סוזוקי ויטארה החדשה: מבחן דרכים (השקה) - אוטו

סוזוקי ויטארה החדשה: מבחן דרכים (השקה)

דור חדש לויטארה מסמן עתיד חדש ושונה לסוזוקי

"הפכנו רכים ומפונקים יותר" היתה המסקנה איתה חזרתי מנסיעת הבכורה בסוזוקי ויטארה החדש. מורשת יכולת השטח המכובדת (לפחות יחסית) של הדגמים הקודמים בשושלת ננטשה עבור ייעוד חדש: נגיסת נתח משוק רכבי הפנאי הקטנים.

עיצוב
סוזוקי ויטארה החדשה היא מכונית הדגל של סוזוקי באירופה, ובאה לענות לדרישות הסגמנט המתפתח בתחום הרכב: רכבי הפנאי הקטנים – סגמנט שההצדקה העיקרית לקיומו היא עיצובית. ואכן, הויטארה הזו היא אחת הסוזוקים היחידים שנראית כאילו ממש עוצבה, ולא רק הורכבה על ידי צוות מהנדסים. העיצוב נאה, מודרני, ומצליח לגרום לויטארה להראות גדולה משהיא באמת, ולא קטנטנה כמו חלק מחברותיה לקטגוריה. העיצוב גם מחבר את הדגם החדש לשושלת, למשל בקו מכסה המנוע והפנסים.
הויטארה הזו היא אחת הסוזוקים היחידים שנראית כאילו ממש עוצבה

פנים
האווירה המודרנית של העיצוב החיצוני מוצאת ביטוי גם בתא הנוסעים. גם שפע האפשרויות לשילובי צבעים מקנה לחלל הפנים מראה רענן וצעיר. איכות החומרים סבירה בלבד, כמקובל בסגמנט הזה (ובסוזוקי). מושב הנהג נוקשה, אך תנוחת הנהיגה גבוהה במופגן, ומעבירה את התחושה ה"ג'יפית" הרצויה. מרחב הפנים טוב, מלפנים ומאחור, למרות קיצור משמעותי של בסיס הגלגלים ב-10 ס"מ (ל-250 ס"מ) ביחס לקרוסאובר עליה מתבססת הויטארה.

בתנועה
אל מנוע ה-1.6 ל' 120 כ"ס המוכר, משודכת תיבת שישה הילוכים פלנטרית במקום התיבה הרציפה שבקרוסאובר. התיבה פועלת באופן נעים ונינוח, גם אם היא לא זריזה במיוחד. מערכת ההנעה הכפולה מגיעה גם היא מהקרוסאובר; להתראות תיבת-העברה עם הילוך-כוח, ברוכה הבאה ALLGRIP. מערכת זו מבוססת הנעה קדמית, נשלטת אלקטרונית ומעבירה כוח לאחור לפי צורך. בכל מקרה, משטח של ממש אפשר לשכוח, בשל זווית גישה מצחיקה של 18.2 מעלות(?!).
משטח של ממש אפשר לשכוח, בשל זווית גישה מצחיקה של 18.2 מעלות

התנהגות ונוחות
התנהגות הכביש היא כמקובל היום – מאוזנת ובטוחה – אבל תנאי ההשקה לא ממש אפשרו לחקור את הנושא לעומק. תפקוד המתלים מזכיר את פעולתם בקרוסאובר: מעט נוקשים מדי בעיר, ואיכות ספיגה המשתפרת עם העלייה במהירות והיציאה לכבישים בין-עירוניים. עם העלייה במהירות מרימים ראש רעשי כביש ורוח; הם לא מגיעים לרמה מטרידה, אך בהחלט נוכחים. צריך לחכות ולראות איך העסק יישמע על אספלט ישראלי.

סיכום
אוהדי הויטארה השרופים יבכו בוודאי את אובדן יכולת השטח והבגידה במסורת, אך קשה לבוא בטענות לסוזוקי. הם הרי בעסקי מכירת הרכב, לא בעסקי נוסטלגיה.

נראה כי סוזוקי ויטארה קולעת היטב אל לב הקטגוריה אליה כוונה, עם עיצוב צעיר ותנוחת נהיגה גבוהה, ומבלי להקריב יותר מדי מנימוסי הכביש. מדובר במתחרה ראוי לג'וק, טראקס ושאר חבריהם לקטגוריה – במחיר הנכון, כמובן.
דגם סוזוקי ויטארה
גרסה ויטארה 1.0 ל' טורבו, אוט', GLX
מחיר 120000
0 ל-100 קמ"ש (שניות) 12.5
מהירות מרבית (קמ"ש) 180
תיבת הילוכים אוטומטית
צריכת דלק - ממוצעת 17.5
נפח תא מטען (ליטר) 375
דרגת זיהום אוויר 3
     

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות