בעוד כשבוע יצא לדרך מירוץ הדקאר ה-37 במספר מבואנוס איירס שבארגנטינה. כן, גם השנה תיערך פשיטת המדבר המפורסמת מכולן, ראלי דקאר, הרחק מהתוואי המקורי שלה אך באזור שיוצר כבר מסורת משלו: דרום אמריקה. תוואי המירוץ עובר בשלוש המדינות שאירחו אותו בשנה שעברה: ארגנטינה, בוליביה וצ'ילה.
נאני רומא: המנצח בדקאר 2014

כיוונים ומספרים
בדקאר 2015 ישתתפו למעלה מ-600 אנשים מ-53 לאומים שונים. הם יצאו לדרך ב-414 כלי רכב: 164 אופנועים, 138 מכוניות, 64 משאיות ו-48 טרקטורונים. המתחרים יוזנקו למירוץ מבואנוס איירס שבארגנטינה ביום ראשון הקרוב (4.1.15) ויחצו נופי מדבר שונים בדרכם לעיר החוף איקיקה שבצ'ילה. משם, לאחר יום מנוחה, יצאו הצוותים בדרכם חזרה לבואנוס איירס – נקודת הסיום של המירוץ המפרך.
'ראלי דקאר 2015' לקראת זינוק
צילום: מנהל
גם דקאר 2015 יתקיים בדרום אמריקה
על המשתתפים יהיה לכסות 9111 ק"מ, מתוכם 4533 ק"מ תחרותיים (קצת יותר לאופנועים, קצת פחות למשאיות) ב-13 ימים. קטע המירוץ הארוך ביותר עומד על 781 ק"מ (קטע ה"מרתון"), בשעה שאורכו של הקצר ביותר הוא 170 ק"מ. אורכם של קטעי המעבר משתנה, ונע בין 24 ק"מ במקרה הטוב ל-726 ק"מ מעייפים במקרה הרע.

מיני נגד מי
גם השנה הפייבוריטית לניצחון היא המיני קאנטרימן ALL4 רייסינג, שזכתה בדקאר בשנים 2012-2014. קבוצת מיני תריץ השנה שלוש מכוניות, כאשר את מקום הנהג המוביל תופס נאני רומא שזכה במקום הראשון בדקאר 2014 על חשבון סטפן פטרהנסל (שסיים שני). בנוסף לקבוצה הרשמית, ישתתפו בדקאר עוד חמש מכוניות מיני של קבוצות נוספות. ממיני לא נמסר על שינויים במבנה המכונית ביחס לעונות הקדמות (הנעה כפולה, מנוע 3.0 ל' עם כ-300 כ"ס).
'ראלי דקאר 2015' לקראת זינוק
צילום: מנהל
פיג'ו היא היחידה שמצליחה לאיים על הדומיננטיות של מיני

הקבוצה היחידה שעשויה לאיים על מיני היא פיג'ו שהכריזה בתחילת השנה על חזרתה לראלי דקאר. היצרנית הצרפתית שלטה בראלי הזה בשנים 1987-1990 ורוצה להחזיר לעצמה תהילת עבר. לשם כך היא הציגה את "2008 דקאר" – טרופי טראק בעל הנעה אחורית ומנוע טורבו דיזל בנפח 3.0 ל' (340 כ"ס). פיג'ו תריץ שלוש מכוניות, כאשר בכל אחת ישב נהג בעל רקורד מרשים – סטפן פטרהנסל (כן, ההוא ממיני) שזכה בדקאר 11 פעמים (6 פעמים על אופנוע), קרולס סיינז (פעמיים אלוף WRC ופעם אחת בדקאר) וסיריל דספרה (זוכה 5 פעמים בדקאר בקטגוריית האופנועים).
מתחרה נוספף ומעניין הוא רנו דאסטר במהדורת דאקר שמריצה השלוחה הארגנטינאית של היצרנית. הקבוצה תתחרה עם שתי מכוניות, כאשר הכוונה היא לסיים בעשירייה הראשונה. מעניין לראות לאן זה יתפתח.

בקטגוריית האופנועים המועמד הבולט (והכמעט וודאי) לניצחון הוא מארק קומה שזכה בדקאר ארבע פעמים. גם השנה ירכב קומה על אופנוע מבית ק.ט.מ.
'ראלי דקאר 2015' לקראת זינוק
צילום: מנהל
האם 'הדאסטר יצליח להפתיע? כנראה שלא, אבל הוא זכה בתשומת הלב שלנו