חודשיים לאחר שב.מ.וו הציגה את הקדימון לסדרה 7 החדשה, חושפת החברה היום את מכונית הפאר שלה בכל הדרה ועל כל מפרטיה. הדור השישי למכונית הפאר, שהוצגה לראשונה ב-1977, מחליף דגם שהוצג ב-2008 ועבר מתיחת פנים ב-2012.
מבט על
עיצוב ב.מ.וו סדרה 7 החדשה אינו שונה מהותית מזו הקודמת, והוא בעיקר ביצוע אלגנטי ומעודן יותר של המופע הפורש. מכסה המנוע הארוך והמשתפל, יחידות התאורה הצרות (יחסית לגודל המרכב כמובן) וסבכת הכליות שצמחה עם זאת לממדי ענק, מעניקים לה מראה מאוד מוכר (סדרה 3 מישהו?). גם מאחור אין מהפכות עם יחידות תאורה מוכרות במראה, אך פס ניקל רוחבי כאילו ומחזיר אותנו לימי סדרה 7 של באנגל. אין הפתעות, אך התוצאה הסופית מלאת רושם.
ב.מ.וו סדרה 7 החדשה נחשפה
צילום: מנהל
הכירו: ב.מ.וו סדרה 7 חדשה

לכך תורמים בוודאי גם הממדים המרשימים, למרות שגם כאן לא נרשמו שינויים מפליגים; בעצם, כמעט ולא. בסיס הגלגלים (307 ס"מ) ללא שינוי; ממד האורך עלה ב-2 ס"מ בלבד ל-510; הרוחב נשאר על 190 ס"מ, ואילו ממד הגובה רושם כעת 148 ס"מ, תוספת של ס"מ אחד.

כמיטב המסורת תוצע גם גרסה ארוכה עוד יותר המוסיפה 14 ס"מ לבסיס הגלגלים ולאורך ו-0.5 ס"מ לגובה. נתון המשקל, לעומת זאת, רשם ירידה מבורכת ב-130 ק"ג בהתאם לגרסה, באמצעות שימוש נרחב בחומרים קלי משקל, כולל סיבי פחמן.

בואו ניכנס פנימה
סלחו לנו על ההתייחסות המצומצמת ביחס למופע החיצוני; הוא מדבר בזכות עצמו דרך התמונות. בתא הנוסעים, בכל אופן קורים דברים מעניינים בהרבה. העיצוב שומר על הקווים המוכרים והתוצאה היא מאוד "ב.מ.וו", כאשר היצרנית מספרת, כמובן, על איכות חומרים משופרת ואווירה יוקרתית. אבל גם זה לא העניין בספינת הדגל של ב.מ.וו – היא בעצמה מתמקדת בשלל החידושים הטכנולוגים שיוצעו עם המכונית, לרווחת הנוסעים האמידים כמובן.
ב.מ.וו סדרה 7 החדשה נחשפה
צילום: מנהל
מבחוץ זה נחמד, אבל מה שמעניין זה מה שקורה בפנים

שנתחיל? ראשית, פריטים מוכרים אך יקרים: ריפוד עור למושבים מופעלי חשמל, הכוללים פונקציות חימום, קירור וגם עיסוי; בקרת אקלים מפוצלת לארבעה אזורים; הגה ומשענות יד מחוממות, מערכת מולטימדיה מתקדמת (מערך i-Drive משודרג ועוד).

פריטים יותר מיוחדים כוללים מסכי ענק בגב המושבים האחוריים לרווחת הנוסעים; טבלט ייעודי לשליטה על המערכות השונות ברכב (בקרת אקלים, מערכת בידור ועוד); תאורת אווירה הניתנת להתאמה אישית.

ההמשך כולל גאדג'טים שהם כבר חידוש של ממש, אפילו בקרב מכוניות פאר שכאלה. קחו למשל אופציה לטעינה אלחוטית לטלפונים ניידים הנמצאים ברכב או אפשרות לפיקוד על מערכות הרכב באמצעות תנועות ידיים. גולת הכותרת היא מערכת חנייה אוטומטית אותה ניתן להפעיל גם כאשר הנהג נמצא מחוץ לרכב באמצעות השלט החכם (שגם מספק נתונים שונים על הרכב, כמו טווח הנסיעה למשל), כך שניתן להכניס את הרכב או להוציאו מחנייה צרה ללא מאמץ מיוחד מצד הנוסעים או הנהג. זו כמובן רק רשימה חלקית (מאוד חלקית) של האופציות איתן תוצע ה-7 החדשה. המון מילים כדי להשאיר אותנו ללא מילים.
ב.מ.וו סדרה 7 החדשה נחשפה
צילום: מנהל
מאוד "ב.מ.וו"

