונה הזו מסוגלת להתמודד גם עם גילוח יבש וגם עם גילוח רטוב באמצעות קצף, כך שאפשר ליהנות מכל העולמות.

האריזה
האריזה מרשימה ביותר. הדבר היחיד שמבדיל בין מכונת הגילוח הזו ובין גאדג'ט חדש של אפל היא החוברת המצורפת, מקופלת כמו נייר עיתון, עם הוראות שימוש ב-17 שפות. האריזה עצמה יוקרתית וקטנה, נפתחת בקלות וכוללת את המכונה עצמה, מטען, ושני ראשים מתחלפים; האחד מיועד לעיצוב פאות וזקן ואילו האחר, למעשה מברשת מסתובבת, נועד לשימוש לפני הגילוח.

עיצוב
המכונה פשוט יפה, ואת זה קשה לפספס. פיליפס שמרה על המבנה המסורתי שלה עם שלושת הראשים אך הוסיפה ציר נוסף אשר מחבר בין הראשים לגוף וכך בעצם מתקבל ממד נוסף של התאמה בין ראשי הגילוח לעורו של המתגלח. פיליפס ניצלה את המבנה הזה כדי לשלב קו מתכתי כסוף המקיף את המכונה ויוצר תחושה של גוף בתנועה. העיצוב הזה הזכיר לי במקצת את שפת העיצוב של מאזדה המכונה "קודו" – ביפנית: הנשמה של התנועה.

מכונת גילוח היא מכשיר הפועל במקומות לחים ומלוכלכים. לאחר פעולה, כל המכונה אמורה להישטף במים, ולכן הידית שלה עשויה כולה מגומי איכותי במיוחד שנוח מאוד לאחוז בו. איכות החומרים המרשימה מגיעה גם לצג שאורו כחול, המראה את רמת הטעינה ומביא מידע נוסף.

מסביב לראשי הגילוח המתכווננים יש טבעות כחולות, שלטענת פיליפס אמורות לשמור על עור הפנים מאדמומיות וגירוי הנוצרים בגילוח. הציפוי מכיל Microbeads, פטנט רשום של פיליפס, ולפי החברה, הציפוי כולל כדוריות מיקרוסקופיות המקטינות את מקדם החיכוך של ראש המכונה, כך שהוא מחליק ביתר קלות על פני העור.
פיליפס 7000 / הקץ לאדמומיות
צילום: מנהל
הגילוח
קודם כל, כיף לחזור למכונה. גילוח עם מכונה הוא אכן יעיל יותר מסכין. היום, כמו בימי הצבא, אני משכים קום. הפעם זה לא הרס"ר אלא זוג תאומים, בן ובת בני שנתיים וחצי, שכבר למדו להגיד "אבא", אך עדיין לא למדו שלהזמין את אבא לשחק בשש בבוקר זה ממש לא מגניב. כך אני מוצא את עצמי מתגלח עם ימין ומשחק בכבאית של סמי הכבאי בשמאל, או מתגלח ועוזר לצבוע את החוברת החדשה של הלו קיטי, תלוי מי מציק יותר באותו הרגע.

בגילוח יבש המכונה נותנת מענה טוב ממה שאני זוכר במכונות גילוח. עדיין נותרו כמה שערות באזורי הזיפים הקשים בקצה הצוואר ובלחי השמאלית אך הגילוח בהחלט מספק. פיליפס ממליצה לנקות את העור עם המברשת המסתובבת שמתחברת למכונה לפני הגילוח. המברשת מסייעת לשמירה על היגיינת העור, מונעת כניסה של לכלוך ויצירה של זיהומים בעור ובכך משפרת את מראה העור.

לאחר שימוש של שבועיים במכונה זו, עור הפנים שלי כלל לא סבל מאדמומיות! איפה הייתה המכונה הזאת כשהצטרכתי אותה אי שם בשבטה? בסיום הגילוח, העור מרגיש רענן ואני ממש ממליץ להוסיף גם קרם לאחר גילוח לתחושת רעננות משופרת.

בגילוח רטוב כהשלמה למברשת הצטיידתי במשחה אולד סקול מתוצרת מ.מ שנמכרת באתר של רמי לוי ב-9.90. הגילוח עם קצף מרגיש שונה ומזכיר לרגע גילוח עם סכין. צריך לשים לב שזהו עדיין גילוח עם מכונה והורדת הקצף אינה משאירה עור חלק לגמרי כמו בסכין. כך שלמעשה, לאחר הורדת הקצף, הגילוח הופך להיות יבש אלא אם שמים עוד קצף. תחושת הרעננות גורמת לי להעדיף בכל זאת את הגילוח הרטוב.

לאחר שבועיים של שימוש יומיומי, ירד רק קו אחד משלשה בחיווי הטעינה, והמכונה ממשיכה לגלח בעוצמה. המכונות של פיליפס נשטפות במים כבר שנים והדבר תורם משמעותית לניקיונן, ומים מגיעים לכל זיף שתקוע במכונה. מצד שני תהליך הפרדת הראשים מהמכונה בזמן השטיפה הוא קצת מסורבל. הייתי שמח אם ישפרו גם את זה בדגמים הבאים.

המכונה עולה 990 כולל אחריות יבואן של שנתיים. מדובר במכונת פרמיום שנותנת מענה אמיתי לבעיית האדמומיות בעור. לא זול, אבל מהווה פתרון מצוין לאלו המעדיפים להשתמש במכונה, בעיקר למי שסובלים מעור רגיש ואדמומי.