כבר סיפרנו לכם כי אודי ישראל החלה בשיווק ה-Q7 החדש, רכב הפנאי הגדול שלה שהוצג באפריל השנה, ובו נהגנו בתחילת החודש במסגרת השקתו. כעת הגיעו לידינו הפרטים המלאים על הגרסאות המקומיות. הדגם החדש קל מקודמו באופן משמעותי, עד 325 ק"ג לפי הגרסה, ונראה בהתאם: יותר מעודן, פחות מגושם.
יש לציין כי רכב הפנאי החדש של אודי יוצא לדרכו בישראל מספר ימים לאחר שוולוו ישראל הציגה את הדגם הכל חדש של באותו סגמנט, XC90; שני דגמים כל-חדשים של מותגי יוקרה בסגמנט זה אמורים להגדיל את העניין בהם ובו.
הכוח המניע
אודי Q7 מוצע עם מנוע דיזל ומנוע בנזין, שניהם בנפח 3.0 ליטר. את שניהם משרתת תיבה אוטומטית עם שמונה הילוכים וההנעה היא כפולה. מנוע הבנזין (TFSI) מנפק 333 כ"ס ו-44.8 קג"מ, התאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 6.3 שניות קצרות והמהירות המרבית מוגבלת ל-250 קמ"ש.
לדיזל (TDI) הספק נמוך יותר העומד על 272 כ"ס אך המומנט גדול בהרבה, עם 61.2 קג"מ. הביצועים קרובים: 6.5 שניות ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 234 קמ"ש.
בעתיד תוצע Q7 בארץ עם מנוע בנזין 2.0 ליטר מוגדש, המייצר ה-218 כ"ס. פחות הספק, יותר חיסכון בדלק. יחד עם מנוע זה, גם תודות לשיפורים בשאר המנועים והרבה בזכות ההפחתה הגדולה במשקל, רושמת Q7 החדשה שיפור בצריכת הדלק המגיע עד ל-28%.
צילום: מנהל
האבזור והתמחור
אודי Q7 החדשה כוללת שבעה מושבים, תפעול חשמלי למושבים הקדמיים (כולל זיכרונות לנהג) ולפתיחת דלת תא-המטען, גג זכוכית נפתח, בקרת אקלים מפוצלת לארבעה אזורים, מערך המולטימדיה של אודי (MMI) עם מצלמה ובלוטות', מפתח חכם, חישוקי 19", חיישני חנייה היקפיים, פנסי קסנון ועוד; המחיר לגרסאות הבנזין והדיזל זהה: 557,000 שקלים.
בהשוואה לדגם הקודם, שם הוצעו המנועים בשתי רמות הספק, הדגם החדש יקר יותר ביחס לגרסאות ההספק הנמוך יותר, אך זול מאלה בעלות ההספק הדומה למה שמוצע היום.
בנוסף, תוצע רמת גימור משונמכת; חמישה מושבים, חישוקי "18, בקרת אקלים עם שני אזורים. המחיר נמוך ב-11%: 495,000 שקלים. רמת הגימור הגבוהה מאוד, לקשרי, כוללת את לוח המחוונים הווירטואלי, מערכת שמע של בוז, מצלמות היקפיות, חניה אוטומטית – ובעיקר: קפיצי-אוויר. מחיר חבילה זו הוא 55,000 שקלים, מה שמביא את מחיר Q7 ל-612,000 שקלים.
חבילת פרימיום היא בפסגת ההיצע, תייקר את הרכב עוד יותר, ותביא את מחירו ל-676,000 שקלים. לחבילה זו מצטרפים תאורת לד מלאה, מושבים מאווררים בריפוד עור מהודר במיוחד – והכי חשוב: מערכת למניעת תאונה עירונית, בקרת שיוט אדפטיבית, גם בנסיעה בפקקים. מערכות התרעה על סטייה מנתיב או רכב בשטח מת גם הן ברשימת האבזור, ויימסרו לכל דורש תמורת תשלום נוסף.
צילום: מנהל