תערוכת ניו יורק בפתח ויגואר תחנוך בה (1 באפריל) את XF החדשה. עד הופעתה בתלת-ממד, מפרסמת היצרנית הבריטית פרטים על הדגם, מציגה תמונות אילוסטרציה ומצרפת סרטון וידאו.

הדגם אמנם חדש לגמרי (All New) אך הדמיון בין הדגם החדש לזה המוחלף גדול מאוד. יגואר XF הנוכחית הוצגה בשלהי שנת 2007 ולמרות שמונה השנים שעברו, המכונית נראית עדכנית. לא פלא לכן שיגואר שומרת על העיצוב הבסיסי.
החזית אגרסיבית במעט, תודות לפתחי אוויר גדולים יותר בפגושים הקדמיים. אין כמעט שינויים בצדי המכונית (חישוקים חדשים, למתעקשים), אך מבט לחלקה האחורי מגלה יחידות תאורה בעיצוב חדש, עם לד כמובן.

יגואר XF החדשה: חשיפה רשמית
צילום: מנהל

טכנולוגיה
השלדה עשויה אלומיניום (כ-75%), ולפי יגואר, מדובר בהפחתת משקל של לא פחות מ-190 ק"ג לעומת הדגם היוצא וכ-80 ק"ג ביחס למתחרות. עם זאת, השלדה קשיחה מקודמתה בכמעט 30%. עוד מציינת יגואר כי חלוקת המשקל קרובה ל-50:50. למרות העיצוב הכמעט זהה לדגם היוצא, המכונית בעלת אווירודינמיות משודרגת, עם נתון של Cd 0.26. הממדים של המכונית כמעט ולא השתנו, עם מספר מילימטרים בודדים לכאן ולשם. מנגד, בסיס הגלגלים צמח בלא פחות מ-5 ס"מ ורושם כעת נתון של 296 ס"מ, מה שאמור לשפר את המרווח בתא הנוסעים.

לייעוץ חינם עם מומחי הרכב של אוטו על כל דגמי יגואר חייג ל-3262* או לחץ כאן

מגוון המנועים גדול, ונע מדיזל בנפח 2 ליטר עם 163 כ"ס ועד בנזין בנפח 3 ליטר עם מגדש-על המייצר לא פחות מ-380 כ"ס.

יגואר XF החדשה: חשיפה רשמית
צילום: מנהל

תא הנוסעים שודרג משמעותית. גם כאן תמצאו דשבורד עטוי עור וגם כאן תמצאו בורר הילוכים עגלגל המגיח מחלקה התחתון של הקונסולה המרכזית. החידושים מגיעים בעיקר מצמד הצגים הדיגיטליים: האחד, בדמות לוח המחוונים, הוא צג אחד גדול במיוחד (12.3"), ואילו השני הוא צג מגע גדול למידע הקטן רק במעט מהצג האחר: 10.2".

יגואר XF החדשה: חשיפה רשמית
צילום: מנהל

ביגואר החליטו לשבור גם שיא גינס. ואיך לא, לבצע זאת על אדמתם. בערך. צפו: