אחת מבעיות היסוד בהחדרת מותג רכב חדש לארץ, בטח כזה שצריך להתמודד עם הסטיגמות על התוצרת הסינית, היא עניין שמירת הערך. מכיוון שרכב הוא מוצר יקר מאוד, ואובדן ערך הוא אחד המרכיבים המרכזיים בעלות ההחזקה של רכב חדש, הקונים רגישים לנושא מאוד, ומעדיפים לא לקחת סיכונים בנושא.
את כל זה יודעים היטב אנשי לובינסקי – 5 שנים אחרי השקת המותג הסיני MG בארץ, הוא עדיין מתקשה להתרומם בטבלת המכירות (גם בגלל היצע דגמים מוגבל, ואספקה לא סדירה בתחילת הדרך).

את המצב הזה נחושה ההנהלה החדשה של לובינסקי לשנות, והיא בוחרת דרך מקורית לתקוף את הנושא. במבצע החדש מוצעת ה-MG350 (דגם הנמצא על הגבול בין תת-משפחתית למשפחתית מבחינת מידות והספק מנוע) בפרישת תשלומים הכוללת מקדמה ותשלום חודשי קבוע. אלא שבניגוד למקובל, בסוף התקופה ניתן פשוט להחזיר את האוטו ליבואן במקום לשלם את יתרת הסכום, בדומה למקובל בעסקאות ליסינג מימוני. העסקה של לובינסקי כוללת גם את הטיפולים התקופתיים (עד ארבעה טיפולים, לא כולל צמיגים ובלמים. די והותר לשלוש שנים, גם למי שנוסע יותר מהממוצע), ובחלק מהמסלולים גם את ביטוח החובה והמקיף. כך שהלקוח יכול לדעת בדיוק כמה יעלה לו הרכב, מלבד הדלק, לאורך התקופה.
נטרול הלא נודע
צילום: מנהל
MG350. המבצע הנוכחי אכן משתלם?
אגב, מניסיוננו, זהו חשבון שלא רבים עושים, ולכן הסכום הכולל בעסקה של MG עלול להראות מרתיע במבט ראשון – כ-66,000* שקלים בשלוש שנים, לפני דלק. אך כדי להעריך אם באמת מדובר בסכום גבוה, צריך להסתכל על החלופות:
עיון בלוחות האינטרנטיים מעלה כי מכוניות במחיר דומה, כגון i25 או קיה ריו, מאבדות כ-45,000 שקלים ממחירן בשלוש שנים, כאשר רוב המכוניות מוצעות למכירה במחיר נמוך ממחיר המחירון, כך שהמספר גדל כנראה ליותר מ-50,000 שקלים. הוסיפו לכך עלויות ביטוח (כ-4000 שקלים ויותר לביטוח חובה ומקיף לשנה) ועלות טיפולים (שנעה בדרך כלל בין 700 ל-1000 שקלים לטיפול, בממוצע), ואנחנו מגיעים לסכום קרוב עד זהה לעלות העסקה המוצעת על ה-MG. בשני המקרים, כמובן, ההנחה היא כי הרכב לא עבר תאונה משמעותית במהלך שלושת השנים – דבר שיפגע בערך המכירה שלו, וכנראה ישנה גם את תנאי סיום העסקה במקרה של ה-MG.
אופציה אחרת, שבדומה להצעה של לובינסקי, חוסכת את ההתעסקות במכירת הרכב, היא אופציית הליסינג המימוני – עסקה שמצאנו ברשת, של חברת אופרייט ליס, מציעה I25 (בגרסה הבסיסית, עם מנוע 1.4 ל') בעסקה ל-32 חודשים שעלותה (כולל ביטוח וטיפולים) עומדת על כ-70,000 שקלים (שזה שקול לכ-78,000 שקלים ל-36 חודשים).
נטרול הלא נודע
צילום: מנהל
קניית מכונית מקבילה באופן פרטי תוביל לעלויות דומות לתקופה של 3 שנים

מצד אחד, נראה שהעסקה המוצעת על ה-MG350 מגלמת בתוכה עלות דומה, או מעט נמוכה יותר, משל עלות רכב מקביל, של מותגים מוכרים ומבוססים, בבעלות פרטית – עם "בונוס" בדמות פטור מהתעסקות במכירת הרכב. מצד שני, בעולם הרכב רווי המבצעים שלנו, מחירי מחירון הם המלצה בלבד, והנחות בסדר גודל של 5000-10,000 שקלים על מכוניות במחירים דומים הם עניין שבשגרה – מה שיכול להטות את הכף לטובת הרכב בבעלות הפרטית בהתאם להנחה, הנסועה השנתית שלכם וכישוריכם כסוחרי רכב בעת המכירה.

*זו העלות לרמת האבזור "קלאסיק", המורכבת ממקדמה של 30,000 שקלים ותשלום חודשי של 990 שקלים, או ממקדמה של 12,000 שקלים ותשלום חודשי של 1525 שקלים, למסלול הכולל ביטוח חובה ומקיף (לנהג מעל גיל 30, ללא תביעות בשלוש השנים האחרונות) ועד ארבעה טיפולים תקופתיים.
נטרול הלא נודע
צילום: מנהל