קטגוריה: משפחתיות
 
גרסה: אקטיב
 
מתחרות בולטות: פורד פוקוס, פולקסווגן גולף
 
מחיר הגרסה הנבחנת: 132,900 שקלים
 
עיצוב ונראות
פיג'ו 308 החדשה היא מכונית נאה הרבה יותר מהדור הראשון של הדגם. היא נראית קטנה יותר (גם בגלל שהיא אכן כזו) ודינמית יותר. העיצוב מביא ניחוח גרמני: מאחור היא מזכירה את אודי A3, ומהצד את גולף. מלפנים, בכל אופן, תמצאו את הפנים החדשות של פיג'ו, והן מעניקות לה אותה הופעה נאה, המשתלבת היטב בתכנון השמרני הכולל המאפיין אותה. ל-308 גם נגיעות נחמדות בדמות תאורת לד לרצפה עם שחרור נעילת הדלתות. פרט קטן, אבל נחמד.
 
תא הנוסעים מעוצב באופן נאה, אבל הצבע השחור, ששולט בתא, מייצר תחושה של פשטות. לוח המחוונים יוצר אף הוא תחושה כזו, ומבט בוחן אליו מעלה בעיה: למה מד הסל"ד עולה מימין לשמאל, הפוך מהמקובל?!
 
פיג'ו 308 (אוט', 1.2 ליטר): מבחן דרכים
צילום: תומר פדר 
ה-308 מתהדרת בפנים החדשות של פיג'ו ומציגה הופעה נאה  
 
מנגד, התכנון הכולל המבוסס על מערך מרכזי הפונה אל הנהג וכולל מסך מגודל ומעט כפתורים, בהחלט שונה – גם אם לא יהיה לטעמו של כל אחד. וכמובן, ההגה הנמוך, המשפיע אף הוא על הצד הנראה של סביבת הנהג. איכות החומרים טובה בחלק העליון, אבל מתחילה להתדרדר כבר באמצע הדרך למטה. ובכל זאת, כאשר מתיישבים מאחורי ההגה הקטן, התחושה הכוללת חיובית. 
 
פנים הרכב
המרחב מלפנים טוב בכל הכיוונים, ורק גבוהים ישמחו לשבת נמוך יותר – או לקבל הגה שעולה גבוה יותר; מזל שהוא קטן כל כך. המרחב מאחור כבר פחות מרשים בכל הקשור למרווחי הברכיים וכפות הרגליים, שהם ממוצעים בלבד ועלולים להפריע לנוסעים גבוהים. אותם נוסעים ישמחו לדעת שמרווח הראש טוב. תא המטען, עניין חשוב במשפחתית,  גדול ושימושי. בעניין זה של אחסון נציין שהורגש מחסור קל בתאים קטנים בתא הנוסעים, ונציין גם שתא הכפפות ענק ושימושי. 
 
במרכז הקונסולה תמצאו מסך מגע גדול ("9.7), דרכו תוכלו לתפעל הכל. אבל באמת הכל. למעשה, למעט כפתור עוצמה למערכת הקול וכפתורים להסרת אדים מהשמשות, לא תוכלו לתפעל דבר שלא דרך מסך המגע הזה (או מההגה). זה דורש הסתגלות, וזה לא ממש נוח. אם למשל באמצע נהיגה החלטתם שחם לכם, אתם צריכים לעבור למסך המיזוג כדי לשנות את הטמפרטורה או את עוצמת המאוורר - ודפדוף במסכי מגע, לדעתנו, הוא לא עיסוק מומלץ בזמן נהיגה. הינו מעדיפים לראות תפעול ישיר, דרך כפתורים, לכל המערכות הבסיסיות.
 
גרסת הכניסה, אקטיב, מציעה רשימת אבזור נאה המקבילה לזו של הגרסאות המאובזרות של המתחרות (שמחירן דומה) וזו כוללת בקרת שיוט, בקרת אקלים מפוצלת, קישוריות בלוטות' לנייד, חיישני אורות וגשם, חישוקים קלים ותאורת לד ליום. 
 
