השנה היא 1994, והאימפרזה STI הראשונה מגיחה אל אוויר העולם. עד לשנת 1994, צירוף האותיות STI (Subaru Tecnica International) הגיע בעיקר בגרסאות של מהדורות מוגבלות שיצאו לסובארו לגאסי ספורטיביות. היום אין נער שלא מכיר את צירוף האותיות הזה, צירוף שמצהיר על כוונות לוחמניות מצד המרכב שנושא אותו. וכעת סובארו ישראל בחרה להציג את הדור החדש, עם תמונות מהמסלול בכוכב יאיר.

סובארו WRX STI החדשה מתהדרת בעיצוב קרבי, כזה הנהנה מתוספות שונות, ובדיוק כמו בעבר, סימני ההיכר הינם כנף אחורית גדולה וכונס אוויר גדול על מכסה המנוע. יחידות התאורה הקדמיות שונות מהגרסה הבורגנית של הדגם, ולמען לא תטעו חלילה באבחון, ישנם גם חישוקים גדולי קוטר ופתחי אוויר עצומים בפגוש הקדמי.

סובארו WRX STI – אלף שקל לכל כוח סוס
צילום: רונן טופלברג
דיפיוזר אחורי וכנף גבוהה במיוחד, שלא תטעו חלילה

יחידת הכוח בנפח 2.5 ליטר, בעלת ארבעה צילינדרים ולוגמת בנזין. כמו בעבר, גם כאן ישנו מגדש טורבו שדואג להציג הספק מכובד (300 כ"ס ב-6,000 סל"ד ו-41.5 קג"מ ב-4,000 סל"ד). תיבת הילוכים ידנית בת שישה יחסי העברה תדאג להוריד את הכוח אל ארבעת הגלגלים. הביצועים כצפוי, מעולים: 5.2 שניות אורכת התאוצה מעמידה למאה קמ"ש, והמהירות המרבית הינה 250 קמ"ש.
 
תג המחיר של ה-WRX STI מתחיל ב-300 אלף שקלים לרמת האבזור הבסיסית (בקרת אקלים מפוצלת, חישוקי 18 אינץ', בקרת שיוט ועוד) ועד ל-320 אלף שקלים לרמת האבזור הגבוהה יותר, פרימיום (מושבי עור ועוד).