ב.מ.וו הכריזה על הדור השני של ב.מ.וו X1 שהוצג ב-2009. דגם זה היה רכב פנאי קומפקטי (מבוסס-משפחתית) ראשון של מותג יוקרה ורשם הצלחה גדולה: 730,000 יחידות ממנו נמכרו עד היום. אותה הצלחה הביאה לכך שגם אודי Q3 (שנת 2011), מרצדס GLA (שנת 2013) הלכו בעקבותיו.
לייעוץ חינם עם מומחי הרכב של אוטו על ב.מ.וו X1 חייג ל-3262* או לחץ כאן

כעת הולכת ב.מ.וו בעקבותיהם; כמו להם, גם לו הנעה קדמית; רכב הפנאי החדש יושב על רצפת סדרה 2 אקטיב-טורר – רצפת הנעה קדמית מבית מדרשה של מיני (UKL).
ב.מ.וו X1 חדש: ההנעה היא קדמית
צילום: מנהל
מרכב, הופעה
בסיס הגלגלים ואורך המרכב קוצרו – ולא באופן זניח; בסיס הגלגלים ל-267 ס"מ (ב-9 ס"מ) ואילו האורך ל-443.9 ס"מ (ב-7.6 ס"מ). מנגד, הרוחב עלה (קצת) ב-2.1 ס"מ ל-182.3 ואילו הגובה (הרבה), ב-5.3 ס"מ, ל-159.8 ס"מ. לפי ב.מ.וו, מרחב הפנים לא נפגע מהקיצורים, אלא דווקא שופר. התכנון החדש והגבהת המרכב מאפשרים מרווחי ראש וברכיים משופרים, גם בזכות אפשרות הזחת המושב האחורי. גם נפח הטענה גדול יותר (ב-85 ליטר ל-505 ועד 1550 ליטר). המשקל תפח: 1560 ק"ג, 130 ק"ג יותר מאשר בדגם הפורש.

עוד בשיפורים: יעילות אווירודינמית משופרת עם מקדם גרר 0.29; מפשק סרנים גדול יותר, סרחי עודף קטנים יותר, מרכז כובד נמוך וחלוקת משקל של 50:50.

העיצוב החיצוני מחבר את X1 באופן מופגן יותר לקו החדש של דגמי החברה, עם קווים מחודדים יותר, שבכה מודגשת, תאורת לד ליום עם אופציה לתאורת לד מלאה ועוד.
ב.מ.וו X1 חדש: ההנעה היא קדמית
צילום: מנהל
מנועים והילוכים
הדגם החדש יושק בספטמבר (תערוכת פרנקפורט) עם מנועי בנזין ודיזל 4 צילינדרים – כולם משופרים בכל תחום ביחס למה שהיה בדגם הקודם. לפי ב.מ.וו מנועים אלה צורכים ומזהמים פחות ב-17% מאשר בגרסאות הקודמות שלהם. החברה מציינת כי שמה דגש רב על משקל מופחת למנועים, לתיבות ולמכלולי ההנעה. בנוסף, כדי לשפר את צריכת הדלק, רמת הזיהום והיעילות, יש ל-X1 יכולת שימור אנרגיית בלימה וניתוק המנוע ממכלולי ההנעה עם הרמת הרגל מדוושת התאוצה במהירויות שבין 50 ל-160 קמ"ש. ניוטרל? בניגוד לחוק?

מנוע הבנזין 25i מייצר 232 כ"ס ו-35.7 קג"מ בטווח 1250-4500 סל"ד. ההאצה ל-100 קמ"ש היא 6.5 שניות, הצריכה 15.4 ק"מ/ליטר. בנזין 20i ליטר אחראי ל-192 כ"ס, 28.5 קג"מ כבר ב-1280, ההאצה 7.4 שניות (7.7 בהנעה קדמית) ו-15.7 ק"מ/ליטר (16.7).

