יבואנית טויוטה ולקסוס לישראל, חברת יוניון מוטורס, הכריזה על קריאה לתיקון יזום (Recall) לדגמי טויוטה לנדקרוזר ופראדו ולקסוס NX200t. הקריאה מתייחסת למכוניות שיוצרו בין התאריכים 22.5.2001 ל-23.12.2003 מצד טויוטה ולדגמים שיוצרו בין נובמבר 2014 למרץ 2015 מצד לקסוס
 
הרחבה מלפני עשור
במקרה של טויוטה למעשה מדובר בהרחבה של קריאת תיקון בנושא שהוכרזה לפני כעשור, אי אז בשנת 2005. הקריאה הוכרזה עקב חשש לנזק שנגרם למפרקים הכדוריים התחתונים של הסרן הקדמי בזמן הייצור, דבר שעלול לגרום לבלאי מואץ. בישראל נקראים למוסכים 55 כלי רכב מסוג טויוטה לנדקרוזר ופראדו לצורך בדיקה וטיפול בתקלה. זמן התיקון עומד על כ-3 שעות, ומומלץ לתאם את הבדיקה מראש מול המוסך.
 
במקרה של לקסוס הקריאה הוכרזה עקב חשש לפגם באחד מרכיבי מערכת ה-ABS אשר עלול לגרום למערכת שלא לתפקד כראוי וכתוצאה מכך לפגוע ביציבות הרכב במצבים מסוימים. בישראל נקראים למוסך 59 כלי רכב מסוג לקסוס NX200t לצורך בדיקה וטיפול בתקלה. זמן התיקון עומד על כ-4 שעות, ומומלץ לתאם את הבדיקה מראש מול המוסך. 
 
הודעה בכתב תישלח לכל בעלי המכוניות בהן יש לבצע את התיקון האמור. בנוסף, ניתן יהיה לבדוק את הצורך בביצוע התיקון המדובר ולקבל מידע נוסף באתר האינטרנט של שירות טויוטה, www.toyota.co.il/recalls, או במחלקת קשרי הלקוחות בטלפון 8866*. לקוחות לקסוס יכולים לפנות לאתר השירות של החברה או בטלפון 1-800-800-860.
 
חובת הבעלים
שימו לב. על פי תקנה 306 (א') לתקנות התעבורה, בעל רכב שלא יביא את רכבו למוסך כדי לטפל בבעיה שהתיקון היזום מתייחס אליה תוך 6 חודשים, משרד התחבורה לא יחדש את רישיון הרכב שלו ולא יאפשר העברת בעלות.
   
 
ריקול לטויוטה לנדקרוזר ופראדו ולקסוס NX200t
צילום: מנהל