אחרי שבע שנות שירות, מכונית תצוגה ולא מעט שמועות, חשפה היום מאזדה את הדור החדש של מכונית הסופרמיני המוכרת שלה – מאזדה 2. היצרנית היפנית תשווק את ה-2 בשוק הביתי תחת השם 'מאזדה דמיו' (בדומה לדור הקודם), אך אל אירופה (וגם אלינו) היא תמשיך להגיע כמאזדה 2.
כפי שרמז לנו המעצב הראשי של מאזדה בראיון שערכנו עימו, ה-2 החדשה שומרת באדיקות על הקווים שהציגה מכונית התצוגה 'האזומי קונספט' בתערוכת ז'נבה האחרונה. החזית החדשה בעלת נוכחות בולטת בזכות יחידות התאורה המרשימות והסבכה המוכרת של מאזדה. מאחור היא מזכירה את ה-3 האצ'בק ובמידה מסוימת גם את ה-2 היוצאת, אבל יחידות התאורה העדכניות והפגוש האחורי מקנים לה מראה דינאמי מבעבר.
מאזדה 2 החדשה נחשפה – פרטים ראשונים
צילום: מנהל
מאזדה 2 החדשה נחשפה
גם תא הנוסעים מזכיר את זה של ההאזומי, אך מציג מראה יותר הגיוני ומזכיר במידה את זה של מאזדה 3. מאזדה לא מפרטת הרבה, אך היא מתגאה במערכת המולטימדיה המקורית שלה (MZD המוכרת מה-3) ובתצוגה העילית שתוצע עם המכונית. בכל מקרה, לוח המחוונים וגלגל ההגה הנאים, יחד עם נגיעות דמוי סיבי-פחמן ופס הרוחב של בתא (שכולל גם חלק מפתחי המיזוג) בהחלט מסייעים ליצור מראה מיוחד.
בשלב זה מאזדה טרם פרסמה פרטים טכניים, אבל כבר כעת ידוע לנו שה-2 החדשה צפויה להיות גדולה במעט מהדור היוצא. ה-2 תוצע באירופה עם שני מנועים – דיזל או בנזין – בנפח 1.5 ליטר מסדרת הסקיי אקטיב שישודכו לתיבת הילוכים ידנית או אוטמטית. מנוע הבנזין הוא אותו מנוע המוכר לנו ממאזדה 3, אך בשלב זה לא ברור באיזו רמת הספק הוא יגיע אלינו. ביפן ה-2 תוצע גם עם מנוע סקיי אקטיב בנפח 1.3 ליטר. בהמשך מאזדה צפויה להציג גם גרסה היברידית מסקרנת וחסכונית, אך גם על זו אין הרבה מידע בשלב זה.
מאזדה 2 החדשה נחשפה – פרטים ראשונים
צילום: מנהל
ה-2 החדשה תגיע לאירופה כבר בסתיו הקרוב
בשלב זה מאזדה נמנעת מלחשוף יותר, אך אנו בטוחים שבימים הקרובים מאזדה תחשוף פרטים נוספים בנוגע לגרסה האירופאית הרלוונטית אלינו, כולל פרטים טכניים מלאים. מאזדה 2 החדשה עתידה להגיע אל אולמות התצוגה באירופה כבר בסתיו הקרוב, וכמובן שהיא צפויה להגיע גם אלינו.