הדור הנוכחי של סיאט איביזה, הרביעי במספר, הוצג בשנת 2008. מכיוון שדגם חדש לא נראה באופק בשלב זה, עברה המכונית הוותיקה עדכון נוסף למתיחת הפנים מ-2012. עדכון זה כולל יחידות ההנעה חדשות, טיפול קוסמטי קל ותוספת מערכות בטיחות ובידור חדשות.

עיקר החדשות: מנועים
האיביזה המעודכנת זוכה להיצע מנועים חדש לחלוטין המתבסס על הדור העדכני ביותר של מנועי קונצרן פולקסווגן. מנוע הבנזין העיקרי הוא ה-3 ציל' המוכר של פולקסווגן בנפח 1.0 ל' שיוצע במהדורה אטמוספרית עם 75 כ"ס או מוגדשת (TSI) בשני הספקים בהתאמה: 95 כ"ס (ו-16.3 קג"מ) או 110 כ"ס (ו-20.4 קג"מ). עם מנוע זה, בגרסת ה-95 כ"ס הירוקה ('אקומוטיב'), האיביזה מסוגלת לכסות 24.3 ק"מ לכל ליטר. תיבה ידנית תשרת את כל הגרסאות, ו-DSG תוצע עם ה-110 כ"ס.
סיאט איביזה מתעדכנת
צילום: מנהל
בראש ההיצע יעמוד מנוע TSI בנפח 1.4 ליטר המספק 150 כ"ס ו-25.5 קג"מ. מדובר במנוע ה-ACT הכולל מערכת לניתוק צילינדרים בשיוט, דבר המסייע לה להשיג נתון צריכת דלק ממוצע של 20.8 ק"מ לליטר. בנוסף, יוצע מנוע טורבו דיזל בנפח 1.4 ליטר בהספקים של 75 כ"ס, 90 כ"ס או 105 כ"ס; לכולם תיבה ידנית, ל-90 כ"ס גם DSG.

קצת קוסמטיקה ואלקטרוניקה
סיאט, כמקובל בעדכונים כאלה, דאגה גם לעדכון קל (מאוד) של העיצוב החיצוני, וזה כולל יחידות תאורה מעודכנות מלפנים, חישוקי 16" ו-17" חדשים ושני צבעי מרכב חדשים. גם בתא הנוסעים נעשו שינויים קלים, הכוללים עדכון לוח המחוונים, חומרים טובים מאשר בעבר ואפשרויות להתאמה אישית בתא הנוסעים.
סיאט איביזה מתעדכנת
צילום: מנהל
מעבר לכך מדווחת סיאט על מערכת מולטימדיה חדשה שמסוגלת לשקף את הטלפון הנייד על המסך (Mirrorlink) ומגיעה עם אפליקציה ייעודית לסמארטפון. בצד הבטיחות התחדשה האיביזה המחודשת במערכת חדשה לזיהוי והתראה על עייפות הנהג ומערכת אוטונומית לבלימת הרכב לאחר תאונה.

סיאט איביזה המחודשת תגיע לכבישי אירופה בסתיו הקרוב. אלינו היא צפויה להגיע לקראת סוף שנת 2015, אך יתכן והגעתה תתעכב עד לתחילת שנת 2016.
סיאט איביזה מתעדכנת
צילום: מנהל