בחודשים האחרונים אסטון מרטין עלתה לכותרות אצלנו מספר פעמים, ואנחנו לא מתלוננים. בין אם היה מדובר על הצגת מהדורה מיוחד לואנטג', על הרחבת שיתוף הפעולה עם מרצדס ו-AMG או אפילו תחילת השיווק הקרבה של המותג בארץ – זה נותן לנו סיבה טובה להעלות תמונות של מכוניותיה היפות, וזה כבר חיובי. כעת אסטון מרטין מספקת לנו סיבה נוספת להתעסק ביצירותיה המוטוריות עם הצגת ה-V12 ואנטג' S רודסטר.
אסטון מרטין V12 ואנטג' S רודסטר – וואו!
צילום: מנהל
אנחנו לא אומרים לא לתמונות של אסטון מרטין
בדומה לאחות הסגורה שנחשפה בשנה שעברה, ה-V12 ואנטג' S, גם כאן מדובר למעשה במתיחת פנים (ל-V12 ואנטג' רודסטר במקרה הזה) ולא בדגם חדש או גרסת קצה כלשהי. אולי בגלל זה אנחנו לא מופתעים שאסטון מרטין לא מיהרה לעשות שינויים מרחיקי לכת בעיצוב החיצוני. ההבדלים מינוריים, וכוללים סבכה חדשה מלפנים שעשויה מקרבון (אלומניום בעבר), חישוקים קלים חדשים ועוד כמה שינויים קלים באחורי המכונית. התוצאה מהממת, גם אם לא חדשנית במיוחד. גם תא הנוסעים עודכן, אך אסטון מרטין לא מפרטת על כך ולצערנו גם לא שחררה תמונות.
אסטון מרטין V12 ואנטג' S רודסטר – וואו!
צילום: מנהל
ה-V12 ואנטג' רודסטר מתעדכנת. וזו סיבה למסיבה
מתחת למכסה המנוע נעשו שינויים משמעותיים יותר, כולל עדכון נאה לתפוקת המנוע. זהו עדיין אותו V12 אטמוספרי בנפח 6.0 ליטר המוכר של המותג, אבל כאן הוא מפיק 565 כ"ס ב-6,750 סל"ד (510 כ"ס בקודמת) ו-63.2 קג"מ ב-5,750 סל"ד (58.1 קג"מ בעבר). באסטון מרטין מרגיעים ומספרים כי 52 קג"מ זמינים לרשות הנהג כבר ב-1,000 סל"ד סופר נמוכים. תיבת ההילוכים הידנית פינתה את מקומה לטובת תיבה רובוטית עם שבעה יחסי העברה (שגם משילה 20 ק"ג ביחס לקודמת), והיא מעבירה את הכוח אל הגלגלים האחוריים.
אסטון מרטין V12 ואנטג' S רודסטר – וואו!
צילום: מנהל
המנוע בחזית הוא עדיין ה-V12 המיתולוגי
את התאוצה ל-100 קמ"ש היא מסוגלת לבצע בתוך 4.1 שניות (4.5 שניות בעבר, 3.9 שניות לגרסת הקופה) ווההירות המרבית עומדת על 323 קמ"ש (330 קמ"ש בקופה). ההבדל בביצועים ביחס לגרסת הקופה נובע כנראה מנתון המשקל הלא צנוע – 1,745 ק"ג – 80 ק"ג יותר מהקופה. על עצירת המאסה הזו מופקדים בלמים קרבון-קרמיים בקוטר 398 מ"מ מלפנים ו-360 מ"מ מאחור. מה עוד? הואנטג' הזו תציע לנהג לבחור בין שלושה מצבי נהיגה – "רגיל", "ספורט" ו"מסלול" – המשפיעים על פעולת מערכת בקרת היציבות, ה-ABS, תפקוד הבולמים, מהירות העברת ההילוכים, תגובות המצערת, צליל המנוע ועוד.

אסטון מרטין V12 ואטנג' S רודסטר תגיע לכבישי אירופה עוד השנה, אך בשלב זה הבריטים לא פרסמו מחיר. האם היא צפויה להגיע אלינו? מוקדם לדעת, אבל אנחנו בהחלט מקווים שכן.