פולקסווגן ספורטוואן: מבחן דרכים - אוטו

פולקסווגן ספורטוואן: מבחן דרכים

פולקסווגן מחליפה את גולף פלוס בספורטוואן. נראה שהפעם היא פוגעת בול במטרה, אבל מחוץ למסגרת

הכירו, זהו פולקסווגן ספורטוואן. נאמר זאת כבר עכשיו: אנחנו לא עומדים להסביר לכם למה קראו לו כך. הסיבה פשוטה – לא הצלחנו להבין בעצמנו. החלק של ה'וואן' אמנם די ברור, אבל הקשר היחיד שלו ל'ספורט' הוא אם תובילו בו אופניים, או אם תנהגו אותו לטיילת, כדי שאתם תעשו שם ג'וגינג.
הספורטוואן הוא דור שני ל'גולף +', רכב טוב שלא זכה להצלחה בגלל עיצוב עצוב. עכשיו יש דור חדש, שם חדש, ובעיקר עיצוב חדש ומוצלח יותר. הספורטוואן הוא רכב נאה, שמצליח אפילו לשדר קצת יוקרה עם עיצוב נקי ונכון. הקשר לגולף הרגילה בולט מלפנים, החלונות הגדולים מרשימים במבט מהצד... ואילו מאחור הוא רגיל וקצת פחות נאה.

חדר משפחה
הספורטוואן, לפי פולקסווגן, הוא גולף MPV, או במילים אחרות: הגולף האמיתית למשפחה (או לסבא-סבתא). הוא ארוך יותר מהגולף, עם תוספת של 14 ס"מ באורך (ל-434 ס"מ) ו-4.5 ס"מ בבסיס הגלגלים (ל-268.5 ס"מ). הוא גם גבוה בהרבה, עם תוספת של 15 ס"מ (ל-160 ס"מ). התוצאה היא מרחב פנים גדול בהרבה מזה שבגולף, שבעצמה מרווחת למדי.

סיפור המרחב מתחיל בתא מטען של 500 ליטר, עובר למושב אחורי שזז על מסילה לפנים-אחור (18 ס"מ!), ומאפשר להגדיל את תא המטען עוד יותר על חשבון מרווח הברכיים של הנוסעים מאחור. המרווחים במושב האחורי פשוט מעולים, עם שפע מפתיע לטובה של מקום לרגליים ולראש. התלונה היחידה מתייחסת למסעד הגב הנוטה מדי לאחור. גם לנוסע במרכז יהיה נוח יחסית, אולם בניגוד לגולף (וללאון ולאוקטביה) אין כאן פתחי מיזוג לאחור. חבל. הראות החוצה מהמושב האחורי מצוינת, בזכות תנוחת ישיבה גבוהה יחסית, מה שמקל גם על חגירת ילדים במושב בטיחות.

במושב הקדמי תמצאו שוב מרווחים מצוינים בכל המדדים – ואת סביבת הנהג המוכרת של הגולף. בצד האבזור יש בלוטות', בקרת שיוט, תפעול מההגה למערכות השונות, בקרת אקלים מפוצלת, חיבור USB ו-SD למערכת הקול, ובמרכז ממוקם מסך מגע נוח לתפעול. איכות החומרים טובה בחלק העליון ובסדר בתחתון, וגם אם לא מדובר בתא נוסעים מסעיר, נעים להיות כאן.

הרכב במבחן היה ברמת האבזור הגבוהה יותר (תוספת של 11,000 שקלים), שמוסיפה חישוקים קלים ופסי נשיאה כסופים על הגג. חשוב הרבה יותר הוא אבזור בטיחות משופר בדמות התרעה על רכב בשטח המת במראות וחיישנים להתרעה על תנועה חוצה בתנועה לאחור. לרכב ציון של 5 כוכבים במבחן הריסוק של יורו NCAP.

בדרך
תנוחת הנהיגה בספורטוואן מעט גבוהה מהרגיל. בנוסף, תודות לשפע של מרווח ראש, אין בעיה להגביה את המושב עוד יותר. הרכב נעים מאוד לנהיגה מחוץ לעיר, ומתמודד בצורה טובה עם מרבית השיבושים. חבל רק שרעשי רוח מורגשים מדי בתא הנוסעים. נוחות הנסיעה בעיר פחות מרשימה, אבל ברוב מתארי הרחובות הוא בסדר; בכל אופן, הספורטוואן מעט מתקשה עם שיבושים רוחביים ועם חלק מהשיבושים הבינוניים, והמתלה האחורי אחראי לכך במיוחד.

חובבי הפיתולים לא ימצאו כאן שותף להנאה, אבל האחיזה גבוהה מאוד. שותף למהירות הם כן ימצאו; המנוע מנפק ביצועים והרכב זריז, מאפשר לנהוג בו מאוד מהר, ולהרגיש אתו מאוד בטוח.

יחידת ההנעה היא המוכרת לנו משאר דגמי הקונצרן. המנוע הוא אותו 1.2 ל' טורבו, רק שכאן הוא מספק 110 כ"ס (5 כ"ס יותר מבגולף); נתון המומנט, 17.8 קג"מ, זהה לזה שבגולף. התיבה היא אוטומטית-רובוטית דו-מצמדית עם שבעה הילוכים. השילוב כאמור יעיל והביצועים טובים ואלו יוצרים ברוב המצבים רכב זריז. למעט התלונה הקבועה על פעולה מעט מחוספסת ולא נעימה של תיבת ההילוכים בעיר, העסק עובד יפה. בעמידה ייהנו השוהים ברכב משקט (והיעדר מזגן) הודות למערכת דימום/התנעה (שניתן לנטרל אותה), ואם הנהג ירצה, בלם החניה יופעל אוטומטית, כך שלא יצטרך ללחוץ על הבלם. צריכת הדלק טובה; מחוץ לעיר מדובר ב-17 ק"מ לליטר ובסה"כ בימי המבחן המאומצים הגענו לנתון של 13.2 ק"מ לליטר.

תמורה
הספורטוואן הוא רכב נהדר למשפחה. המיניוואן הקומפקטי של פולקסווגן נוח למדי, מאובזר היטב (ברמת הגימור הבכירה), מציע מרחב מצוין ותא מטען גדול לצד תנוחת נהיגה מעט גבוהה, בטיחות טובה ויחידת הנעה חסכונית. וכל התכונות האלה ארוזות במרכב שיש לו מידות חיצוניות סבירות.

המחיר בתחילת הדרך עמד על 155,000 שקלים לגרסת הבסיס (ללא חישוקים קלים!), ומחיר גרסת המבחן המאובזרת האמיר כבר ל-166,000 שקלים. אבל ממש רגע לפני פרסום הכתבה יצא מחירון חדש, עם הורדת מחיר משמעותית של 10,000 שקלים.

במחיר המקורי הספורטוואן היה בחירה לא סבירה בעליל. במחיר החדש, מדובר ברכב יקר מהמתחרים שמציעים פתרון דומה, גם אם לא זהה, לניוד משפחתי נוח. אלא שכעת, פער המחיר בינם לבין זה של פולקסווגן ספורטוואן דומה להפרש הקיים ביחס לשאר המוצרים של פולקסווגן.

אז אם המחיר פחות קריטי לכם, או לחילופין אם חשבתם לקנות גולף 1.2 ל' מאובזרת (ואתם באמת לא רוצים את הגרסה הבסיסית), לדעתנו בהחלט שווה להוסיף עוד 5000 שקלים ולבחור בספורטוואן.

     

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות