קטגוריה:
מנהלים
גרסה: פאסאט פרמיום 1.8 ל' אוטומטית
מתחרות בולטות: מאזדה6, סקודה סופרב, סובארו B4, פיג'ו 508
מחיר גרסה נבחנת: 225,000 שקלים
עיצוב ונראות
פולקסווגן פאסאט הייתה, ונשארה, מכונית מכובדת וסולידית. הדור החדש נראה דומה מאוד לקודם במבט מאחור, אבל מלפנים תמצאו את הפנים המעודכנות של המותג. היא נאה, אך לא מרהיבה או פורצת דרך – סולידית. רכב ההדגמה, ברמת אבזור גבוהה, הגיע עם תאורת לד מלאה, שמשדרגת את מראה החרטום.

פנים הרכב
הגרסה שהתייצבה למבחן הייתה הפרמיום המאובזרת שמוסיפה למחיר הבסיס של גרסת ה-1.8 ל' (190,000 שקלים), עוד 35,000 שקלים – וזה הרבה. תמורתם תקבלו תאורת לד מלאה; מושבי עור חשמליים עם חימום, אוורור ומסג' (האחרון רק במושב הנהג); כניסה והתנעה ללא מפתח; תא מטען שנפתח ונסגר חשמלית (עם הפעלה גם על ידי הנפת הרגל מתחתיו, פטנט יעיל ונוח) וגג פנורמי. אבל בחבילת אבזור יקרה שכזו היינו מצפים לפגוש גם מערכות בטיחות מתקדמות כגון שמירת נתיב או מערכת ניטור שטחים מתים וכדומה – והכי טוב היה אם זה היה חלק מהאבזור הסטנדרטי.
פולקסווגן פאסאט החדש מבחן דרכים (וידאו)
צילום: שחר אלגזי
הפאסאט ממשיכה את הקו הסולידי גם בתא הנוסעים, שעיצובו ותפעולו (הנעים והברור) יהיה מוכר לכל מי שישב ברכב מודרני של הקונצרן. נציין לטובה את איכות החומרים הגבוהה וגם את רמת האבזור של גרסת הבסיס שכוללת מסך "6.5 (קצת קטן), שקע USB ו-SD למערכת הקול, קישוריות בלוטות', בקרת אקלים מפוצלת לשלושה אזורים (השלישי לאחור), תצוגת "מעוף ציפור" (כולל אפשרות נוחה להגדיל את התצוגה של מצלמה ספציפית) ומערכת לניטור עייפות הנהג.
המרווח מלפנים טוב בכל המדדים, למעט תנוחת ישיבה מעט גבוהה, שיוצרת קרבה מיותרת בין פדחות גבוהות לגג השמש. מאחור המרווח טוב מאוד לברכיים, אבל מרווח הראש רק בסדר. לחיוב יצוין אזור מיזוג נפרד, עם פתחים ייעודיים, ליושבים מאחור, לחובה תצוין "מנהרת הינע" מגודלת, שגוזלת מהמרחב ליושב באמצע.
תא המטען גדול ושימושי.
פולקסווגן פאסאט החדש מבחן דרכים (וידאו)
צילום: שחר אלגזי

נוחות נסיעה
הפאסאט היא מכונית נוחה בסה"כ. בעיר היא מתקשה על שיבושים חדשים, ורעשי המתלים מעט חזקים מדי, אך בסך הכל היא מציעה איכות ספיגה טובה. מחוץ לעיר שיבושים קטנים מורגשים בתא, אך הנוחות עדיין טובה. מציקה יותר היא רמת רעשי הכביש, כשלחגיגה מצטרפים רעשי רוח בנסיעה במהירות של מעל 100 קמ"ש.
התנהגות ובטיחות
הדור החדש של הפאסאט טוב יותר מקודמו בהיבט של הנאה מנהיגה – אבל עדיין לא יאיים על הטובות בקטגוריה בתחום. אפשר לנהוג עם הפאסאט מהר ובבטיחות, אבל התחושה מנותקת, לא מערבת. ההתנהגות מאוד צפויה, המנוע טוב אבל ההגה מעט קל מדי והבלמים יכלו להיות מעט נשכניים יותר.
בצד הבטיחות, נציין לטובה את מערכת ניטור עייפות הנהג, אך בולט העדרם של אמצעי בטיחות מתקדמים אחרים, אותם פגשנו בהשקה. במבחן הריסוק נבחנה הפאסאט עם אמצעי בטיחות שלא מגיעים ארצה, ולכן הציון לו זכתה, 5 כוכבים, אינו תקף עבור הגרסה הישראלית.
פולקסווגן פאסאט החדש מבחן דרכים (וידאו)
צילום: שחר אלגזי
מנוע וביצועים
מנוע ה-1.8 ל' מספק 180 כ"ס ו-25.4 קג"מ ומשודך לתיבה אוטומטית דו-מצמדית עם 7 יחסי העברה. המנוע טוב בסה"כ, והמכונית מרגישה זריזה במצב ספורט, ובסדר גמור בשאר הזמן. התיבה עובדת יפה, גם בעיר – נקודת תורפה מוכרת של תיבות כאלו. רק בקיק דאון היא לא תמיד הייתה חלקה כמצופה. למנוע יש מערכת עצור-סע, שעובדת טוב. צריכת דלק הממוצעת עמדה על 10.5 ק"מ/ל', נתון ממוצע בהתחשב בקצב הנהיגה (ומעט מאכזב ביחס לצריכת הדלק המוצהרת על ידי היצרן) ואילו בשיוט נינוח נרשם כבר נתון טוב יחסית של 16.5 ק"מ/ל'.

תמורה וסיכום
פולקסווגן פאסאט החדשה היא מכונית טובה, שמתמקמת ברווח שבין מכוניות ה"מנהלים" למותגי הפרמיום. גרסאות הבסיס שלה מתומחרות בקצה העליון של קטגורית המנהלים, והגרסאות המאובזרות בחלק התחתון של קטגורית הפרמיום. לדעתנו גרסת הבסיס (במיוחד בצימוד למנוע ה-1.4 ל', ממנו לא הייתה לנו הזדמנות להתרשם) היא המעניינת יותר, משום שכבר ברמת האבזור הזו תקבלו שפע אבזור, שמצדיק חלקית את פער המחיר מול המתחרים הישירים. רמת האבזור הגבוהה מציבה אותה כבר מול מתחרות מקטגורית הפרמיום, שמולם הפאסאט מרגישה פחות מיוחדת, אבל אולי תקסום למי שלא רוצה להיראות במותג יוקרה.
בסוף היום הפאסאט מציעה עיצוב סולידי, מרווח טוב ויחידת הנעה נעימה – ועל כף החובה נמצא בעיקר המחיר. זו בהחלט אופציה טובה למי שעדיין מעדיף (ובצדק) את מכוניות המנהלים על פני רכבי הפנאי.
פולקסווגן פאסאט החדש מבחן דרכים (וידאו)
צילום: שחר אלגזי