לפני כשבועיים שחררה פורד טיזר קצר לכבוד חשיפת הדור החדש (והשלישי) לפוקוס RS. בסרטון ראינו את הפוקוס מבלה לא מעט זמן על הצד, וכבר אז הועלתה ההשערה (יותר ברשת, פחות אצלנו) שמדובר בהנעה כפולה. ואכן, דגם זה הוא ראשון שבו מצוידת פוקוס הספורטיבית עם הנעה כפולה - ומתקדמת.
AWD
מעניין שפורד מציעה מערכת הנעה כפולה לכולם דווקא אחרי שנטשה את זירת ה-WRC; במירוצים אלה השתמשו הפוקוס והפיאסטה אחריה בהנעה כפולה, כמובן. אך ככל הנראה זו הדרך היעילה ביותר לטפל בהספק המאמיר (מיד). כצפוי, מערכת ההנעה הכפולה של פורד תעביר את הכוח לגלגלים האחוריים רק במידת הצורך, אבל היא מסוגלת להעביר עד 70% מהכוח אל הציר האחורי. בנוסף, לפורד שתי מערכות "טורק וקטורי"; האחת מנתבת את הכוח בין הגלגל הימני לשמאלי בציר האחורי (עד 100% מהמומנט שמגיע לציר האחורי) והשנייה פועלת בעזרת הבלמים. צמיגי מישלין פיילוט סופר ספורט במידה 235/35R19 יעבירו את תפוקת המנוע לכביש.
פורד פוקוס RS – המון סוסים והנעה כפולה
צילום: מנהל
ה-RS החדשה הוצגה עם מערכת הנעה כפולה חדשה ומתקדמת

פורד כל כך גאה במערכת ההנעה הכפולה שלה, עד שאינה מהססת להצהיר כי ל-RS מהירויות הפנייה הגבוהה בקטגוריה בזכות אותו טורק וקטורי. היא מצרפת לכך נתון תאוצה צדית הגבוה מ-1g, ומציינת כי המערכת מתוכננת להעניק היגוי-יתר תחת כוח.

אקובוסט
המנוע שנבחר הוא ה-2.3 ליטר אקובוסט אותו ניתן למצוא גם בחזית של פורד מוסטנג החדשה, שעבר כמובן התאמות מתבקשות; בפוקוס הוא מורכב לרוחב, במוסטנג לאורך. בגרסה זו מגדש הטורבו חדש (טווין-סקרול) וגדול יותר, וכמובן גם מערכות היניקה, הפליטה והקירור שודרגו כדי לעמוד בעומס הצפוי. ולמרות כל ההקדמה הזו, פורד לא חושפת את נתון ההספק ורק מציינת כי "יהיה גבוה מ-315 כ"ס (235 ק"ו)". התיבה ידנית בלבד, עם שישה הילוכים.
פורד פוקוס RS – המון סוסים והנעה כפולה
צילום: מנהל
ההספק צפוי להיות גבוה מ-315 כ"ס
עבר ועתיד
פורד פוקוס RS החדשה היא המכונית ה-30 של פורד שזוכה לסימול RS. העיצוב כולל, בנוסף לניפוחים המתבקשים, חישוקי "19 חדשים, חצאיות קרביות וגם כנף אחורית גדולה שמזכירה (ואנחנו מהמרים שלא במקרה) את אלה שהיו לסיירה ואסקורט קוזוורת' האייקוניות. אהבנו.

פורד מדווחת כי פוקוס RS תוצג לראשונה בתערוכת הרכב הקרובה בז'נבה. ה-RS היא חלק מתוכנית כוללת של העצמת חטיבת הביצועים של היצרנית. עד 2020 מתכננת החברה להציג 12 מכוניות ספורט חדשות, כולל גרסה סדרתית לפורד GT שהוצגה בחודש שעבר. אם זה הכיוון של פורד, אנחנו בעד.
פורד פוקוס RS – המון סוסים והנעה כפולה
צילום: מנהל