טוארג שהוצג בפריז ב-2002, היה מהלך חשוב מאוד עבור פולקסווגן בשדרוג מעמדה. כניסה לפלח שוק בצד הגבוה של הסקלה, הרבה טכנולוגיה ושותפות בבסיס עם פורשה (קאיין) העניקו רקע מצוין לסמל גדול במיוחד של היצרן הגרמני שהוצמד לגריל. ב-2010 הוצג הדור השני של טוארג, בתערוכת בייגי'ין (אפריל 2014) הוצגה מתיחת פנים וכעת, לקראת תערוכת פריז, נחשפו מלוא השינויים.
כפי שהוצג, החזית חדשה לגמרי, ולרכב פנסים מגודלים עם בי-קסנון חדש (ויש מצב ללד ופנסים עוקבי פנייה), סבכה חדשה עם ארבעה פסי כרום אורכיים (שניים קודם) ופגוש חדש. העיצוב שונה גם מאחור והרכב, כך פולקסווגן, "נראה חסון יותר". לפי פולקסווגן, סביבת הנהג החדשה משלבת אלמנטים המאפיינים רכב שטח ותכונות הקשורות למכוניות מפוארות. לדגם המחודש 3 מנועי דיזל – V6 3.0 ליטר 204 כ"ס, חדש עם 262 כ"ס, V8 340 כ"ס – מנוע בנזין V6 מערכת היברידית (מבוססת בנזין) המייצרת 380 כ"ס (ו-5.5 שניות ל-100 קמ"ש).

צילום: מנהל
הטוארג וצע מעתה עם שלל מערכות בטיחות אקטיביות
המנוע החדש כולל ממיר קטליטי ומערכת SCR (ר"ת: Selective catalytic reduction; הפחתה קטליטית בוררת), טכנולוגיה הקיימת במשאיות מזה עשור. זהו תהליך ההופך את תחמוצת החנקן (NOx) הרעילה לחנקן ומים (שהם לא) בסיוע חומר הנקרא אוראה (AdBlue בשמו המסחרי). התוצאה: הספק גדול יותר, צריכה משופרת (15 ק"מ/ליטר), פליטה ידידותית יותר (174 גרם/ק"מ) וגם ביצועים עדיפים (7.3 שניות ו-225 קמ"ש).
לטוארג המחודש גם מערכת חדשה לבלימה לאחר תאונה (למניעת החמרת הנזק) ואליה מצטרפות מערכת קדם תאונה, בקרת שיוט אקטיבית, מניעת תאונה עירונית, ניטור נתיב, צד, רכב מתקרב מאחור ונקודות מתות - והכל בסיוע 4 מצלמות, חיישנים ורדאר.
טוארג עדיין מוצע גם עם מכלולים לשטח של ממש, כולל יחס העברה נמוך, נעילה מכנית ונעילת דיפרנציאלים אלקטרונית (EDS) ואופציה למתלי אוויר למרווח גחון עד 30 ס"מ. מתלי האוויר משמשים בסיס גם ל"חבילה דינמית" עם מערכת פיצוי לגלגול גוף.

צילום: מנהל
שינויים קלים לעיצוב תורמים למראה חסון יותר