אחרי חבלי לידה ארוכים החלה היום חברת קרסו בשיווק מותג הרכב הרומני דאצ'יה. אולם התצוגה המרכזי נפתח בפתח תקווה, ברחוב ז'בוטינסקי 92, כאשר ישראל היא המדינה ה-44 אליה מגיעה דאצ'יה. בקרסו מדברים על מדיניות שיווק שונה מהמקובל – הרישוי על הרכב יעשה מראש, כך שאפשר יהיה לצאת מהאולם עם הרכב מיד לאחר ההזמנה.
דאצ'יה מתמחה בכלי רכב בסיסיים – וזולים, וזה גם יהיה קלף המכירות העיקרי שלה בארץ. אנשי החברה טוענים כי לא יוצעו הנחות לציי רכב ולא יערכו מבצעים, אלא "תמיד נהיה זולים". בקרסו אומרים כי גם מחירי הטיפולים והביטוח יהיו זולים יותר, ויביאו לחיסכון גם באחזקה השוטפת.
דאצ'יה יוצאת לדרך
צילום: מערכת אוטו
בדאצ'יה מדברים על מדיניות שיווק שונה מהמקובל

שיווק שונה
אנשי קרסו מצהירים על שיטת שיווק שונה מהמקובל בארץ, כולל אפשרות לקבל את הרכב מיד עם ההזמנה, בלי ההמתנה המקובלת של מספר ימים להליכי ההכנה והרישוי. ניתן יהיה להזמין את המכוניות עם חבילות אבזור וקישוט שונות, שרובן מותקנות בארץ (כגון מולטימדיה, מצלמה וכו').

בקרסו מתגאים בעובדה שאנשי המכירות הם ללא ניסיון בתחום הרכב, ותפקידם הוא לא לנסות למכור מכוניות אלא לעזור ללקוח לבחור את בבחירת הרכב המתאים. יהיה אפילו אפשר להזמין את הרכב דרך האינטרנט.

דאצ'יה תצא לדרך עם מבחר של ארבעה דגמים, תיבות ידניות בלבד ומנועי טורבו בנזין או דיזל. דגם חמישי, לוגאן, עשוי להגיע לכאן בהמשך אם תהיה לכך הצדקה כלכלית. לכלי הרכב תהיה אחריות מלאה לשלוש שנים, וניתן יהיה להאריך את האחריות בשנתיים נוספות בתשלום של כ-3000 שקל.
דאצ'יה יוצאת לדרך
צילום: מערכת אוטו
הלודגי' והדוקר. מחיר מוזל, אך עם שלושה כוכבים

מה יגיע?
המכונית הזולה במבחר של דא'ציה תהיה דאצ'יה סנדרו סטאפווי, סופרמיני באיפור שטח, שתוצע עם מנוע ה-0.9 ל' 90 כ"ס המוכר מהקליאו. מחיר סנדרו הוא 70,000 שקל, מה שיוצר פער קטן יחסית מסופרמיני ידניות כגון פיאסטה, קליאו או איביזה.
מעל הסנדרו יתמקם דאצ'יה לודג'י, מיניוואן עם שבעה מקומות ואבזור בסיסי שמגיע אלינו ממרוקו. שתי גרסאות לדגם: בנזין 1.2 ל' טורבו ו-115 כ"ס שיעלה 100,000 שקל ודיזל 1.5 ל' 107 כ"ס שיוצע ב-115,000 שקל. כמו-כן במבחר דוקר, רכב מסחרי קל עם חמישה מושבים שמבוסס על הלודג'י ויוצע עם אותם מנועים. מחיר דוקר 95,000 שקל לבנזין, או 108,000 לדיזל (114,000 שקל לרמת הגימור הגבוהה יותר).
דאצ'יה יוצאת לדרך
צילום: מערכת אוטו
דאצ'יה סנדרו מגיעה גרסת "כאילו" שטח בשם סטפווי

אבק עממי
בראש ההיצע יעמוד דאצ'יה דאסטר, רכב פנאי שיציע אופציית שטח, או לפחות שבילים, זולה יחסית. הדגם ישווק בשלוש רמות אבזור (הבסיסית פשוטה למדי עם פגושים שחורים, ותפעול חשמלי רק לחלונות הקדמיים). בתחילת הדרך נראה שדאסטר יזכה לעיקר תשומת הלב של היבואן. רכב הפנאי הזה יוצע בגרסת הנעה קדמית עם מנוע 1.2 ל' טורבו, 125 כ"ס, או עם 1.5 ל' דיזל, 109 כ"ס, עם הנעה קדמית או כפולה. המחיר החל ב-90,000 שקל לגרסת הבנזין הבסיסית (95,000 או 102,600 לגרסאות המאובזרות יותר). מחיר גרסת הדיזל יחל ב-110,000 שקלים (הנעה קדמית), ואילו כפולות ההנעה יעלו 122,600 או 130,000 שקל.

לגבי ציוני הבטיחות הנמוכים יחסית שהשיגו מכוניות דאצ'יה במבחני E-NCAP, ניסו אנשי היבואן להסביר כי הדבר נובע בעיקר מחיסכון באבזור בטיחות אקטיבי כדי לצמצם עלויות. עם זאת, יש לציין כי גם הציונים ה"פסיביים" לא מבריקים (בעיקר בלוגאן, שאינה מיובאת בשלב זה, כאמור). בכל מקרה, כל המכוניות מגיעות עם ארבע כריות אוויר. בדאצ'יה סרבו להתייחס לכמות המכירות הצפויה.
דאצ'יה יוצאת לדרך
צילום: מערכת אוטו
כך נראה הדאסטר הבסיסי