פיג'ו 308 (אוט', 1.2 ליטר): מבחן דרכים
צילום: תומר פדר 
במרכז הקונסולה תמצאו מסך מגע גדול ("9.7), דרכו תוכלו לתפעל הכל 
 
נוחות נסיעה
ה-308 מציעה לנוסעים נוחות נסיעה ממוצעת בעיר וטובה למדי מחוץ לעיר; כן, גם כיול המתלים הוא בניחוח גרמני. המתלים ממוקמים בצד הנוקשה של הסקאלה, אבל פעולתם עגולה ועמוקה. המשפחתית של פיג'ו מתמודדת היטב עם שיבושים גדולים וגלים בכביש, אך לפעמים מתקשה מול שיבושים קטנים ובינוניים. 
 
התנהגות ובטיחות
ה-308 מציעה חדוות נהיגה משופרת לעומת הדור הקודם. אומנם ההגה יוצר תחושה מלאכותית, אך הפיג'ו הזו מתמסרת בכניסה לפניות ומהדקת בחדווה את קו הפנייה בתגובה להרפיה מדוושת התאוצה – עד שבקרת היציבות (שלא מתנתקת מעל 50 קמ"ש) מתערבת. לשלדה יכולת דינמית טובה, ונראה שלא תהיה לה בעיה להתמודד עם הספק גבוה יותר. 
 
ה-308 זכתה לציון מלא של 5 כוכבים במבחן הריסוק של ENCAP, ומגיעה לארץ עם אבזור בטיחות פסיבי מלא. עם זאת, האבזור האקטיבי המתקדם, כגון שמירת נתיב, נשאר בחו"ל ולא מגיע גם בגרסה המאובזרת. 
 
מנוע וביצועים
ה-308 מציעה, לראשונה בארץ, את חטיבת הכוח החדשה של פיג'ו. מנוע 3 צילינדרים מוגדש בנפח 1.2 ל', המספק 130 כ"ס ו-23.4 קג"מ ב-1750 סל"ד נמוכים, ומשודך לתיבת אוטומטית בעלת שישה הילוכים. כאשר מוסיפים לכל אלה הפחתת משקל נאה של 140 ק"ג ביחס לדגם הקודם, מקבלים מכונית זריזה וקלה על גלגליה.
 
פיג'ו 308 (אוט', 1.2 ליטר): מבחן דרכים
צילום: תומר פדר
ה-308 מציעה חדוות נהיגה משופרת לעומת הדור הקודם
 
מלבד השהיה קלה ביציאה מהמקום, המנוע מציע זמינות כוח טובה ותאוצות חסרות מאמץ. למרות התצורה, פעולת המנוע חלקה בדרך כלל, אלא שלפעמים – כנראה בשם החיסכון בדלק – התיבה אונסת אותו לעבוד בסל"ד נמוך מדי, מה שמייצר צליל ורעידות לא נעימים.
 
לחיצה על מתג הספורט מפחיתה את תכיפות המקרים הללו, ומוסיפה לאותה זריזות של ה-308. התיבה מתבלבלת מדי פעם במהירויות עירוניות, מה שעלול ליצר חבטה בהחלפת הילוך. מעבר לכך, התיבה פועלת באופן יעיל וחלק. 
 
מערכת הדימום/התנעה התקנית ב-308 פועלת באופן נעים ומגיבה בזריזות, אך, כמקובל, מנתקת את המזגן. גם מערכת זו עוזרת להגיע לצריכת דלק טובה של 12.5 ק"מ לליטר בכלל המבחן. מחוץ לעיר הנתון בפועל בהחלט מרשים: 18.5 ק"מ לליטר. 
 
תמורה
פיג'ו 308 יקרה יחסית לגרסאות הבסיס של המתחרים – אבל בפועל היא מתחרה בגרסאות המאובזרות של רובם, הן באבזור והן במחיר. לא היינו מתנגדים לתא נוסעים קצת פחות שחור ו/או לעיצוב מעט פחות שמרני, אך מדובר בסך הכל בתמורה טובה למחיר. מדובר במכונית נעימה, עם יחידת הנעה מודרנית וטובה, גם אם לא חפה לחלוטין ממגרעות. עבור מי שמחפש קצת יותר במשפחתית שלו, 308 היא בהחלט אופציה מעניינת – וצעד גדול קדימה לפיג'ו. 
 
ציון
4 מתוך 5 
 
פיג'ו 308 (אוט', 1.2 ליטר): מבחן דרכים
צילום: תומר פדר