דונקרוורט היא סדנת רכב הולנדית המתמחה במכוניות ביצועים קלות במיוחד בהשראת לוטוס 7. הסדנה, הקיימת מאז 1978, מייצרת כיום דגם אחד בלבד, D8 GTO (שמבחן עליו תוכלו לקרוא בגליון ינואר של 'אוטו'), המאופיין במשקל קל במיוחד 730 ק"ג (Touring) או 695 ק"ג (Performance), הספק יחסי רב, 340 כ"ס או 380 כ"ס בהתאמה, מהירות מרבית מרשימה של 255 או 270 קמ"ש והאצה מסעירה ל-100 קמ"ש: 3.3 או 2.8 שניות. המרכב עשוי תרכובת של סיבי זכוכית ופחמן, והשלדה היא מסבך צינורות.

דונקרוורט D8 GTO, עכשיו במהדורת 'בילסטר ברג'
צילום: מנהל
380 כ"ס בגרסת הביצועים. הגרסה החלשה, מסתפקת ב-340 כ"ס בלבד

ב-2014 קבע הדגם שיא למכוניות חוקיות לכביש במסלול בילסטר ברג (Bilster Berg), ולכבוד הישג זה הוציאה הסדנה מהדורה מיוחדת הנושאת שם זה ומוגבלת ל-14 יחידות.

לייעוץ חינם עם מומחי הרכב של אוטו על כל הדגמים חייג ל-3262* או לחץ כאן

משהו ייחודי

מהדורה זו זכתה לחרטום שחור עשוי סיבי פחמן למופע אגרסיבי; Mean, אומרת דונקרוורט. מושבי המירוץ עשויים אף הם סיבי פחמן. אלה, כמו-גם שטיחים קלים במיוחד ועור מיוחד, אחראים אף הם להפחתת משקל קלה. עוד בתחום הפרפראות: עיטורי המהדורה בחוץ ובפנים, צג LCD לטובת לוח מחוונים כמו בדגמי מירוץ, ויש גם GPS.

דונקרוורט D8 GTO, עכשיו במהדורת 'בילסטר ברג'
צילום: מנהל
מושבי מירוץ עשויים סיבי פחמן ולא פחות ולא יותר - שטיחים מופחתי משקל

אבל יש בה הרבה יותר. המנוע של אודי זכה לגלגל תנופה קל ומשקלו הכולל ירד ב-10 ק"ג, ותגובת המצערת מיידית עוד יותר; מצמד מירוצים הוכנס לשירות; בולמי זעזועים חדשים פותחו בשת"פ Intrax; כלוב התהפכות קשיח שולב בדגם וחיזק עוד יותר את הקשיחות מול כוחות פיתול; כמו כן הורכב גם מאחור מוט מייצב וצמיגי חצי-סליק מיוחדים לגרסה זו פותחו עם האנקוק.

להצבעה בתחרות 'אוטו השנה 2015' לחץ כאן

המהדורה המוגבלת תיוצר, כאמור, ב-14 עותקים בלבד ומחיר כל יחידה הוא 194,000 אירו (כולל 21% מע"מ הולנדי). ובקיצור: משהו כמו 1.5 מיליון שקל, כולל מסים.

מהרו להזמין, פן ייגמר המלאי.

דונקרוורט D8 GTO, עכשיו במהדורת 'בילסטר ברג'
צילום: מנהל