חטיבת הביצועים של מרצדס, AMG, הודיעה על רכישת רבע ממניות MV Augusta, מהשמות היותר נחשבים בעולם הדו-גלגלי. החברה הודיעה כי עיקר הפעילות שלה תהיה בתחום השיווק והמכירה, אבל סביר להניח כי הידע שצברה יצרנית האופנועים במנועי שלושה צילינדרים עתירי יכולת/ביצועים שווה גם הוא משהו. שלא לדבר על כך שלאחרים יש.

לאודי, דרך למבורגיני, יש מותג אופנועים מכובד שנקנה לא מכבר (2012) – הלא הוא דוקאטי, עם דגמי עילית כמו פנגיאלה; פולקסווגן, דרך אגב, הציגה בפריז את קונספט XL הספורטיבי עם המנוע של פנגיאלה. ובוודאי שאין צורך להזכיר את ב.מ.וו, שלא רק מייצרת אופנועים מ-1921, אלא גם אחראית ל-S1000RR.

ועכשיו גם ל-AMG יש – כולל F4 RR עם 201 כ"ס ו-190 ק"ג.

ואם מישהו סבור שלשיקולים כאלה אין מקום בתעשיית הרכב בכלל, זו הגרמנית בפרט, כדאי שייזכר בקרב על השליטה ברולס רויס בסוף שנות התשעים (מרצדס, פולקסווגן, ב.מ.וו) והקמת מותג מייבאך (מרצדס). ניסיון ההשתלטות של יצרן המשאיות מאן על סקניה הונע אף הוא על-ידי הרבה תחושות, הרבה פחות סיבות רציונליות.

מרצדס-AMG משקיעה ב-MV אוגוטסה, מותג אופנועים מהולל
צילום: מנהל
למה רק לאודי וב.מ.וו? גם AMG רוצה...

הישגים מעל ומעבר
המותג האיטלקי שנוסד ב-1945, היה בשיאו בין אמצע שנות החמישים ואמצע שנות השבעים – עם דומיננטיות מוחלטת בפועל במסלולים. בעשרים שנים לערך, זכו הרוכבים ג'והן סורטיס, פיטר ריד ובעיקר מייק היילווד ועוד יותר ג'יאקומו אגוסטיני, כמעט בכל אליפויות ה-500 סמ"ק של מוטוGP (רוכבים ויצרנים). גם בקטגוריות הנפח האחרות – 350, 250 ו-125 – נרשמה הצלחה אדירה. וכמובן, בל נשכח את מירוץ האי מאן שם נרשמה שליטה דומה.

מאז MV התרסק, נמכר, נמכר שוב, שוקם וחזר לפעול. מאז 1998 פועל המותג כיצרן מאוד אקסקלוסיבי, וכיום הוא מייצר כחצי תריסר דגמים – אופנועי ספורט, שרירים והרפתקאות – בנפח 675 ו-800 סמ"ק שלושה צילינדרים ו-1000-1090 סמ"ק ארבעה צילינדרים, כולל מהדורות ביצועים במספר דגמים.