וכמובן, דיזל. 25d הוא החזק ביותר של ב.מ.וו מבין מנועי הארבעה צילינדרים עד היום: יש לו 231 כ"ס ומומנט מכובד של 45.9 קג"מ מ-1500 ועד 3000 סל"ד; טוב ל-6.6 שניות ל-100, 20 ק"מ/ליטר.
ב.מ.וו מציגה גם את 20d ו-18d: 190 ו-150 כ"ס; 40.8 קג"מ ו-33.6 קג"מ; 7.6 ו-9.2 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש; 20 ו-23.8 ק"מ/ליטר; בהתאמה, כמובן.
ב.מ.וו X1 חדש: ההנעה היא קדמית
צילום: מנהל
ל-X1 גם שתי תיבות חדשות. תיבה ידנית עם שישה הילוכים מצוידת בחיישן סל"ד לשילוב הילוכים חלק במיוחד ומהיר ככל שניתן. תיבה אוטומטית עם שמונה הילוכים עברה שיפורים לטובת פעולה רכה ושילוב מהיר ("דינמי") של ההילוכים.

בחודש נובמבר יוצעו גם מנועי 18i ו-16d עם שלושה צילינדרים ואליהם תצטרף תיבה אוטומטית 6 הילוכים.

מכלולים דינמיים
רכב הפנאי החדש של ב.מ.וו מצויד בהנעה קדמית או כפולה. גם בגרסת ההנעה הכפולה, ברירת המחדל היא הגלגלים הקדמיים, ורק עם אובדן אחיזה בכביש או בשביל, המערכת מעבירה כוח לאחור – עד 100% למספר שניות ("באופן שאינו מורגש על-ידי הנהג" מציינת ב.מ.וו). לדגם זה גם נעילת דיפרנציאל אלקטרונית לציר הקדמי, ובנוסף הוא מצויד גם בבקרת מורד.

ל-X1 הגה מתקשה לפי מהירות. כאופציה, ניתן לזווד אותו בהגה ספורטיבי עם יחס העברה משתנה. בנוסף, מצויד הרכב בבקרת שיכוך דינמית אלקטרונית עם שלושה מצבים, לנהיגה ספורטיבית, נינוחה או שילוב אוטומטי ביניהם. ב.מ.וו מציינת כי כל מכלולי המתלים עברו דיאטה לשיפור היכולת הדינמית.
ב.מ.וו X1 חדש: ההנעה היא קדמית
צילום: מנהל
סביבת נהג, אבזור
עיצוב הפנים הוא מאוד ב.מ.וו: הקונסולה המרכזית צופה פני-נהג; אין הנעה אחורית, אבל התחושה ההיא אמורה להישאר, לפחות ליד ההגה. ל-X1 החדש תצוגה עילית, מסך "6.5 (אופציה ל-"8.8), וכמובן כל טוב האבזור – וכמובן: הרבה כאופציה – שיש ליצרן להציע ברכב שכזה. הדגם החדש, מציינת ב.מ.וו בגאווה, מגיע עם כל האפליקציות העדכניות.

רשימת אבזור הבטיחות והמערכות העדכניות ראויה לפירוט: בקרת שיוט אקטיבית; התראת נתיב, כולל שמירה פעילה על מרכזו; עזר בתנועה כבדה, עם בלימה עצמונית עד 60 קמ"ש; אזהרת התנגשות בעצמים ובהולכי רגל; מצלמות לתמרורים, הגבלות מהירות ואיסור עקיפה.

בנוסף לרמת הגימור התקנית, מוצע ב.מ.וו X1 בעוד שלוש רמות גימור המאפשרות התאמה אישית, עם גוונים ייחודיים וחומרים משופרים. כאן נמצא את Advantage, Sport Line, X-Line – ומעל כולם את M Sport. זו האחרונה כוללת, בנוסף לערכה אווירודינמית ובנוסף לחישוקי "18 או "19 ("17 הם התקניים), גם הנמכת המרכב ב-1.0 ס"מ תודות לכיול שונה ונוקשה יותר של המשככים. כמו שצריך.
ב.מ.וו X1 חדש: ההנעה היא קדמית
צילום: מנהל