במונחים של תעשיית הרכב האירופאית, פרופסור דוקטור מהנדס אולריך האקנברג, הוא כמעט אגדה. לא רק שהוא נחשב כאחד האנשים המבריקים ביותר בקבוצת פולקסווגן, הוא גם הוביל כמה מהלכים חשובים ויסודיים בהתפתחות הקבוצה ונחשב לאיש שדוחף לכך שפולקסווגן תהיה מותג המאסה המתקדם ביותר טכנולוגית.

הרצפה הגמישה, ועוד הרבה
האקנברג – כיום חבר מועצת המנהלים של אודי, האחראי על הפיתוח שם ויחד עם זאת האחראי על הפיתוח בכל קבוצת פולקסווגן – נחשב למוח שמאחורי פלטפורמת MQB הגמישה ולמנוע שדחף את פיתוח מכונית המיני של הקבוצה (אפ, סיטיגו ומי). הוא החל את הקריירה באודי ב-1985 ובשנות התשעים היה האחראי לפיתוח בחברה, הוביל את קו A המקורי (3, 4, 6 ו-8) והמשיך ב-TT המקורית וגם עם A2. ב-2007 "עזב" לקונצרן פולקסווגן וביוני 2013 חזר לאודי כדי להכניס בה תנופת פיתוח חדשה.
אודי מבטיחה:
צילום: מנהל
פרופסור דוקטור מהנדס אולריך האקנברג

האקנברג הוא איש פיתוח, אבל גם כזה שמסתכל על התמונה כולה, כמו שמבהיר הניתוח שלו לגבי דגמי TT: "את סדרת מכוניות התצוגה ממשפחת TT עשינו מכמה סיבות. אנחנו באודי רוצים לגדול, וכדי לעשות זאת צריך קו נוסף של דגמים. בנוסף צריך לתת למעצבים שלנו דרכים לפתח את שפת העיצוב, בייחוד ב-TT שהיא מאוד שונה. לטעמי המכונית האחרונה, הספורטבק, הייתה הטובה ביותר מבחינת מראה. אבל הדרך לגדול כיום בעולם היא ה-SUV והפנאי. שם יש מקום גדול לצמיחה בכמויות ולכן ה-TTQ היא הפייבוריטית להגיע לייצור".
לייעוץ חינם עם מומחי הרכב של אוטו על כל הדגמים חייג ל-3262* או לחץ כאן
האם אודי יכולה להציע מכונית קטנה מה-A1?
"יש לכך שני צדדים. מצד אחד, מכוניות עירוניות קטנות הן העתיד; מצד שני, המכוניות האלה מאוד רגישות למחירים ועלויות. אבל אם יש נפח ייצור גדול לדגם קטן אז אפשר לבנות על זה גם מכונית פרמיום. אנחנו חושבים של'מגה-סיטי' (הכוונה לערי ענק) של העתיד תהיה דרושה מכונית לשניים או שלושה נוסעים ואנחנו חושבים על זה".
אודי TTQ
צילום: מנהל
האם החברה הבאה במשפחת ה-TT תהיה רכב פנאי?
האם האפ יכולה לשמש בסיס לכך?
"אנחנו חלק מקבוצת פולקסווגן, הייתי אחראי על פיתוח האפ, אני מעריץ את התוצאה וזה לא הוגן לשאול אותי. אבל אם נעשה זאת צריך מכונית עם מנוע 'פרמיום'. אנחנו מחפשים גומחה באזור הזה ואם נרגיש שמצאנו הרי שמכונית כזו יכולה להיות הגיונית".
האם נראה תשובה של אודי לאקטיב גראן-טורר?
"אנשי המכירות שלנו אומרים לנו שתחום ה-SUV גדל, ושהם מעדיפים את ערוץ הפנאי על מיניוואן כמו שהציגה ב.מ.וו. אבל זה לא אומר שלא נמצא בגזרה הזו משהו שהוא יותר שימושי ומרווח".

כלי הפנאי הקטנים הופכים פופולאריים. האם נראה Q1?
"יהיה לנו רכב פנאי קטן מה-Q3 אבל נראה לי שמתאים יותר שנקרא לו 'Q2'. הבעיה שזה לא שם שלנו, כי הוא נמצא בבעלות של אלפא רומיאו. אז אנחנו צריכים למצוא שם. אם נקרא לו Q1 הוא ייתפס כרכב קטן במחיר זול יותר והוא לא כזה".
אודי A1
צילום: מנהל
אודי A1. המחליפה תעשה שימוש בפלטפורמת ה-MQB
סקודה בחרה לבסס את הסופרמיני החדשה שלה על הפלטפורמה הנוכחית. מה עם ה-A1 הבאה?
"הדור הבא של ה-A1 יהיה מבוסס על פלטפורמת ה-MQB סאב–AO הקטנה יותר שתהיה כבר מוכנה. צריך להבין של-MQB יש כמה קטגוריות. בכל מקרה נראה אותה בשנה הבאה".
הצגתם את ה-R8 החדשה. עד כמה היא חשובה והאם היית רוצה לראות כאן משפחת דגמים?
"זו שאלה טובה. הייתי רוצה משפחת דגמים לכל קו של אודי ובטח ל-R. אבל אנשי השיווק שלנו לא יתנו לי נפח ייצור עבור מכונית ספורט זולה יותר בסגנון ה-R. ה-R8 היא מכונית חשובה עבורנו. זו מכונית מוטת טכנולוגיה עם לקוחות מיוחדים. זה רכב של תדמית שמביא את שיא הטכנולוגיה שלנו".

לייעוץ חינם עם מומחי הרכב של אוטו על כל הדגמים חייג ל-3262* או לחץ כאן
אודי מדברת לא מעט על התחום החשמלי. איך אתם רואים זאת?
"כרגע אנחנו מאמינים בהיברידי הנטען. זו אמנם טכנולוגיית גישור אבל היא הדבר הטוב ביותר כל זמן שאין לנו יכולת להשיג טווח חשמלי של 500 ק"מ. אבל בראייה שלנו צריך לעשות היברידי נטען שהוא אמוציונאלי. לשלב מנוע בנזין עם מנוע חשמלי "ביצועיסטי" ויש כאן הרבה אפשרויות.

"אנחנו מנסים לעקוב אחרי צרכי הלקוחות והם מחפשים משהו מעניין אך לא מוגבל. ייתכן שבעתיד הכניסה לערים תוגבל למכוניות חשמליות אז חשוב שנהיה שם, ובכל מקרה אנחנו רואים היום שהטווחים החשמליים גדלים. לכן ב-2017 נציג גם מכונית חשמלית גדולה כדגם נפרד".
אודי R8
צילום: מנהל
חשמל זה נחמד, אבל אנחנו מעדיפים V10 אטמוספרי