קטגוריה: פנאי שטח גדול
גרסה: קיה סורנטו, 2.4 ל', אוט', EX
מתחרות: יונדאי סנטה-פה, טויוטה היילנדר, פורד אדג', פורד אקספלורר, שברולט טראוורס
מחיר גרסה נבחנת: 220,000 שקלים
עיצוב ונראות
קיה חשפה את הדור החדש של רכב הפנאי סורנטו לפני שנה וכעת הוא מגיע לישראל. הדגם החדש גדול משמעותית מקודמו, יש לו שבעה מקומות ושוק יעד חשוב מאוד שלו הוא ארה"ב.
קיה סורנטו החדש - מבחן דרכים
צילום: בני דויטש
זהו רכב נאה שממדיו מכובדים וקשה להתעלם מנוכחותו. אבל הרושם מתבסס בעיקר על הגודל ולא נובע מאמירה עיצובית כזו או אחרת. עיצוב חזית הרכב, בייחוד הסבכה, וחלקו האחורי יוצרים את הזיהוי המתבקש, אבל מעבר לאלו מתקשה הצללית הגדולה להותיר חותם על הצופה.

פנים הרכב
אם לא היתה מותקנת במכונית המבחן (שעלותה כאמור 220,000 שקלים) מערכת מולטימדיה פשוטה בהתקנה מקומית, הציון כאן היה גבוה. פנים הסורנטו מודרני ונקי יחסית. תא הנוסעים מרגיש אוורירי מאוד ומיקום המסך של המערכת יוצר תחושה שמדובר במרכז המכונה הזו. וכאן, במרכז, מצאנו את המערכת האמורה. חבל.

מעבר לאלו איכות הבנייה והחומרים טובה, התחושה בתא הנוסעים נעימה והמרחב מלפנים מצוין. מרווח הברכיים בשורה השנייה מכובד מאוד, אבל מרווח הראש מרשים פחות וראשם של בוגרים ילטף את הגג. השורה השלישית צפופה ותתאים לקטנטנים וגם לקטנים. וזהו.
קיה סורנטו מבחן דרכים
צילום: בני דויטש
תא המטען קיים, אך הוא קטן כאשר כל המושבים בשימוש. כאשר השורה השלישית מתקפלת הוא הופך גדול, כאשר גם השנייה מתקפלת הוא אדיר, ובשני המקרים הקיפול נעשה בקלות ובחוכמה.
יצוינו לחיוב שני פתחי מיזוג ושקע טעינה אחד בשורה השנייה ופיקוד מזגן נפרד בשורה השלישית, למיזוג יעיל גם בקצה הרכב. בנוסף בולטות לטובה אפשרויות הכוונון המלאות של המושבים בשורה השנייה.

נוחות נסיעה
נוחות הנסיעה שמציע הסורנטו לנוסעיו היא טובה מאוד. רכב הפנאי הגדול מרגיש רך למדי ומצליח לבודד את הנוסעים מרוב השברים בכביש. כבישים שבורים באמת ירעידו קלות את פנים תא הנוסעים ובעיקר יחדירו לתוכו רעשים מבתי הגלגלים. גם בכביש המהיר שומר הסורנטו על אותה נוחות נסיעה טובה. רק על כבישים גליים אותם בולמים רכים מתקשים בריסון המרכב והסורנטו מתנדנד קצת על מתליו.

איכות הנסיעה הכוללת נעימה ונינוחה: המיזוג יעיל, יחידת ההנעה שקטה, רעשי הרוח זניחים ורק רעשי הכביש נוכחים למדי.
קיה סורנטו החדש - מבחן דרכים
צילום: בני דויטש
התנהגות ובטיחות
על הכביש רכב הפנאי הזה יוצר תחושה שהוא גדול וכבד. ההתנהגות רהוטה ובטוחה אבל תחת עומס, הממדים והכיול הרך מתחילים לתת את אותותם. גם ההגה הקליל מתאים יותר לתמרוני חנייה עירוניים מאשר למעוף דרך פיתולים.

לסורנטו החדש חמישה כוכבי בטיחות במבחן הריסוק יורו NCAP מ-2014 (כלומר, לפי התקן הקודם). בדגם זה מורכבות כל מערכות הבטיחות המקובלות - אולם למעט פנסים עוקבי פנייה, אין ולו מערכת בטיחות חדשנית (שמירת נתיב, זיהוי מצבי חירום וכו') אחת.

מנוע וביצועים
הסורנטו מוצע בישראל עם מנועי בנזין ודיזל שלא שונו ביחס לאלה ששירתו את הדגם הקודם מאז 2012. הרכב שנבחן צויד במנוע בנזין 2.4 ליטר – 188 כ"ס ב-6000 סל"ד ו-24.6 קג"מ ב-4000 סל"ד – תיבה אוטומטית 6 הילוכים והנעה קדמית. הנתונים על הנייר טובים, התרגום שלהם לכביש קצת פחות פשוט.

ברוב המקרים התיבה מטפלת היטב בתיאבון הסל"ד שיש למנוע הזה. עם זאת, ההילוך השלישי קצת ארוך מדי והדבר פוגע בתאוצות הביניים בין 80-120 קמ"ש. מעבר לזה אין בעיה לצבור מהירות ונקודות ברישיון עם הסורנטו. התיבה פועלת במרבית המקרים באופן עגול ונעים. שילוב של תאוצה חזקה במהירות איטית ובהילוך נמוך יגרום לעתים לחבטה.
קיה סורנטו מבחן דרכים
צילום: בני דויטש
צריכת הדלק בשיוט נינוח טובה למדי, עם נתון של 14.4 ק"מ לליטר, אך שימוש אגרסיבי יותר יפגע בתוצאה הזו משמעותית. בפרק מבחן מהיר במיוחד צריכת הדלק עלתה ל-6.9 ק"מ לליטר.

סיכום ותמורה
קיה סורנטו החדש גדול מקודמו ופונה לקהל שמבקש את המופע האופנתי של רכב מסוג כזה יחד עם המרחב המשופר והמקום לשבעה. הסורנטו החדש יכול להיות רכב משפחתי מצוין (למי שאין לו בעיה להתנייד עם מכונית גדולה בתנועה צפופה), הוא לא כושל באף תחום, הוא נעים לנסיעות קצרות וארוכות וסידור המושבים חכם מאוד.

למי שלא צריך את יכולת השטח, אבל רוצה רכב פנאי מגודל, לא צריכה להיות כל התלבטות. רק בבקשה, קיה: מערכת מולטימדיה מקורית יכלה לעשות פלאים לתחושה בתא הנוסעים.
קיה סורנטו החדש - מבחן דרכים
צילום: בני דויטש