משתמשים בסלולרי בנהיגה? לא לעוד הרבה זמן. בחברת זירוקס (XEROX) פיתחו מצלמות שיוכלו לזהות אתכם. זירוקס, למי שלא מכיר, עוסקת בחקר תחום הראייה הממוחשבת ומשתפת פעולה עם מוסדות אקדמיים המובילים בעולם, לדוגמה: אוניברסיטת אוקספורד ואוניברסיטת הרווארד. עכשיו, בזירוקס מעוניינים שהטכנולוגיה שפיתחו, תגיע לצדי הכביש, למצלמות שיתעדו את אלו המסכנים את כולנו בכביש.
כרגע, מדעני זירוקס עובדים על מערכת מצלמות לכבישים מהירים המשתמשת בטכנולוגיית זיהוי תבניות, כדי לזהות נהגים המשתמשים בטלפון סלולרי. האם הטכנולוגיה תבשיל לכדי שלמות, ותגיע באמת לצדי האספלט, מוקדם לדעת, ולפי מה שטוען רג'א בלה, המדען הראשי של זירוקס, עוד ישנה כברת דרך לעבור: "זירוקס הינה חלוצה בתחום עיבוד התמונה בכדי לחלץ ניתוח משמעותי ושימושי מתמונות וסרטוני וידאו, ולמרות שיש כבר התקדמות משמעותית בשנים האחרונות עדיין נותרו מספר אתגרים מדעיים שיש לפתור".
מצלמות נגד משתמשי סלולרי בכביש – ראו הוזהרתם
צילום: מנהל
יצלמו אתכם מתעסקים עם הטלפון הנייד?
בנוסף, תשמחו לדעת שזירוקס עובדים גם על כיוון נוסף. הפוך. כזה שלא אמור לשמש כמכונת קנסות. זהו פרויקט ראייה ממוחשב שיגרום לסמארטפון שלכם להיות לא פחות מעוד עזר נהיגה על ידי שימוש בטכנולוגיית זיהוי פנים לאיתור וניתוח כיוון מבטו של הנהג. כך יוכל הטלפון הנייד שלכם, לזהות אם הנהג מוסח ולא שם לב לכביש.