"סליחה שלקח לנו יותר ממאה שנים להגיע לכאן" פתח אנדי פאלמר, יושב הראש החדש יחסית של אסטון-מרטין, את מסיבת העיתונאים לכבוד השקת המותג בארץ. אסטון מרטין השיקה רשמית את פעילותה בארץ עם פתיחת אולם התצוגה בהרצליה פיתוח, בנוכחות מנהלי החברה האגדית. וכך, אחרי שנים של המתנה וחודשים של עיכוב, יוצא לדרך מקומית המותג המזוהה כל כך עם המרגל המושלם – ג'יימס בונד.

כמו שסיפרנו בעבר, זיכיון ייצוג המותג האקזוטי בארץ עבר לידי תומר דותן ומאיר אוחיון, אשר עומדים בראש רשת הטרייד-אין הגדולה 'אוטו-דיל'. קורת הגג הזו תעניק לאסטון יתרון מהותי ביותר בזכות הניסיון שצברה אוטו-דיל בטרייד-אין למכוניות סופר-פרמיום.
אסטון מרטין בישראל
צילום: רונן טופלברג, מערכת אוטו
מצד ימין:מאיר אוחיון, תומר דותן, ד"ר אנדי פאלמר
במסיבת העיתונאים שנערכה לרגל פתיחת הפעילות הסבירו דותן ואוחיון שדרך פעילותם בתחום היד-השנייה הם הצליחו לזהות מגמת התפתחות בגזרת ה"סופר-פרמיום". הם מצביעים על גידול במכירות של מכוניות משומשות במחיר של יותר מ-700,000 שקל- מ-30 כלים ב-2012 ל-46 ב-2014 וכנראה 60 ב-2015. גם זמן המכירה של כלים כאלה הצטמק מ-41 ימים ב-2012 ל-12 ב-2015, מה שמעיד על ביקוש גדול מבעבר.

עוד טרם ההשקה הרשמית נמכרו כבר תשע מכוניות חדשות של אסטון, ודותן ואוחיון טוענים בזהירות שהם מצפים להגיע השנה למכירת 15 מכוניות (למרות שנראה שהם יהיו יכולים למכור אפילו יותר). גם על המטרות לטווח הארוך הם מדברים בזהירות: הם מצפים למכור 100 מכוניות בארבע השנים הקרובות (15 השנה, 20 ב-2016, 25 ב-2017 ו-40 ב-2018). אסטון-מרטין נמצאת בימים אלה בשיאו של שינוי, עם אסטרטגיה חדשה ושיתוף פעולה מתגבש והולך עם דיימלר הגרמנית. הכוונה של אסטון להשתמש בטכנולוגיה של דיימלר, להגדיל את המבחר למספר כיוונים ולהוסיף רכב פנאי ב-2018, מביאה אופטימיות למספרים גדולים יותר בהמשך.
אסטון מרטין
צילום: רונן טופלברג, מערכת אוטו
רגע החשיפה של ה-V12 ואנטג' S
בכוונת היבואן להביא לארץ את מלוא המבחר של היצרן, להחזיק חמש מכוניות תצוגה ועוד מלאי למכירה. המחירים יחלו ב-949,000 שקלים לוואנטג' ידנית (מליון ו-129,000 שקלים לאוטומטית) ויגיעו עד 2,431,000 שקלים לוואנקיש. מחיר הראפיד, היחידה במבחר עם חמש דלתות, יהיה 1,896,000 שקלים. במהלך ההשקה נחשפה כאן גם הוואנטג' V12, שמחירה 1,848,000 שקלים.

"אנו מזהים את מגמת הביקושים ההולכת וגוברת בשוק ה"סופר-פרימיום" הישראלי. הניסיון הרחב שצברנו בקבוצת אוטו-דיל בפלח, הדרישה מצד הלקוחות , והגידול המתמיד בשנים האחרונות במכירת מכוניות מהקטגוריה, מביא אותנו להאמין כי המותג אסטון מרטין יוביל בתחומו ויצליח בישראל" סיכמו אנשי אוטו-דיל.

אנחנו ניצלנו את הביקור של פאלמר למפגש מרתק, וראיון עימו יתפרסם בכתבה נפרדת.
אסטון מרטין בישראל
צילום: רונן טופלברג, מערכת אוטו