400,000 שקלים לחניית חלומות. לא יודע מה אתכם, אבל החלומות שלי מתחילים עם תג מחיר קצת יותר גבוה... משהו כמו פי שתיים בערך, היכן שניסאן GT-R נמצאת לדוגמא.

ככה זה קורה, כנראה, למי שנוהג ברכבי ליסינג בערך מיום השחרור שלו ויש לו הרבה זמן לחלום בפקקים... אם היינו גרים מערבה מכאן, אז הסכום כבר יכול להגשים משהו שעונה להגדרה של חלום, כמו קורבט Z06 החדשה עם 625 כ"ס, ואפילו יישאר לי עודף מאותם 400 אלף. אבל אנחנו כאן באגן, ויש מגבלות מההנהלה – אז קדימה לדרך.

אותי תמיד לימדו שמכשיר אחד שעושה כמה פעולות שונות, תמיד יתפקד פחות טוב ממכשיר ייעודי. אז בניגוד למציאות, בה רובנו מחפשים רכב שייתן מענה רחב ככל האפשר, כאן, הרי לא צריך לקחת בחשבון אחזקה וצריכת דלק, אז מה יותר טוב מכלים ממוקדי מטרה?

על האספלט
נתחיל בנהיגת כביש. יש לי פינה חמה בלב לקטנות וחזקות. יש משהו ממכר בהרבה כוח ויכולת שארוזים בחבילה קטנה. אז התלבטתי, אבל לא להרבה זמן. בצעדים בטוחים אגש לדלק מוטורס ואזמין לי ב.מ.וו M135i.

תמורת 293,000 שקל אני מקבל את התצורה הנכונה ביותר לדעתי; שלוש דלתות, ידנית, הנעה אחורית ומנוע כמו שצריך: 3.0 ל' מוגדש, 320 סוסים ו-45.8 קג"מ. וכל אלה מהווים מתכון נפלא להנעת רכב קומפקטי. נכון שלא מדובר בדבר האמיתי, 1M Coupe (ההיא שהייתה עד 2012 ואיננה עוד), כפי שלפעמים מתבלבלים צופים מזדמנים, אבל בפועל אני לא חושב שיש לי על מה להתלונן (למעט התלונה הראשונה שלי, כן?).

גרסאות ה-M-Performance הן כנראה הדרך של ב.מ.וו לגשר בין הגרסאות החזקות של הסדרות השונות ל-M האמיתיות שיקרות מהן משמעותית. אז בב.מ.וו לוקחים חלקים קצת מפה (M), קצת משם (סדרה 1 מחוזקת) ומשלבים אותם לתוצאה סופית מצוינת עם סאונד מנוע מהמם והתנהגות לא רעה בכלל.

חניית החלומות / מסתפק במה שיש
צילום: מנהל
"דיסקו 3 הוא רכב מצוין בפני עצמו וטוב יותר מכל מתחריו הישירים"

בתוך השטח
עכשיו צריך כלי ייעודי לשטח. למרות ההתמכרות שלי לאספלט השחור, יש בי אהבה רבה גם לשטח הלא סלול (ובאופן כללי לכל מה שמחובר לגלגלים, אבל זה כבר לפעם אחרת). אלא שבשנים האחרונות מרבית היצרנים נטשו את יכולות השטח האמיתיות, לטובת שיפור ההתנהגות בכביש. זה אחרי שהבחינו שרב האנשים מצליבים צירים על מדרכות שליד הקָניון יותר מאשר על מדרגות בדרך לקֶניון.

כך שכדי לקנות כלי שלא ייעצר מטרים ספורים אחרי שביל הגישה לשטח, כדאי לבחור בחברה ששמרה על מחויבות לעניין, ואני מדבר כמובן על לנד-רובר. בעיניי, בכל הקשור לשטח, הדיסקברי הוא הבחירה הנכונה ביותר לדעתי מכיוון שהוא מעניק יכולת שטח מצוינת, בלי שתרגיש שיצאת לספארי באפריקה בכל פעם שאתה נוסע לסופר. ומכיוון שזה אמור להיות הרכב לניוד המשפחה, לא יהיו תלונות בכל הקשור למרווח ומקום לשקיות. יש אפילו שבעה מושבים, ככה שלא צריך להחליף רכב כשמספר הקסם 5 יתחלף ב-6 (מזלי שאשתי לא קוראת 'אוטו').

לצערי דיסקו 4, אשר למעשה מהווה מתיחת פנים לדיסקו 3, לא נכנס בתקציב שנשאר. אני אומר לצערי, כי למרות שמדובר רק במתיחת פנים, מדובר בשדרוג משמעותי ובלנד-רובר ידעו בדיוק מה לשפר ואילו חסרונות לתקן. אבל עדיין, דיסקו 3 הוא רכב מצוין בפני עצמו וטוב יותר מכל מתחריו הישירים. בטח אם לא צריך לחשוב לרגע על עלויות האחזקה של כלי משומש כזה.

חיפוש קצר בלוחות, ומצאתי כלי משנתון 06', יד 2, עם נתון נסועה סביר יחסית של 180,000 ק"מ. המוכר מבקש 114,000 שקל, וכן, זה אומר שאני חורג ב-7000 שקל מהתקציב, אבל יש לי תחושה שאם אני מתייצב אצלו עם מזומן-החלומות שלי, אנחנו לוחצים יד גם על סכום שישאיר לי עודף מהתקציב.

וכדי שלא תגידו שאני רק מתלונן, אז אני מוכן להתפשר על התקציב הזה גם במציאות. מאיפה אמרתם שאוספים את הכסף?

חניית החלומות / מסתפק במה שיש
צילום: מנהל
"אז התלבטתי, אבל לא להרבה זמן. בצעדים בטוחים אגש לדלק מוטורס ואזמין לי ב.מ.וו M135i"