ב.מ.וו הכריזה על דור שני של M לרכבי הפנאי המגודלים שלה, X5 ו-X6, חמש שנים לאחר הקודם. דגמי X חביבים מאוד בארה"ב (ומיוצרים שם מיומם הראשון) ותערוכת לוס אנג'לס (סוף נובמבר) היא מקום מצוין להצגתם.
דגמים אלה הם תשובתה של ב.מ.וו למרצדס AMG ML65 ופורשה קאיין טורבו S, ומהלך טבעי עבורה וגם עבור מי שרוצה מקסימום ביצועים מרכבי פנאי, בעיקר באוטובאן הגרמני. וב.מ.וו מכוונת, לפחות בהצגה, גבוה יותר: הדגמים מצולמים במסלול מירוץ, והמפרט טוען ליכולת גבוהה גם בתחום זה (ראו בהמשך).
צילום: מנהל
דור שני לגרסת ה-M של ב.מ.וו X6
המנוע נשאר: אותו V8 מוגדש בנפח 4.4 ליטר; ההספק עלה (ב-4%): מ-555 כ"ס ל-575 כ"ס (ב-6000-6500 סל"ד); גם המומנט עלה (ב-10%): מ-69.3 קג"מ ל-76.5 קג"מ, כאשר שיא המומנט מושג ב-2200 סל"ד ונשמר כך עד 5000; הצקצקנים יציינו כי בדגם הקודם הוגש שיא המומנט לנהג כבר ב-1500 סל"ד והתקיים עד 5600. כנראה שאי אפשר להרוויח בכל החזיתות, תמיד. התיבה חדשה לדגם זה; זוהי תיבה אוטומטית-פלנטרית עם שמונה הילוכים.
שילוב זה של מנוע משופר ותיבה עדכנית, מסדר לכל אחד מהצמד האצה ל-100 קמ"ש ב-4.2 שניות; לא רע לרכב ששוקל כ-2.3 טון. פליטת (CO 258 גרם/ק"מ) וצריכת הדלק (9 ק"מ/ליטר) רשמו שיפור של 20% בכל אחד משני הפרמטרים האלה.

על העניינים הדינמיים ממונים עצמות עצה כפולות מלפנים קפיצי אוויר מאחור עם בולמים בעלי שלושה מצבי שיכוך לבחירה. ההנעה הכפולה מעבירה עד 100% מהכוח לסרן הקדמי או האחורי לפי צורך. הבלמים חדשים עם 6 קליפרים, שטח הבלימה גבוה ב-50% מאשר בדגם הקודם, ולמערכת פיצוי אוטומטי על דעיכה.
צילום: מנהל
שני רכבי הפנאי עברו טיפול מלא של חטיבת M
צמיגי מישלין פיילוט סופר ספורט UHP אמורים לתת ביטוי לכל הנ"ל, והמידות שלהם, שונות מלפנים ביחס לאחור (כמו במכוניות על), טוענות שיש מצב שיעמדו במטלה. ובכן, מדובר ב-285/35-21 מלפנים,325/30-21 מאחור; הרבה גומי על הכביש. לפי ב.מ.וו כל המערך הזה מאפשר למכוניות הלא-קטנות והדי-גבוהות האלה לעמוד בעומסי צד עד g 1.2.

כמובן, לא נגרע חלקו של המופע והפאר. הרבה פריטי M בחוץ כמו חישוקים, קשתות בבתי הגלגלים וסמלים למיניהם. בפנים יצוינו הגה M, דוושות ופקדי הילוכים מאלומיניום ופאר מחוף לחוף. ולא רק לעיניים: ב.מ.וו מספרת על צליל מנוע ממכר.

צילום: מנהל