שנתיים חלפו מאז הציגה הונדה את הדור החדש של הסיוויק, ועתה מגיעה אלינו גרסת הטורר ארוכת הזנב שמבוססת על הגרסה האירופאית של הונדה סיוויק האצ'בק. ואכן, במבט ראשון התחושה היא של רכב ארוך מאוד – וגם קצת כבד. קו חלונות הצד העולה כלפי מעלה בחלק האחורי, אמור כנראה להעניק תחושה דינאמית, אבל המשטח הגדול של פח חשוף מעניק לה מראה "מיניוואני" כבד.
בתא הנוסעים תמצאו צג מגע (התקנה מקומית) במרכז הדשבורד, המשרת את מערכת השמע, מצלמת הנסיעה לאחור ומערכת הניווט. היא משווקת ברמת גימור אחת, "קומפורט" (Comfort), הכוללת בין היתר בקרת אקלים דיגיטאלית ובקרת שיוט. המושבים נעימים למראה ולמגע, בהחלט מהטובים שבקטגוריה, וכך גם מרווח הרגליים הצדי ליושבים מלפנים, בין היתר בזכות קונסולה צרה יחסית בין המושבים הקדמיים.
צילום: בן חסון
במבט ראשון התחושה היא של רכב ארוך מאוד – וגם קצת כבד למראה
אך אי אפשר לומר שהיושבים מאחור נהנים ממרווח יתר, שכן עם בסיס גלגלים של 260 סנטימטר, אין חופש תנועה גדול במיוחד. תוסיפו לזה מרווח אפסי לכפות רגליים מתחת למושבים של הנהג והנוסע, ותקבלו מושב אחורי צפוף.

תנוחת הנהיגה גבוהה יחסית ושלטת, ובשילוב הדשבורד העמוק מקבלים שוב את אותה תחושה מיניוואנית. הראות קדימה סבירה, אך קורות A עבות בשילוב מראות צד גדולות פוגעות בראות בעיר. לאחור הראות טובה יותר. הטורר מבורכת בשפע תאי אחסון, אך גולת הכותרת הינו תא המטען. 573 ליטר נפחו, והנפח הנדיב מיושם בצורה מוצלחת מאוד, עם תא רחב ושטוח ובעל סף הטענה נמוך במיוחד.
צילום: בן חסון
הונדה תנסה להתחרות מול כמה מהמשפחיות המובילות עם גרסת הסטיישן החדשה
יחידת הכוח הוותיקה בנפח 1.8 ליטר מציעה עדיין הספק מכובד (142 כ"ס), ומשודכת לתיבה אוטומטית פלנטרית עם חמישה הילוכים. המנוע מעט מחוספס, אך מבצע עבודתו כראוי כשהוא נעזר באחת התיבות החלקות והנעימות בקטגוריה, כאשר התלונה היחידה כלפיה היא ליחסי ההעברה הארוכים, שיכולים להפיל את המנוע ל"בור" באזורים הרריים.

המתלים רכים, ומעבר שינויי גובה בכביש מבוצע היטב. לעומת זאת מעבר על תיקון אספלט חד שפה או בור, בוודאי על רצף מהמורות, יגרמו למתלים להתבלבל ולהעביר חלק מתלאותיהם אל תא הנוסעים. בכביש בינעירוני, כצפוי, המצב משתפר והסך הכול סביר בהחלט. ההיגוי קל יחסית וקצר, מה שמקל על תמרונים וחניות בסביבה עירונית. היכולת הדינאמית סבירה בלבד, זוויות הגלגול גדולות, ההיגוי קל מדי, והמידע המגיע לנהג, הן מהשלדה והן מההיגוי, דל למדי.
צילום: בן חסון
האם הטורר שווה את תוספת המחיר?
הרבה ניגודים
גרסת הסטיישן של הונדה סיוויק האצ'בק מציגה לא מעט ניגודים. מחד, הטורר מעניקה תחושה עשירה בתא הנוסעים (אפילו תא הכפפות מרופד), מאידך גלגל הגה עשוי פלסטיק פשוט. מצד אחד, תא המטען ענק ונוח ויגרום אושר לכל משפחה בדרך לפיקניק, אבל מצד שני המושב האחורי צפוף ופוגע בשימושיות כרכב משפחתי. ניגודים ניגודים ניגודים – ומול תג מחיר גבוה יחסית לקטגוריה, של 138,900 שקלים, לא בטוח שהיתרונות מצליחים לפצות על החסרונות.