אני מודה, אופל מריבה רחוקה מלהיות המכונית המושלמת, אבל איכשהו אני מוצא עצמי מחבב אותה יותר ויותר. מבחן הדרכים שערכנו לה הראה באופן ברור את יתרונותיה הרבים, אבל גם את חסרונותיה. אלו וגם אלו לא ממש השתנו עם החודשים שחלפו; הנוחות יכולה להיות טובה יותר, ההגה יכול להיות פחות כבד בעיר ותיבת ההילוכים מעט איטית וגסה לפעמים. וכמובן, עניין צריכת הדלק, שגם אחרי שהמנוע "נפתח", עדיין עומדת על קצת יותר מעשרה ק"מ לליטר בממוצע.
אופל מריבה: מבחן ארוך טווח
צילום: מערכת אוטו
המריבה מסוגלת להוביל זוג אופניים מבלי שיהיה צורך לקפל את כל המושב האחורי

אז המריבה בהחלט לא החבילה המושלמת. אבל ככל שעובר הזמן, החבילה שהיא מספקת מתגלה כשלמה יותר ויותר – נוחות השימוש טובה, ניצול חלל הפנים יעיל והשימושיות גבוהה. נתחיל בכך שהישיבה הגבוהה תורמת לתחושת שליטה בזכות שדה ראייה טוב לכל הכיוונים. ממד הגובה תורם גם לנוחות הכניסה והיציאה מהרכב, והכי חשוב: קל לעגן צאצאים בהתקני בטיחות. אם בתחילה עלה החשד כי הדלתות הנפתחות לאחור הן רק גימיק, הרי שביום יום הן מתגלות כל פעם מחדש כאלמנט מנצח של תכנון יעיל ונוח (מבטי הפליאה של הטרמפיסטים הם בונוס).
אופל מריבה: מבחן ארוך טווח
צילום: מערכת אוטו
גם מיטת מעבר נכנסת... פרקטית כבר אמרנו?
אבל לא רק בניוד בני אנוש המריבה עושה חיל. מרכבי חמש דלתות (הא'צבק/סטיישן/מיניוואנים) מצטיינים מטבעם ביכולת העמסה משובחת, בזכות החיבור בין תא המטען ותא הנוסעים, שמאפשר בהינף קיפול מושבים לקבל חלל אחסון עצום. כך גם המריבה, שמוסיפה על כך קיפול מושבים נוח ושטוח (כולל קיפול כל מושב בנפרד), ואפשרות הזזת המושבים על מסילה (שמאפשרת להקריב קצת מרווח ברכיים לטובת עוד ליטרים בתא המטען).
כך הפכה המריבה לא פעם לרכב הובלות – העורך, לובש הטייצים הרשמי של המערכת, אוהב את היכולת להוביל בה אופניים מבלי לפרק את מושבי הבטיחות לילדים (בזכות היכולת לקפל רק את המושב האמצעי); היא לקחה שלושה חברי מערכת עם המון מטען (ציוד רכיבה, אוכל ליומיים, ציוד קמפינג ומצלמות) למבחן הצל"צים ההשוואתי (גיליון 352); ואני כבר הספקתי לעשות איתה העברת דירה, ולהוביל בה את מיטת המעבר של בני, שנכנסה אל תוך המריבה כאילו בהזמנה. אבל כמו שאומרים: "תמונה שווה אלף מילים" (תפסיק לחפש דרכים להתחמק מכתיבה! העורך).
אופל מריבה: מבחן ארוך טווח
צילום: מערכת אוטו
כל כך הרבה קסדות ובסוף הוא החליט להראות לנו את פניו. לפחות הסתיר קצת עם משקפי שמש

לסיכום, בתור אחד מחברי המערכת שהשתמש במריבה יותר מהממוצע, אין לי ספק שאם הייתי מחפש רכב למשפחה, אופל מריבה בהחלט היתה נכנסת לרשימה של המועמדות הסופיות; למרות צריכת הדלק, בזכות השימושיות הגבוהה והאבזור הטוב.