התפוח לא נופל רחוק מהעץ. רוי ניסני זומן לאימונים של קבוצת סאובר השוויצרית, המתחרה באליפות פורמולה 1. האימונים יתחילו השבוע, ואם יעבור את המבחנים ויזכה ברשיון הנכסף - Super Licence של FIA - הוא יהיה הישראלי השני שיזכה לנהוג במכונית גרנד פרי.
הראשון שעשה זאת היה אביו של רוי, חנוך ניסני, שהיה נהג מבחן בסאובר. הוא גם היחיד עד כה. למותר לציין, שאם רוי ניסני יזכה להתחרות במסגרת הקבוצה, הוא יהיה לישראלי הראשון שישתתף בסבב המוטורי החשוב בעולם.
לרוי ניסני, אמנם רק בן 19, רזומה מרשים: התחרה באליפות פורמולה ב.מ.וו ליסטה ג'וניור, באליפות פורמולה מאסטר, וכעת מסיים עונה שנייה בפורמולה 3. מבחינת רוי, וכמעט כל נהג אחר המשתתף בתחרויות אלו, השאיפה היא להגיע הכי גבוה שאפשר, והכי גבוה שאפשר זו פורמולה 1.
קבוצת סאובר מתחרה במסגרת פורמולה 1 מאז 1993. קימי רייקונן, אלוף עולם בדימוס, נהג במסגרתה וגם נכבדים אחרים תרמו לה מכישרונם, כמו פליפה מאסה, ג'יאנקרלו פיסיקלה ורוברט קוביצה.

רוי ניסני זומן לאימונים בקבוצת סאובר F1
צילום: מנהל

סאובר F1. האם נראה את רוי ניסני מאייש מכונית פורמולה 1?

באם יזכה רוי ניסני ברשיון הנכסף, הוא יזכה לנהוג בסאובר המצוידת במנוע פרארי, המפיק מ-1.6 ליטר מוגדש יותר מ-700 כ"ס המניעים מכונית השוקלת 700 ק"ג. וזה הנתון הפחות בעייתי. עומסי הצד בפורמולה 1 מגיעים ל-3.5G (מול 1.5 במכוניות-על). כוחות הבלימה קרובים וההאצות קיצוניות במיוחד. וכל זה צריך להיעשות במקסימום ריכוז במשך מירוץ בן שעתיים. הנה מדוע נהג F1 משיל כ-3 ק"ג ממשקלו במירוץ אחד.
33 נהגים זוכים לנהוג במכוניות אלה בכל עונה של פורמולה 1; 22 מהם מתחרים, 11 נהגים נוספים הם נהגי מבחן. בדיוק כמו שהיה אביו של רוי, חנוך ניסני.