קטגוריה: מיקרוואן מעוצב או פנאי קטן
מתחרות בולטות: ניסאן ג'וק, רנו קפצ'ור, אופל מריבה, שברולט טראקס ועוד
גרסה: 1.6 ליטר בנזין-אוטומט, רמת גימור EX
מחיר: 129,900 לרמת גימור EX (החל מ-119,900 לרמת גימור LX)
עיצוב ונראות: 4
קיה סול נמצאת בארץ על הגבול בין קטגורית המיקרוואן לקטגורית הפנאי-קטן המתעוררת. בארה"ב היא שייכת לקבוצת דגמים קובייתיים שכוללת נציגים מהונדה, סיון (מותג בן של טיוטה) וניסאן. מבחינת קיה, הסול היא אייקון, וככזו היה ברור שהעיצוב ישמר גם במעבר לדור החדש.
צילום: שחר אלגזי
קיה רואה את הסול המקורית כאייקון, ולכן העיצוב מזכיר מאוד את זה של הדור היוצא
ואכן, כמו בדור הקודם, הסול מציעה עיצוב רבוע וזקוף, שמצליח להראות נאה וצעיר למרות הפרופורציות. אף אחד לא יטעה לחשוב שמדובר ביורד שטח מסוקס, אבל יש לסול נוכחות בולטת, במיוחד בגרסאות הצבועות בשני גוונים. נוכחות שבאה לידי ביטוי במבטים שהיא משכה לאורך המבחן.

פנים ואבזור: 4
תא הנוסעים של הסול מרגיש פחות מיוחד מהעיצוב החיצוני, ולא היינו מתנגדים לקצת יותר עליצות בבחירת הצבעים. מהצד השני, הוא מרווח ועשוי היטב, הן מבחינת הרכבה ובמיוחד מבחינת חומרים – לא דבר ברור מאליו בקטגורית הפנאי-קטן. המושב האחורי מתאים לשלושה – הן מבחינת הרוחב והן מבחינת הרצפה השטוחה. תא המטען מציע מרווח שימושי, אם כי המבנה שלו קצר וגבוה יחסית – שימו את העגלה בעמידה...

תנוחת הנהיגה הגבוהה תקסום בוודאי לחובבי ה"ג'יפונים", ומאפשרת ראות טובה החוצה בתמרונים עירוניים. האבזור מכובד גם בגרסת הבסיס, אך צג המגע של מערכת המולטימדיה והדיבורית, שמשרת גם את מצלמת הרברס, מעט קטן מדי.
צילום: שחר אלגזי
מסך המגע מעט קטן
נוחות, התנהגות ובטיחות: 3.5
נוחות הנסיעה טובה יותר מבדור הקודם, אך היא עדיין לא מבריקה, בעיקר בעיר, בגלל כיול מתלים נוקשה מדי.

למרות המבנה הגבוה, הסול מצליחה לספק התנהגות סבירה, עם ריסון מרכב טוב ונכונות ראויה לפנות, לא מעט בזכות המתלים הקשים שפגעו בסעיף הנוחות. להגה יש שטח מת גדול יחסית, אך לא ברמה מפריעה. התנוחה הגבוהה אומנם מרתיעה מעט מניצול האחיזה הגבוהה, אך ההתנהגות, בסך הכול, בטוחה.

על יכולת השטח אין יותר מדי מה להרחיב – היא לא חורגת ממה שתוכלו לעשות עם רכב "רגיל", והשילוב בין המתלים הנוקשים לשיבושי שביל נפוצים לא הכי מוצלח מהיבט הנוחות. יש לזכור שהסול החדשה לא נבחנה עדיין במבחני הריסוק האירופאים.
צילום: שחר אלגזי
יחידת ההנעה שימשה גם את הדור היוצא, והביצועים סבירים בהחלט.
מנוע וביצועים: 3
הדור החדש שומר על יחידת ה-1.6 ליטר הזרקה ישירה המשודכת לתיבת שישה הילוכים פלנטרית. על הנייר היא אומנם איבדה מעט סוסים לעומת הדור הקודם – 132 כ"ס לעומת 140 – אך זה לא מורגש על הכביש. הביצועים סבירים בהחלט, גם אם לא מאוד זריזים – האצה למאה ב-11.7 שניות. היא לא מרגישה שרירית, אבל הכוח זמין. בשיוט התחושה מעט "עסוקה" מדי, ולפעמים המנוע מייצר וויברציה לא נעימה בעומס בינוני. גם רעשי הכביש והרוח לא מוחרשים מספיק.

צריכת הדלק סבירה – 12.3 ק"מ לליטר בנסיעה רגועה, ו-11 ק"מ לליטר בכלל המבחן.

תמורה
קיה סול מציעה אלטרנטיבה מעוצבת למכונית המשפחתית הקלאסית, הן במחיר והן בשימושיות. בניגוד לרוב חברות קטגורית הפנאי הקטן, לא נדרשות כאן פשרות כואבות בתחום איכות החיים. ובסופו של יום, קל מאוד לחבב את הסול מלאת האופי, ולסלוח לה על המתלים הנוקשים.