שברולט חשפה אתמול (שבת) את הדור החדש – והשישי במספר - של שברולט קמארו האייקונית.שש שנים עברו מאז הצגת הדור היוצא, שהיה זה שהחזיר את הצבע ללחיים של ג'נרל מוטורס בעקבות המשבר הכלכלי של 2009 – ובשברולט תולים תקוות רבות גם בדגם החדש.

מדובר בדגם חדש כמעט-לחלוטין המשתמש ברצפת ה"אלפא" החדשה של GM שכבר נמצאת בשימוש ב-ATS וב-CTS, כאשר בשברולט מצהירים כי 70% מהרכיבים הם ייחודיים לקמארו.

שברולט קמארו החדשה נחשפה
צילום: מנהל

מה שעוד ייחודי הוא העיצוב החיצוני. קווי הגוף השריריים והעמידה היציבה נותרו דומים לאלו של הדגם היוצא – וזה טוב, מאחר ועיצוב היה בהחלט אחת מנקודות החוזק הבולטות (תרתי משמע) של הדור היוצא, עם מראה "רע" במובן הטוב של המילה. מצד שני, השינויים העיצוביים היותר משמעותיים שנעשו מלפנים ומאחור עידנו את אותו עיצוב-אגרסיבי שאפיין כל כך את הדור היוצא ולנו היא הזכירה מעט, במבט מלפנים, את המאליבו החדשה.

לייעוץ חינם עם מומחי הרכב של אוטו על כל הדגמים חייג ל-3262* או לחץ כאן

המנוע הבסיסי בהיצע של הקמארו יהיה ה-2.0 ליטר טורבו המוכר מכמה דגמים אחרים (מאליבו, ATS ועוד) והוא מספק כאן 279 כ"ס ו-40.8 קג"מ. מעליו יוצע מנוע חדש – V6 בנפח 3.6 ליטר עם הספק של 340 כ"ס וכ-39 קג"מ. בראש ההיצע נמצאת גרסת-העל (SS) עם מנוע ה-V8 של הקורבט סטינגריי החדשה בנפח של 6.2 ליטר עם 461 כ"ס ו-62.9 קג"מ. שברולט מצהירים שגרסת הבסיס תגיע ל-60 מייל לשעה (96 קמ"ש) ב"פחות משש שניות", מה שמרמז על ביצועים נאים לגרסאות הבכירות. כל המנועים יוצעו עם תיבה ידנית 6 היל' או אוטומטית עם 8 היל'. צמד המנועים הגדולים יוצעו גם עם מערכת לניתוק צילינדרים בשיוט לטובת צמצום צריכת הדלק.

שברולט קמארו החדשה נחשפה
צילום: מנהל

הקאמרו החדשה קטנה במעט מהדור הקודם, כאשר האורך הופחת ב-5.7 ס"מ, הרוחב ב-2 ס"מ והגובה ירד ב-2.8 ס"מ ואילו בסיס הגלגלים צומצם ב-4 ס"מ. הממדים המעט קטנים יותר לצד שימוש באלומיניום במתלה הקדמי ומתלה אחורי חדש, בעלי משקל מופחת, הם הסיבות העיקריות לכך שהדגם החדש קל יותר ב-90 ק"ג. שברולט מספרים על כך שהרכב החדש מהנה יותר לנהיגה בזכות אותה הפחתת משקל לצד הקשחת המרכב ב-28%. כמו כן התווסף בורר מצבי נהיגה (שלג, שיוט וספורט) שמשפיע על תיבת ההילוכים, המצערת, צליל המנוע, ההגה (החשמלי), המתלים ועוד כאשר גרסת ה-SS תציע גם מצב מסלול.

שברולט קמארו החדשה נחשפה
צילום: מנהל

תא הנוסעים שופר אף הוא, הן באיכות החומרים והן ברמת האבזור. במרכז לוח המחוונים ניתן למצוא מסך מרכזי 8 אינץ' ומערכת קול מתוחכמת (ואופציונאלית) המאפשר לכייל את צליל המנוע. בתואר "הפטנט המדליק" זוכה בקרת האקלים, הניתנת לתפעול באמצעות החוגות ההיקפיות של פתחי האוורור.

ב-UMI, יבואנית שברולט לישראל, מסרו כי הדגם החדש צפוי להגיע לישראל בתחילת 2016. לנו רק נשאר לקוות שהפעם הוא באמת יגיע גם אלינו - ובמחיר תחרותי.

שברולט קמארו החדשה נחשפה
צילום: מנהל