בתערוכת ניו יורק שתיפתח ב-1 לאפריל תציג מרצדס את מתיחת הפנים לרכב הפנאי שלה שנקרא עד עכשיו מרצדס M קלאס וייקרא מעתה GLE. הדגם, שהוצג לראשונה ב-1997, מכהן כעת בדור השלישי שלו (מ-2011), ומקבל סימול חדש, במסגרת השינויים בתחום זה עליהם הודיעה מרצדס לפני מספר חודשים.
לייעוץ חינם עם מומחי הרכב של אוטו על כל הדגמים חייג ל-3262* או לחץ כאן
מרצדס GLE: חידוש ל-M שמקבל שם חדש
צילום: מנהל
מרצדס M קלאס מתחדש ומשנה את שמו
GLE: חשמל ושדרוג
במבט ראשון ה-GLE אינו נראה שונה ביחס לקודמו, אך מבט מעמיק יותר חושף חזית חדשה לגמרי. יחידות התאורה, הסבכה והפגוש עוצבו בהתאם לקו העדכני של מרצדס ליצירת מראה רענן וכוחני יותר. יחידות התאורה מאחור מעודכנות והפגוש שונה. אין שינויים מהפכניים גם בסביבת הנהג, אך העיצוב עודכן במעט ובעיקר בולט צג מגע גדול (7"; אופציה ל-8") המתנוסס בראש הקונסולה המרכזית.

חידוש משמעותי נרשם תחת מכסה המנוע של הרכב הגדול (482 ס"מ מקצה לקצה). להיצע נוספה גרסת פלאג-אין היברידית שכינויה הלא קצר הוא "GLE 500 e 4MATIC". יחידת הכוח המשולבת כוללת מנוע בנזין V6 מוגדש 3.0 ליטר ומנוע חשמלי, לתפוקה משולבת של 442 כ"ס ולא פחות מ-66.2 קג"מ. המנוע החשמלי ומצברים טעונים מאפשרים טווח נסיעה של 30 ק"מ. הכוח עובר אל ארבעת הגלגלים דרך תיבה אוטומטית עם שבעה הילוכים. נתוני ביצועים לא נמסרו, אבל בכל הקשור לחיסכון בדלק וזיהום מרצדס מדווחת על 30.3 ק"מ לליטר בממוצע ופליטת 78 גרם CO2 לק"מ – נתונים דומים לאלה של המתחרה מבית ב.מ.וו ( X5 xDrive40e).
מרצדס GLE: חידוש ל-M שמקבל שם חדש
צילום: מנהל
גרסת פלאג-אין היברידית חדשה וחסכונית

גרסאות הדיזל, GLE 250d ו-GLE 350d, זכו לתיבה האוטומטית החדשה שיש לה תשעה הילוכים. זו תורמת לשיפור צריכת הדלק שעומדת כעת על 17.5 ק"מ לליטר ו-15.6 ק"מ לליטר בהתאמה (16.6 ק"מ לליטר ו-14.7 ק"מ לליטר עד עתה).

AMG: לא רק חיסכון בדלק
במקביל לגרסאות הירוקות ודיבורים על חיסכון בדלק הציגה מרצדס גם גרסת AMG מעודכנת הספק. ה-GLE 63 S AMG שומרת על מנוע הטווין-טורבו המוכר (5.5 ליטר, V8) אך זה זוכה לתוספת הספק של 32 כ"ס, לנתון של 585 כ"ס. לכך מצטרף גם נתון מומנט אימתי של 79.5 קג"מ. את התאוצה ל-100 קמ"ש מבצע הכלי המגודל תוך 4.2 שניות והתאוצה תיפסק רק כאשר המחט תצביע על 250 קמ"ש (מוגבלים אלקטרונית).
מרצדס GLE: חידוש ל-M שמקבל שם חדש
צילום: מנהל