כמובן שמלבד פינוקים מצוידת ה-7 החדשה בשלל מערכות בטיחות מתקדמות כמו התראות על התנגשות מלפנים ומאחור, אזהרה על תנועה צולבת ביציאה מחנייה או צמתים, שמירת נתיב הנסיעה והתראה על סטייה ממנו ועוד.

מניעים את ה-7
גם היצע יחידות ההנעה עודכן, כאשר ב.מ.וו מדווחת כי כל המנועים יוצעו עם התיבה האוטומטית בעלת שמונה ההילוכים שעברה עדכון. כמובן, לא נפקד מקומה של אופציה להנעה כפולה.

ב.מ.וו מציינת כי מנועי ה-6 צילינדרים, בנזין ודיזל, הם מנועים חדשים לחלוטין ויעילים מאלה של הדור היוצא. עם זאת, הם שומרים על הנפח של היוצאים (3.0 ליטר) ושניהם, כמובן, מוגדשים. מנוע הדיזל (730d) מציע 265 כ"ס ו-66.2 קג"מ ומאיץ את ה-7 ל-100 קמ"ש ב-6.1 שניות. צריכת הדלק עומדת על 21 ק"מ לליטר – נתון מדהים למכונית שכזו. מנוע הבנזין הבסיסי (740i) מפיק 326 כ"ס ו-45.8 קג"מ ומאיץ את המכונית הגדולה ל-100 קמ"ש ב-5.5 שניות כאשר צריכת הדלק הממוצעת עומדת על 14.7 ק"מ לליטר.

בראש ההיצע תעמוד בשלב זה גרסת 750i שעושה שימוש ב-V8 כפול המגדשים המוכר (4.4 ליטר) שעבר, כך החברה, עדכון מקיף. גרסה זו תוצע באופן תקני עם הנעה כפולה, ומעמידה לרשות הנהג 450 כ"ס ו-66.2 קג"מ המביאים אותה ל-100 קמ"ש ב-4.4 שניות. צריכת הדלק הממוצעת עומדת על 12.1 ק"מ לליטר.
ב.מ.וו סדרה 7 החדשה נחשפה
צילום: מנהל
האמידים ביותר כבר לא צריכים להחנות את המכונית בעצמם, או להיות בה...

בעתיד הקרוב תצטרף להיצע גם גרסת פלאג-אין היברידית חדשה – 740e. זו תעשה שימוש ביחידת הנעה שכבר הוצגה עם ב.מ.וו X5 המשלבת בין מנוע טורבו בנזין (2.0 ליטר) למנוע חשמלי. מנוע הבנזין מפיק 258 כ"ס ו-40.7 קג"מ, אליו מצטרף מנוע חשמלי המפיק 95 כ"ס ו-25.5 קג"מ. ההספק המשולב עומד על 326 כ"ס המספיק ל-5.6 שניות בתאוצה ל-100 קמ"ש. הטווח החשמלי בין טעינות עומד על 40 ק"מ וה-7 החדשה מסוגלת לנוע על חשמל בלבד עד למהירות של 120 קמ"ש. צריכת הדלק הממוצעת עומדת על 47.6 ק"מ לליטר והיא פולטת 49 גרם פחמן דו-חמצני לק"מ.

מידע למשתמש
הידיעה הזו היא תמצית התמצות של ההודעה לעיתונות ששלחה ב.מ.וו על סדרה 7 החדשה (54 עמודים, 8262 מילים, ותודה ששאלתם). היצרנית מרבה לספר על נוחות משופרת והתנהגות דינאמית, על הקשר לדורות היוצאים ועל טכנולוגיות נוספות שהוצגו לראשונה כמו יחידות תאורה המאירות את הדרך באמצעות קרני לייזר (אופציה). אבל צריך לדעת מתי לעצור.

בכורה צפויה בתערוכת פרנקפורט (אמצע ספטמבר), השקה מקומית בחודש נובמבר הקרוב.
ב.מ.וו סדרה 7 החדשה נחשפה
צילום: מנהל
הכינו את הארנקים, היא תגיע בנובמבר