"למה ספורטואן?" שאל אלי שאולי את אנשי פולקסווגן. "יש כאלה שלא אוהבים סטיישן, ומעדיפים מיניוואן" ענה לו מי שענה. לכן, ייתכן, כי התשובה לשאלה "למה אולטראק?" תיענה בתשובה "יש כאלה שלא אוהבים סטיישן סתם ו/או לא אוהבים רכב פנאי, אבל צריכים ו/או רוצים הנעה כפולה".
אולטרק יושבת על הרצפה המאוד מוכשרת של פולקסווגן, MQB, המשרתת כבר היום כחצי תריסר דגמים (ויהיו עוד כמה וכמה). עם מרכב סטיישן, מרווח גחון גבוה ב-2 ס"מ מזה הרגיל (ל-16 ס"מ לערך) והנעה כפולה (האלדקס, דור 4), אולטראק מביאה לשוק אותה נוסחה שעל פיה נבנו דגמים כמו וולוו XC70, סובארו אאוטבק מפעם, אודי אולרואד – ופולקסווגן פאסאט אולטרק (2010). לדגם החדש שיוצג בפריז בסוף שבוע זה, פגושים חדשים, מיגונים לבתי הגלגלים וצדי המרכב ועוד פריטים חדשים מחוץ לרכב ובתוכו.

פריז 2014: פולקסווגן גולף אולטרק
צילום: מנהל
היצע המנועים כולל בנזין מוגדש 1.8 ליטר 180 כ"ס – חדש בהיצע של פולקסווגן גולף – דיזל 1.6 ליטר 110 כ"ס ו-2.0 ליטר 150 ו-184 כ"ס. התיבה היא DSG כפולת מצמדים, כאן בגרסת 6 הילוכים ומצמד חד-דסקי יבש. ההנעה הכפולה משנה את העברת הכוח לפי רמת האחיזה ומתפקדת לפי צורך כנעילה אורכית. בנוסף, יש לאולטראק מערכת EDS, המתפקדת כמערכת נעילת דיפרנציאלים באמצעות מערכת ESP של הרכב. מערכת נוספת היא XDS, המהווה הרחבה של המערכת הנ"ל ומשפרת את היענות ההגה, מונעת סחרור בנהיגה מהירה ומשפרת אחיזה; כל זה נעשה על ידי בלימת הגלגלים הנמצאים בתוך הפנייה. במצב "שטח" מופעלת מערכת בקרת מורד, דוושת התאוצה משנה אפיון וה-ABS פועל במרווחי זמן אחרים, להתאמת הבלימה לשטח דל אחיזה.
גולף אולטראק תשווק החל מאביב 2015.
פריז 2014: פולקסווגן גולף אולטרק
צילום: מנהל